downloaden van torrents

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
In computeridee las ik dat bestanden downloaden voor eigen gebruik is toegestaan en dat dat het snelst gaat met torrents.
Nu heb ik al Shareza op mijn computer staan en elke keer als ik een torrent aanklik start vanzelf Shareaza op. Nu heb ik daar al bij instelingen aangegeven om geen torrents te downloaden maar toch blijft het via Shareaza gaan. Moet ik nu Shareaza verwijderen en is het dan echt zo dat het via een torrentdownload programma zoals b.v. Bittornado sneller gaat dan met Shareaza?

Ik weet niet precies wat ik wel mag zeggen.
Torrents worden volgens mij hier als illegaal bestempeld.
En dat Computeridee-verhaal heb ik ook gelezen maar..........ga eens op zoek (binnen Helpmij) naar Buffy en Elisa.
Buffy legt daar uit dat je ook strafbaar bent.
Alleen de wet wordt nog niet zo strak toegepast.

En mijn antwoord op je vraag is: waarom zet je dat programma er niet even op? Je ontdekt het snel genoeg en uninstall kun je altijd nog doen.

Ik gebruik het progamma....

Ik gebruik het programma Azureus, daarmee gaat het erom hoemeer je upload deste sneller download. je kunt het downloaden door te zoeken op google.

Dit was dat bericht. Maarja, deze eeuwige discussie blijft toch voortduren. Moest het echt verboden zijn dit te vragen, dan zouden ze de volledige p2p-sektie wel kunnen sluiten.:)

@ Hendridevries: Dat geldt ook voor BitComet en andere programma's die met torrents werken.
Met een P2P ben je afhankelijk van het aanbod en de snelheid van de uploaders.

@ James007: Inderdaad. Dat is een goeie :D

Wat gaat er bij mij dan fout?
Ik heb zowel Azureus als Bittornado geprobeerd en op verschillende sites gezocht naar torrents maar bij Azureus blijven de gezichtjes op rood staan en ook Bittornado geeft deze foutmelding: Problem connecting to tracker-<urlopen error (10060, operation timed out)

Wat voor een verbinding heb je?
Heb je een router?

Warez:

* Onder warez valt: illegale software, crack's, serienummers, kortom dingen waar je normaal gesproken een licensie voor nodig hebt.
* Je mag dus nooit warez plaatsen op de site (dus ook geen link's of bijlage's die warez bevatten!).
* Naar warez mag je nooit vragen!
* Je mag wel over warez programma's praten (als iets je niet lukt met het programma),
maar absoluut geen link(s) plaatsen naar waar je het vandaan hebt!

Het is niet zo heel moeilijk als je de huisregels er op na leest.

Ik discussieer hier niet over.:)
Mag hij dit vragen of mag hij dit niet vragen?

Hij vraagt of hij snelheidswinst kan boeken als hij bittorrent gaat gebruiken i.p.v. shareaza en of hij daarvoor het programma eerst moet deïnstalleren, daar is niets mis mee, zolang er geen linken geplaatst gaan worden naar (illegale) downloadsites mag veel.
Hij heeft een probleem met het programma daar mag je over praten.
Overigens wil ik wel nog even melden dat, op het moment je een P2P programma gebruikt, je automatisch uploader wordt (zolang je zelf niets aan de instellingen wijzigt) dit uploaden is volgens de wetgeving dus wel illegaal, maar dat wisten jullie natuurlijk al. ;)

Zet ik ook altijd af. Vertraagt men internetverbinding alleen maar, als er 20 man aan het uploaden is. Ik haal men downloads ook meestal uit die folder. Van mij krijgen ze niks. Beetje, egoistisch maarja.

dit uploaden is volgens de wetgeving dus wel illegaal, maar dat wisten jullie natuurlijk al.
Niet eens zo lang eigenlijk. Maarre, ik ben erg vergeetachtig :p

Overigens heb ik nu die regels maar eens opgeslagen met kladblok. Ik ben niet zo'n ster in het 'wandelen' door Helpmij.
Wel handig dus!

Vertraagt men internetverbinding alleen maar, als er 20 man aan het uploaden is.
Dat kun je toch net zo instellen als je zelf wilt!
Als ik met WinMx niet share kan ik het wel schudden.
Als ik 100 files share kan ik downloaden wat wil.
Met Bitcomet krijg je ook meer naarmate je deelt.
Ook je snelheid gaat dan omhoog.
Dat is nou het vervelende van die wet. Om iets te krijgen moet je wel sharen :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa

Overigens heb ik nu die regels maar eens opgeslagen met kladblok. Ik ben niet zo'n ster in het 'wandelen' door Helpmij.
Wel handig dus!

Speciaal voor jou

Goed, Nu we de discussie hebben gehad (ik heb van tevoren eerst het forum doorgelezen of ik niets verkeerd vroeg) toch weer mijn vraag wat er bij mij toch fout gaat. Inmiddels heb ik het ook al geprobeerd met ABC maar ook die blijft op 0 % staan.

Elisa ik heb geen router en een Wanadoo kabelverbinding.

Torrents hebben de extensie torrent.
Als je nu eens de verkenner pakt en klikt op Extra/Mapopties/bestandstypen.
Zoek nu Torrent op en wijzig het programma dat torrents opent in ABC.
Ik ben benieuwd hoe het nu gaat.

Welke poort gebruikt ABC?
Ik weet n.l. dat veel trackers 6881 boycotten.

Poort

Ik kan niet ontdekken welke poort ABC gebruikt. Ik heb Sygate personell firewall en die staat open voor ABC.

Ik heb Sygate personell firewall en die staat open voor ABC.
Kijk toch maar eens in je logboek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan