dringende vraag: videokaarten die goed zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn meer mensen die advies kunnen geven hoor. Ik ben niet heilig of alwetend....
(hooguit helpmij-verslaafd... :eek::rolleyes::D)

En ik had er al 2 genoemd:
Voeding:
Corsair CX400W
Corsair code: CMPSU-400CXEU

Of
OCZ StealthXStream 500W
OCZ coe: OCZ500SXS, of OCZ500SXS-EU

Of er nog een paar te noemen:
Cooler master Real power 520
OCZ Modxstream 500W
OCZ fatal1ty 550W
Asus Earthwatts 650W

Die laatste 4 zijn allemaal stukken duurder.

47 euro, geen idee of dat duur is.

is dit een betere dan die andere die marsman voorheen gaf? want van die ken ik de prijs nog niet.

Marsmannetje had al een paar goede alternatieven gegeven.En mijn(ons) advies is: beknibbel niet op een goede voeding

dit gaf marsmannetje mij:

En ik had er al 2 genoemd:
Voeding:
Corsair CX400W
Corsair code: CMPSU-400CXEU

Of
OCZ StealthXStream 500W
OCZ coe: OCZ500SXS, of OCZ500SXS-EU

meteen maar eens kijken wat die kosten :rolleyes:

ow,ok,ze zijn duurder :p maar die dat jij noemde zijn dus goed genoeg? ok, dan gaan we stilletjes bestellen.

het wordt dus:

stealthXstream 500 watt
nvdia 250 gts

hopelijk kan ik hiermee nu wel fastoenlijk gamen, of ik krijg iets :evil:

Overigens grappig dat je al ruim een maand bezig bent met een dringende vraag... :cool:

Je zal met de upgrade veel beter kunnen gamen. Maar ja... Als je super wilt kunnen gamen, op hoge resolutie e.d., dan moet je echt veel meer upgraden. Maar daar zal je het geld niet voor hebben,
Maar wat je nu gaat uitgeven is best leuk voor wat je ervoor terug krijgt.

zouden jullie mij jullie mening kunnen geven over de volgende voeding:

earthwatt 430 watt
earthwatt 500 watt
gigabyte superb

deze 3 kaarten staan in de aanbieding bij de leverancier bij mijn nonkel.

hij zegt dat de earthwatt 430 watt goed genoeg is; de eartwatt 500 watt meer dan goed genoeg is, en de gigabyte superb eigenlijk niet zo goed is, maar deze gewoon spotgoedkoop is...hij geeft toe dat hij geen ervaring heeft met gigabyte, dus daarom vroeg hij of ik hier even advies kon vragen.

die earthwatt is volgens hem iig wel goed genoeg. wat is jullie mening? deze zijn namelijk spotgoedkoop.

doe de 500W earthwatt maar.
430 W is wel genoeg, maar als je je systeem nog verder zou willen uitbreiden, dan heb je al heel snel een probleem.

Wat is het prijsverschil?

Gigabyte niet nemen. Dit is de zwakke voeding van dat merk. De nieuwere Odin-serie is wel goed.

prijsverschil is 11 euro...

ik ben niet meteen van plan mijn systeem uit te breiden, maar goed :p

bah...zijn een hele hoop voedingen en videokaarten niet leverbaar...

hier zijn er een aantal die in promotie staan met 50% korting :

nvidia 9600 gt (1 gb)

hd 4830 (adion)

en voedingen:

corsair psv-vx-atx 450 watt 24 p

atx psu 450 watt

coolermaster PSV extreme passive psc (stond dacht ik geen watt bij)

1 van deze voedingen of videokaarten die goed zijn voor mij pc, en waar mijn processor niet te zwak voor zijn?

als geen van deze goed zijn zal ik via een andere site moeten bestellen, maar het zou leuk zijn als 1 van deze in promotie staat, aangezien de korting toch best groot is.

Nog even en je hebt je nieuwe videokaart als je naar het bejaardenhuis gaat :P

HD4830 wat slechter dan de HD4850, maar kan ermee doorgaan.
Die corsair voeding is goed :)

Laatst bewerkt:
sjah, ik weet het, duurt wat lang :D

die 9600 gt is niet goed? kost maar 15 euro meer, dus daarvoor moet het niet...en kan ik in 512 mb en in 1 gb vorm krijgen, voor een goedkope prijs.en met die 4830 ga ik dus ook zeker alle games kunnen spelen? deze is dus vergelijkbaar met de hd 4770?

Iets minder dan een HD4770.

De 9600GT is vergelijkbaar met de HD4670 (die strijd wint de 9600GT), maar slechter dan de HD4830.
De HD4830 is te vergelijken met nvidia's 9800GT. Deze laatste is nipt sterker (als het goed is).
De HD4770 zit daar weer een stuk boven.
Dan de HD4850 die weer nipt sneller is.

En dan heb je nog de nieuwe HD4730. Maar waar die staat durf ik niet te zeggen. Ik dacht net iets sterker dan de HD4830.

Dus ATI:
HD4670 -> -> HD4830 -> HD4730 -> -> HD4770 -> HD4850 ->-> HD4870
(dubbele pijl als het gat wat groter is)

Zo: dan heb je wel weer genoeg info.

dat is inderdaad flink wat informatica :thumb:

nog 1 enkele vraag: denk je dat 4830 voldoende zal zijn om volop te kunnen gamen?of is dat beetje verschil met de 4770 groot genoeg om toch een behoorlijk verschil te maken?

In verhouding klopt het aardig.

Maar ja: verwacht niet teveel.
Je processor is al verouderd en de videokaart is ook een low budget game-kaart.

Het verschil met een HD4770 is wel te overzien, zeker met jouw processor.
Je kan ook een betere videokaart nemen om dan in de komende tijd ook moederbord+processor te upgraden. Maar dat moet je echt zelf weten.

In verhouding klopt het aardig.

Maar ja: verwacht niet teveel.
Je processor is al verouderd en de videokaart is ook een low budget game-kaart.

Het verschil met een HD4770 is wel te overzien, zeker met jouw processor.
Je kan ook een betere videokaart nemen om dan in de komende tijd ook moederbord+processor te upgraden. Maar dat moet je echt zelf weten.

wow, nu maak je me toch een beetje ongerust...

is het dan wel de moeite waart om de upgrade uit te voeren? als student heb ik niet zo veel geld om processor en moederbord ook nog eens te upgraden..

dus wat bedoel je precies me verwacht niet te veel?:(

ik heb zelf lang moeten sparen voor dit geld...

ik ga toch wel goed kunnen gamen hierbij?toch tenminste alle games die er nu bestaan kunnen spelen, en eventueel die het komende jaar ofzo gaan uitkomen?

Dat 1e moet kunnen lukken. Maar kijk je naar de eisen van GTA 4 dan zal het niet op hoge resolutie zijn.
En wat het komende jaar gaat gebeuren durf ik al helemaal niet te zeggen.

Ik heb in een van mijn 1e posten al gezegd dat je pc niet de snelste is. Daar kan ik gewoonweg niets aan veranderen.

Met een HD4830 zet je wel een gigantische stap, als je het vergelijkt met de onboard videochip die je nu gebruikt. Maar als je het vergelijkt met de gemiddelde gamepc's van nu, dan is het nog mager.
Maar als je verwacht dat je het komende jaar 100% alle spellen kunt spelen, dan durf ik dat te betwijfelen. En als je wel een HD4770 gaat kopen, dan blijf ik twijfelen aan je processor.

Mag ik nog eens weten wat de vraagprijs voor die HD4830 is? En van de voeding?

de voeding was iets van een 40 euro, de videokaart ergens rond de 65 euro...weet het niet uit mijn hoofd.

sjah, da high resolution gedoe maakt ook niet uit hoor! als ik maar alle games kan spelen is het goed, ik merk toch amper een verschil tussen die defentitions...als ik maar kan spelen, maar dan wel zonder dat het traag loopt en dat soort gedoe...dat lukt wel, toch? ook als het over empire total war en gta 4 gaat?

heel erg bedankt hoor hoor, voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan