Dell Data Protection | Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
1.013
Mijn primaire laptop is een Dell Latitude E6410. Deze laptop heeft een ingebouwde vingerafdruklezer die ik gebruik om mij aan te melden bij Windows. De laptop draait op dit moment Windows 7 Professional SP1 x64, maar ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd een schone installatie van Windows 10 te gaan uitvoeren.

Mijn probleem zit hem in de software die de vingerafdruklezer aanstuurt, genaamd "Dell Data Protection | Access". Binnen dit programma kan ik mijn vingerafdrukken inschrijven en beheren. Dit programma is specifiek ontworpen voor Windows 7 en ik heb mijn twijfels of dit compatibel zal zijn met Windows 10.

Ik heb eerder in Windows 8 de voorloper van DDPA geïnstalleerd ("Dell ControlPoint Security Manager") en dit maakte vervolgens het vergrendelingsscherm van Windows 8 onklaar, waardoor ik niet meer kon aanmelden. Ik moest het programma toen hardhandig verwijderen in de Veilige modus. Na deze vervelende gebeurtenis heb ik de downgrade gedaan naar Windows 7, hierop DDPA geïnstalleerd, mijn vingerafdrukken ingeschreven en dit heeft nu meer dan een jaar zonder enig probleem gewerkt.

Ik begrijp dat dit een enigszins complex te beantwoorden vraag kan zijn, omdat relatief niet veel laptops worden uitgerust met een vingerafdruklezer, maar ben benieuwd of iemand hier meer ervaring mee heeft. Helaas is de garantie op de laptop verlopen en heb ik om deze reden geen recht op een chatsessie met de afdeling technische ondersteuning van Dell, anders had ik bovenstaande situatie aldaar voorgelegd. Als meer informatie benodigd is, dan verneem ik dat graag.

Prettig weekend! :)
 
Er zijn inderdaad geen stuurprogramma's of software ontwikkeld voor Windows 8+ voor deze laptop, daar was al ik van op de hoogte. Ik heb eerder zowel Windows 8.0 als 8.1 op deze laptop gedraaid en deze werkten prima. De hardware die niet automatisch werd geïnstalleerd tijdens de installatie van Windows (ik geloof de geheugenkaartlezer, gyroscoop (voor beveiliging harde schijf) en vingerafdruklezer) kon ik later ofwel via Apparaatbeheer automatisch via Windows Update alsnog installeren of door het installeren van de Windows 7-stuurprogramma's. Behalve de vingerafdruksoftware dus... :p

[EDIT]
Ik moet er overigens wel bij zeggen, dat het stuurprogramma van de vingerafdruklezer wél correct installeert op Windows 8.0/8.1. Het zit hem echt in de applicatie.
[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Ik ga in de kerstvakantie een testinstallatie van Windows 10 op deze laptop uitvoeren om te kijken of ik de vingerafdruklezer werkend kan krijgen. Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.
 
Ik stuur dit bericht vanaf de testinstallatie die ik in mijn vorige bericht in deze thread had beloofd te installeren.

Bijna alle hardware van de laptop werd door Windows automatisch herkend en geïnstalleerd, behalve de GPU (Intel HD Graphics), vingerafdruklezer en valsensor. Deze heb ik echter achteraf zonder veel moeite kunnen installeren.

Ik kan hierbij tevens bevestigen dat de vingerafdruklezer (Broadcom) perfect werkt in Windows 10 i.c.m. het met Windows 10 meegeleverde Windows Hello.

Hieronder de stappen die ik uitgevoerd heb:

1. Stuurprogramma's installeren voor Broadcom USH en Broadcom USH w/ Fingerprint Reader, respectievelijk via INF-bestand (ik liet Windows 10 de map doorzoeken met alle voor deze laptop beschikbare stuurprogramma's van Dell) en via het uitvoeren van de installatie voor Dell ControlPoint Security Device Driver Pack, tevens afkomstig van Dell. Alle hiervoor genoemde stuurprogramma's zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor Windows 7.
2. Inschakelen service Windows Biometric Framework. Deze stond wel op automatisch, maar was uitgeschakeld, eerder werd hierdoor de vingerafdruklezer wél door Windows herkend maar werkte het inschrijven van vingerafdrukken niet (voortgangsbalk bewoog niet).
3. Aanmaken wachtwoord en pincode (beide verplicht voor gebruik van Windows Hello).
4. Inschrijven vingerafdrukken (ca. vier keer schuiven vinger over vingerafdruklezer vereist).

Hieronder nog een screenprint:

win10_fingerprint.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan