dual boot 7 en 8 naar 10?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tj1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tj1

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Mijn pc is dual boot geconfigureerd en kent twee schijven, die elk weer 2 partities kennen.

Op schijf 1 staat C met windows 7 en een datapartitie ; op schijf 2 staat D windows 8.1 en eveneens een data partitie. Beiden uiteraard legaal en actief.

Windows 8.1 is inmiddels naar win 10 gepromoveerd via en draait.

Maar kan ik even makkelijk windows 7 naar 10 omzetten... en kan ik in dat proces ook weer een dual-boot-opstelling, maar dan voor 10 instellen? Ik vermoed van wel, maar ben niet zeker, want ik lees er weinig over.

Iemand ervaring met dit verhaal? Uiteraard hoop ik ook dat beide win 10's t.z.t. de andere datapartities correct blijven zien.

Kleine complicatie / variant bij dit verhaal is wel dat ik in windows 7 de mappen mijn docs/afbeeldingen etc. heb doorgekoppeld naar de datapartitie op de zelfde schijf. (anders gezegd, opslaan als.... gaat standaard naar de datapartitie)
Dus..zal win 10 die koppeling ook handhaven, lees meenemen?

Ik lees graag een reactie.

Waarom wil je 2x W10? omdat het kan?
En waarom dual boot?, via de BBS kun je elke schijf opstarten die je wilt, wel met een OS op een actieve partitie uiteraard.

Met EasyBCD zou dat te regelen moeten zijn. Over de zin of onzin om een dual boot windows 10 systeem te hebben ga ik niet. Dat is ieders keus.

Het is geen dringende vraag, en er is inderdaad niets kapot;)

Lange Pier
Wat is BBS?
Omdat het (hopelijk) kan. Ik heb tenslotte jaren met deze 7 / 8 dual boot kunnen werken, dus zou het even goed win 10 dual boot moeten kunnen, toch?

srpchulp
Klopt, via EASYbcd heb ik indertijd e.e.a. ook ingesteld. Dus leek me dit ook nu de kandidaat.
Enne.. onzin, hoezo? Easybcd regelt nu juist toch o.a. dual (of zelfs triple boot met bijv een linux).

EN dan.. waar vind ik de informatie over dual boot bij microsoft? Of is hetgeen wat voor 7-8 geldt ook van toepassing op bijv 8-10 en 10-10?

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan