Hoi Joop,
There is an error... > die snap ik ook niet precies, maar ik vermoed dat er een "instanceEnd" staat zonder dat er een of ander "instanceBegin" is geweest. Maar die error zuiveren we er nog wel uit, als de nieuwe mappen er zijn.
Mooi dat php kan, dat vereenvoudigt de zaak aanzienlijk.
We gaan het stap voor stap voorzichtigjes aan doen, zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren en meteen ook duidelijk is hoe m'n opzet in elkaar zit.
De nieuwe mappen!
Je mag aanmaken (lokaal en op de server) de volgende mappen, meteen onder de hoofdmap:
- een map paginas, *)
- een map teams,
- een map techniek,
- en in de map techniek een map images.
Toelichting
- In de map paginas komen alle gewone pagina's uit het menu aan de linkerkant.
- In de map teams komen alle teams uit het menu bovenin.
- De gewone pagina's en de team-pagina's gaan elk een eigen sjabloon (DW-template) krijgen, dat is wel zo handig.
- In de map techniek komen alle toebehoren: de .dwt's, het nieuwe stylesheet, de pagina-fragmenten die altijd hetzelfde zijn (via php er in te zetten), enz.
- In de map images binnen de map techniek komen alle systeem-afbeeldingen zoals het logo, de header-sprite, de advertenties, enz. die standaard in elke pagina zitten.
- In je al bestaande map "afbeeldingen" zitten dan de images die ter illustratie op de diverse pagina's worden gebruikt.
In elk van de nieuwe mappen plaats je even een index.html (allemaal dezelfde), met als enige code er in:
HTML:
<html>
<title>Yes</title>
<body>
<p>Aangenaam, ik besta!</p>
</body>
</html>
Hiermee kan ik van buiten af zien of het gelukt is.
- Voor het test-gemak heb ik online een schaduw-kikkermappensysteem gemaakt dat parallel loopt (bv. deze
).
Is het gelukt, dan gaan we verder met het vullen van de nieuwe mappen (ik heb al wat spulletjes klaar staan).
Dan kan daarna de huidige homepage gecorrigeerd worden, zodat die (for the time being) in orde is.
PS-1: Voorlopig nog niets wissen!
PS-2: Je kan ook een nieuwe map
documenten aanmaken, waar alle bestanden als de pdf's van het Bewaarboekje, het Wedstrijdboekje e.d. in komen. Dan zitten die netjes bij elkaar (er kunnen ook de archief-exemplaren van de oude jaren in blijven staan), ipv dat ze allemaal in de hoofdmap terechtkomen.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
- Kleine letters omdat het in Windows bij map- en bestandsnamen niet uitmaakt of je hoofd- of kleine letters gebruikt, maar op een server wel. Verkeerd hoofdlettergebruik in een link naar een bestand kan dan een "Page not found" opleveren. Als je alles altijd hetzelfde doet, met alleen maar kleine letters, zijn fouten door hoofdlettergebruik in elk geval uitgesloten.
- Speciale lettertekens en spaties in een URL op de site (voor het ophalen van een pagina of afbeelding, enz.) zouden anders een zg. "URL-encode" moeten krijgen, waarbij bv. een spatie vervangen moet worden door %20. Dat is onhandig en maakt de links ook erg onoverzichtelijk.
Voor het scheiden van woorden in een mapnaam of bestandsnaam kan je wel een tussenstreepje - of onderstreepje _ gebruiken, die kunnen geen kwaad.