dringende vraag: videokaarten die goed zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb ze gister allebei erin gestoken...

net etw geinstalleerd, en x-men origins: wolverine.

beiden spelen redelijk, maar toch niet zo goed als verwacht. etw heeft zelfs op de laagste settings wat lag. x-men origins speelt goed op de laagste settings.

Drivers goed geinstalleerd?
Op welke resolutie game je? (misschien heb je dat al eerder gezegd... maar ik heb geen zin om te zoeken)

resolutie zo laag mogelijk, heb een klein scherm...

setting bij wolverine op "low quality" en bij etw zo veel mogelijk side effects afgezet, en ook op low.

Maar heb je nu de oude videokaartdrivers gedeinstalleerd?
Heb je de nieuwe geinstalleerd?
Heb je je monitor wel op je nieuwe videokaart aangesloten?
Voeding aangesloten op videokaart?

als je geen verschil merkt, dan heb je toch echt iets fout gedaan.

Maar je bent nogal summier met info geven: dan lukt het niet om te helpen...

ik merk zeker een verschil, daarom ben ik ook zeker dat alles goed is :thumb: ik kon verheen empire total war niet eens openen!

ik heb overigs al tientallen video kaarten geinstalleerd, dus daar zal niets mis mee zijn. ik kan ook wel gamen, maar toch een stuk minder dan ik verwacht had.

ik heb de oude drivers eraf gedaan, de drivers die bijgevoegd waren geinstalleerd, daarna via de site geupdate, standaard dingen die je altijd doet lijkt me :p

oke...

Dan vrees ik dat je processor toch het probleem is, zoals ik al eerder had voorspelt.
Maar goed... je kan nu in elk geval spelen. Processor kan je over een tijd wel weer vervangen, als je daar geld voor kan vrij maken...

spelen kan ik wel ja, maar toch niet zoals verwacht...

ben je zeker dat de processor het probleem is? als het echt moet kan ik wel een 50 tal euro vrijmaken hoor.

ik begrijp uit dit topic dat je de 4770 hebt gekocht?? op welke settings probeer je empire total war dan te draaien. want met een 8800gts 320MB icm een E8400 draaide ik de game ook beslist niet voluit

mjah, daarmee haal je in etw niet erg goede resultaten denk ik, zeker niet icm die processor, empire total war is namelijk een spel wat wel houd van een flinke processor. dus de processor upgraden lijkt me wel een slim idee

mjah, daarmee haal je in etw niet erg goede resultaten denk ik, zeker niet icm die processor, empire total war is namelijk een spel wat wel houd van een flinke processor. dus de processor upgraden lijkt me wel een slim idee

inderdaad, de 4830...dus, processor upgraden...begint een dure grap te worden :( hoeveel kost een goede processor?

ik hoop dat ik daarna het moederbord ook niet moet upgraden, of nog iets anders?

daar ga ik niet over. ik zie dat je socket AM2+ hebt. maar ik heb geen verstand van AMD, dus dat word wachten op iemand anders.

maar persoonlijk denk ik dat je alleen een processor hoeft te kopen, en geen moederbord

Je blijft gewoon achter de feiten aan lopen.

Misschien is het verstandigste advies wat ik kan geven om gewoon heel goed te gaan sparen. Bijbaantjes te nemen (je zit toch nog op school, of heb ik je leeftijd verkeerd ingeschat?) etc.

Dan op een gegeven moment je computer verkopen en helemaal opnieuw beginnen. Dat is het beste.

Voorlopig heb je met je videokaart bereikt dat je ook de nieuwe spellen kunt spelen. Dat het niet op hoge resolutie is is dan jammer.
Wat gebeurt er eigenlijk als je in empire the instellingen iets hoger zet? Wordt het dan onspeelbaar?

Eventueel zou je misschien je processor kunnen overklokken, maar dat is niet super makkelijk met die processor. En je zou sowieso een andere koeler moeten kopen er vaqnuitgaand dat je de boxed koeler hebt. Ik zou je dan overigens niet de duurste aanraden.

Laatst bewerkt:
wat marsmannetje zegt is denk ik inderdaad wel het slimst. je kan nu alles spelen. dus het best kan je gewoon evven goed gaan sparen. en dan moet je niet meteen gaan denken aan 1500 euro ofzo. ik denk dat als je al een kast en een harddrive hebt, je voor 500-700 euro een aardig systeem hebt, wat een stuk beter is dan je huidige systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan