downloaden van torrents

Status
Niet open voor verdere reacties.
Poort

In Sygate staat ABC op Allow en volgens het programma gebruikt het poort 56667.

Ja, maar zie je in je log ook werkelijk dat ABC er doorkomt?
Ik had n.l. ook een keer alles zo geregeld en dacht dat het goed was maar ik het log kwam ik tot de ontdekking dat er stond: geblokt ivm gebruiken van een ongebruikte poort.
Dat kan dus gebeuren.

poort

In de firewall staat ABC op allowed en het programma gebruikt poort 56667

Nou, de error die bij Azureus hoort is deze:

Problem connecting with tracker - (10060, 'Operation timed out')
Citaat:
De server heeft het te druk of is niet beruikbaar, gewoon open laten staan de client probeert het later nog een keer.
Citaat:
Ook een firewall kan een oorzaak zijn dat het niet werkt let dus wel op dat de firewall de client door laat. Werken andere torrents wel dan is het gewoon wachten.

Krijg je ook een error bij ABC?

In de firewall staat ABC op allowed en het programma gebruikt poort 56667

Ik zeg het voor de zekerheid toch nog een keer. Ook al is het vervelend, je schiet er niets mee op als we hiermee een vergissing maken.
Je kunt poorten instellen in Sygate. Dit is het onderdeel programma's die toestemming hebben.

Het log laat al het verkeer zien. Ook als je met IE het net op gaat of een hacker die binnen wil komen.
Daarin kun je pas zien of de firewall ABC doorlaat of niet. Ik zag daarin nl bij mijzelf steeds dat er geblokt werd.

firewall

Ik ga nog een keer kijken en zoeken. Ik heb al gekeken bij trafic log en security log maar eerlijk gezegd is het ook wel een beetje abacadabra voor mij. Ik ga in ieder geval nog eens zoeken want er moet iets wel niet goed staan omdat ik wel een stuk of 8 torrents heb geprobeerd en zelfs meer als 24 uur aan heb laten staan.

Re: Poort

Geplaatst door bekking
Ik heb Sygate personell firewall en die staat open voor ABC.
Hoe bedoel je?

Elke keer als een p2p-prog verbinding wou maken met het internet, kreeg je zo'n melding (hier nu wel met spywareblaster, mais bon.)
attachment.php

Je kan dus kiezen uit toestaan of niet toestaan.
En je kan nog eens het vakje aanvinken om deze keuze permanent door te drukken. Kan het zijn dat je ooit niet toestaan hebt genomen en dat vinkje aangeduidt?
Klik eens met rechts op je Sygate logo naast het klokje. Klik op applications en zoek in de lijst of je prog geblokkeerd staat. In de log kan je natuurlijk ook gaan kijken.

Heb je XP? Misschien blokkeert de ingebouwde Firewall in Service Pack 2 je traffic? Heb je deze gedeactiveerd of heb je ABC toegelaten tot de programma's die op het internet mogen?

James:)

Bijlagen

• melding-sygate.gif
    melding-sygate.gif
    8 KB · Weergaven: 128
firewalll

Hallo James007

Ik heb gekeken bij Applications en daar staat allow.
Ik heb inderdaad zo'n vraag gekregen als je laat zien en toen geklikt op yes en op remember my answer.
De Firewall van Xp staat uit omdat ik Sygate heb.

Ik ga nog een keer kijken en zoeken. Ik heb al gekeken bij trafic log en security log maar eerlijk gezegd is het ook wel een beetje abacadabra voor mij. Ik ga in ieder geval nog eens zoeken want er moet iets wel niet goed staan omdat ik wel een stuk of 8 torrents heb geprobeerd en zelfs meer als 24 uur aan heb laten staan.
Dan blijven we dus nog steeds hiermee zitten.

Start ABC
Noteer de tijd
Ga nu naar dat trafic of security log.
Bij mij staan er tijden. Zal bij jou ook wel zijn.
Je let op de tijd dat je ABC startte en je zoekt naar iets dat met ABC te maken heeft. Dat moet je kunnen zien.
En kijk dan of er geblokt is.

Doe zoveel mogelijk dingen uit zoals IE / Outlook (Express) e.d. Zorg dat je zo min mogelijk verkeer hebt.

torrents

Hallo Elisa,

Ik geef het op. Niet alleen omdat het bij niet wil werken maar ook omdat ik op vele, vele sites heb gezocht maar kom v.n.l. games films en muziek tegen. Weinig programma's om foto's en video te bewerken en daar gaat het mij eigenlijk om. Ook heb ik door het bezoeken van die sites al de nodige troep binnengehaald die zeer moeilijk weer te verwijderen was. Dus hou ik het toch maar bij mijn langzamere P2P. (Shareaza) maar wel veilig. Ook daar haal ik soms snelheden van 50 Kb/s.
Gaat het bij torrnents dan echt veel sneller?

Nou ook weer niet zoveel dat het nodig is om troep binnen te halen.
Neem WinMx er ook bij. Daar haal ik alles binnen wat mag en niet mag.
Wel ALTIJD scannen op virussen, trojans en spyware.
Gecombineerd met TotalUninstall. Dan kun je op de voet volgen wat er aangericht wordt op je systeem.
In ieder geval vond ik KaZaa een ramp. Daar vlogen de wormen ala minuut door de lucht :)

Je zou trouwens nog 1 ding kunnen proberen.
Uninstall ABC
Ga naar de veilige modus en installeer weer.
Zo kwam ik met WinMx van een probleem af.

WinMX heb ik precies 5 minuten op mijn systeem gehad. Alle mensen op dat netwerk zijn precies dood.
Het vindt ook weinig trouwens.

James:)

@Elisa: het kan ook zijn dat ik het mis heb hoor.:)

Heb je dan wel gewerkt met een lijst extra servers?
Je moet wel wat meer geduld hebben maar daar let ik niet op.

Neen, dat wist ik niet. Maar als het zoveel moeite kost om dat programma nog maar draaiende te krijgen, dan hou ik het maar bij men bearshare.

poorten

Elisa,

Ik ben het toch nog weer aan het proberen en ben er nu inmiddels achter welke poorten ik open moet zetten voor ABC. Maar nu kan ik niet meer vinden in Sygate hoe dat moet. Ik ben wel naar Applications en dan Advanced rules gegaan maar daar kan ik geen nieuwe invullen. Waar moet ik dan de poorten open zetten?

Ik was in de war met een andere thread. Jij hebt geen router.
Ik ken die Sygate Firewall niet.
Je moet gewoon eens goed door de configuratie heen bladeren.
Wel blijf ik het vreemd vinden dat je allow hebt gezegd met betrekking tot ABC en dan nog lukt het niet.
De firewall zou alsnog kunnen weigeren als de poort 'een ongebruikte poort' is.
Het wordt tijd voor jou om eens goed die firewall te bekijken. Als je ergens mee zit plaats je maar een screentje.

stapje verder

He,he, De poorten zijn ingevuld en we zijn een stapje verder want nu komt er de melding dat ABC geblokt wordt om het internet op te gaan. Ik heb mij al een rotje gezocht hoe ik dat open kan zetten maar ben er nog niet uit. Het outgoing verkeer staat op allowed en incoming op blocked. Dus als ik dat weet te veranderen zou ABC moeten werken. Ik heb al de hele helpfile doorgelopen maar kan het nog niet vinden.

Wat is de melding van je firewall bij dat 'geblokt'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan