• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

diameter teken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alt+155 voor klein (ø) en Alt+157 voor groot (Ø), of bedoel je dit niet?

Ik had daar ooit een lijst van, met dat Alt + en dan de hele reeks. Ben 'em kwijt.
Heb jij die toevallig ergens?

Welkom bij helpmij.nl

Ik heb je vraag maar even verplaatst van helpmij-acties naar de excel sectie.
Kijk jij de volgende keer even waar je de vraag moet plaatsen.:thumb:

Rechter Alt + L = ø

Rechter Alt + Shift + L = Ø

diameter

kurto004 zei:
Alt+155 voor klein (ø) en Alt+157 voor groot (Ø), of bedoel je dit niet?

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb uren gezocht en via helpmij ben ik gered.
Is er in excel een plek waar je al deze bijzondere tekens kunt zien ?

A.J. deze lijst -> :p

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bedankt :thumb:

Is er in excel een plek waar je al deze bijzondere tekens kunt zien ?

Ik heb normaalgesproken altijd een ASCII-tabel bij de hand in zo'n hoesje voor in de map, weetje wel, die met gaatjes, ik ben de naam van zo'n ding nu even kwijt :p

Heb hem altijd onder het toetsenbord liggen. Is echt heel handig.

Wat je ook kunt doen is, een snelkoppeling naar speciale tekens maken voor in de snelstartbalk. Heb ik ook en komt vooral met bepaalde rare karakters goed van pas.

Ik weet niet of er ergens in excel al die karakters weergegeven worden maar zoals ik zei doe ik het altijd met die lijst of met de snelkoppeling naar speciale tekens. Ik vind het een handige oplossing. :D

Veel succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Bij XP zit er een klein programma onder Start->Alle Programma's->Bureau-accessoires->
Systeemwerkset. Het programma heet "Speciale Tekens".
Hier zitten verschillende karakter sets in.

Het gewenste teken aanklikken, vervolgens op selecteren klikken, dan op kopiëren klikken. Vervolgens kun je het plakken in Excel.

Koos.

Bij XP zit er een klein programma onder Start->Alle Programma's->Bureau-accessoires->
Systeemwerkset. Het programma heet "Speciale Tekens".

Als je het vorige bericht even gelezen had, had je kunnen zien dat het juist erover ging. :D

Maar het werkt best wel aanvullend, hoor. Bedankt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan