dvd branden met nero 6.3.0.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japser

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Halloo,

Sinds een weekje heb ik een dvd brander, de ASUS
+/- DRW-0402P/D en heb de bijgeleverde software [nero 6.3.0.0] geinstalleerd.
Maar nu wil ik een dvdtje branden, heb nero burning rom opgestart en dan komt er zo New Compilation. Alleen weet ik ten eerste niet wat ik moet kiezen, want je kan o.a. kiezen uit Video CD, Super Video CD en nog een aantal dingen met CD rom, maar dat moet ik niet hebben denk ik. Ik wil gewoon een dvdtje branden die ik in de dvd speler af kan spelen. Welke moet ik dan kiezen?
En op mijn pc staat dan ook nog de ondertiteling, een srt bestandje, hoe brand ik die erbij? Dus dat de ondertiteling tegelijk speelt met de film zelf?

Graag hulp,
Greetz

SRT moet je in de film plaatsen voordat je brandt. Je wilt dus een video-DVD branden, dan moet je daar ook voor kiezen.

Hallo Jasper,

Rechtsboven in het opstart menu kun je kiezen voor CD of DVD

Suc6

Geplaatst door Tiborv
SRT moet je in de film plaatsen voordat je brandt. Je wilt dus een video-DVD branden, dan moet je daar ook voor kiezen.

En hoe plaats je die SRT in de film?
Hallo Jasper,
Rechtsboven in het opstart menu kun je kiezen voor CD of DVD

Suc6
Ja weetik al, je bedoelt bij Nero StartSmart?
Had ik al gezien, maar wat dan? Vanaf dan kom ik niet meer verder...

Nou die gaat over een dvd kopieren, bij mij
gaat het vooral om die ondertiteling te branden bij een dvd he..

een srt file kun je niet onder een dvd zetten.

je zult dan evt eerst de dvd naar mpeg om moeten zetten dan de subt er onder en daarna weer naar dvd.

Geplaatst door tazman
een srt file kun je niet onder een dvd zetten.

je zult dan evt eerst de dvd naar mpeg om moeten zetten dan de subt er onder en daarna weer naar dvd.

De film is .avi en .srt moet er dus bij ja ... maar hoe
zet ik dit dan om in mpeg ?

Geplaatst door tazman

kijk eens op http://wintips.filmt.nl daar vindt je een aantal handleidingen waaronder subt zetten onder een avi / mpeg file.

Thnx, maar ik hoorde net van een kennis dat als je de srt file dezelfde naam geeft als avi file, dat het dan ook moet lukken, en da's natuulijk veel makkelijker ...
Klopt dit?

Maar dan ...
weet ik nog niet welke optie ik moet kiezen, ik wil
dus een dvd branden van een avi file die op mijn pc
staat. Daarvoor heb ik een GEWOON cdtje, dus geen
dvd. Hij past op de cd want het is maar 640 mb...
Zie screen:
nero.JPG

Welke van de opties links moet ik dus kiezen, en waarvoor zijn de andere?
En welke van de opties rechts moet ik kiezen, en waarvoor zijn de andere?

Greetz

Nogmaals dit gaat niet lukken met een avi en een los srt file.
nero kan geen srt file onder een avi zetten en er een dvd met subt van maken.

als jouw kennis weet hoe dat kan hoor ik dat graag scheelt me namelijk een heleboel werk altijd.

als je gewoon het avi file op de pc wilt blijven afspelen dus niet in een standalone dvd speler.
dan kun je ze ( beide op 1 cd ) branden als data cd en dan inderdaad zorgen dat het avi en het srt file de zelfde naam hebben.
alleen zul je dan op de pc wel een player moeten hebben die dit ondersteunt zoals bv BS-player of zoomplayer.

Geplaatst door tazman
Nogmaals dit gaat niet lukken met een avi en een los srt file.
nero kan geen srt file onder een avi zetten en er een dvd met subt van maken.

als jouw kennis weet hoe dat kan hoor ik dat graag scheelt me namelijk een heleboel werk altijd.

als je gewoon het avi file op de pc wilt blijven afspelen dus niet in een standalone dvd speler.
dan kun je ze ( beide op 1 cd ) branden als data cd en dan inderdaad zorgen dat het avi en het srt file de zelfde naam hebben.
alleen zul je dan op de pc wel een player moeten hebben die dit ondersteunt zoals bv BS-player of zoomplayer.

Oke, blijkbaar heeft mijn kennis het dus fout.
Ik heb wel bs player op mijn pc staan, maar ik
wil graag een dvd branden, zodat ik het in de
dvd speler bij de televisie af kan spelen.
Is er misschien een ander brandprogramma [alcohol 120% ofzo?] die wel srt en een avi brand en tegelijk afspeeld?
Of moet het echt via dat omzetten in mpeg? Dat lijkt
me namelijk een heel gedoe:confused:

Greetz

Geplaatst door Japser

maar ik
wil graag een dvd branden, zodat ik het in de
dvd speler bij de televisie af kan spelen.
Is er misschien een ander brandprogramma [alcohol 120% ofzo?] die wel srt en een avi brand en tegelijk afspeeld?
Of moet het echt via dat omzetten in mpeg? Dat lijkt
me namelijk een heel gedoe:confused:

Greetz

of je moet een divx player voor bij de tv hebben anders zul je toch echt om moeten gaan zetten naar een dvd geschikt mpeg file.
andere opties om het op een standalone speler af te spelen zijn er niet.
het gedoe valt wel mee kost je hooguit wat tijd en het meeste werk doet de pc voor je.
Lees en volg de handleidingen eens op mijn site http://wintips.filmt.nl dan zou je er best uit moeten komen.

Oke bedankt voor alle informatie die je me geeft.
Maar welke moet ik downloaden van de site?

En als ik nu gewoon een dvd wil branden die bijvoorbeeld nederlands gesproken is. Dus dan hoef ik echt alleen de avi file te branden. Deze wil ik dan
af kunnen spelen in de dvd speler bij de tv.
Welke van de opties van mijn screen moet ik dan hebben?

Greetz

Geplaatst door Japser
Oke bedankt voor alle informatie die je me geeft.
Maar welke moet ik downloaden van de site?

En als ik nu gewoon een dvd wil branden die bijvoorbeeld nederlands gesproken is. Dus dan hoef ik echt alleen de avi file te branden. Deze wil ik dan
af kunnen spelen in de dvd speler bij de tv.
Welke van de opties van mijn screen moet ik dan hebben?

Greetz

lees eerst de handleidingen eens door daar staat precies bij welke programma's je nodig hebt.

ook al is het avi file nederlands gesproken dan zul je nog om moeten zetten naar een mpeg file en wel als vcd of svcd een standalone dvd speler leest domweg geen avi files.

Nee kan een dvd speler geen avi's lezen?:8-0: nooit geweten ... Kan dus alleen maar svcd of vcd lezen? Dus als ik zo'n file heb zou ik hem wel kunnen branden?
En kan ik die avi dan niet gelijk omzetten naar svcd ipv mpeg? Want ik weet niet of onze dvd speler mpeg wel leest?

Is dit trouwens de goede handleiding?

[sorry ik ben beetje n00b op dit gebied.. 'k heb nog geen week die brander dus weet nog niet veel vanaf ..:confused: ]

die handleiding kun je inderdaad gebruiken ja.

er zijn spelers die ook avi (divx) aankunnen avi is een gecodeerd file in de meeste gevallen met divx vandaar dat de players ook divxplayers genoemd worden.

alle andere dvd spelers kun je geen avi mee afspelen, nu spelen de meeste spelers wel vcd (mpeg1) maar weer geen svcd (mpeg2) dus daar zul je ook rekening mee moeten houden.

een vcd of svcd is gewoon een mpeg file maar worden vcd of svcd genoemd door de coderering die ze hebben.
een vcd is eigenlijk een mpeg1 en een svcd is een mpeg 2 file enige verschil wat daarin zit is de beeld kwaliteit en dan vooral de video bitrate die bij svcd veel hoger ligt dan bij vcd.

controleer dus eerst of je dvd speler vcd of svcd aankan en kies aan de hand daarvan de juiste template in tmpgencoder.
(vcd staat voor video-cd en svcd staat voor super video-cd )

Oh ok, ik heb ff de handleiding van onze dvd speler erbij gepakt er er staat in een kolom dit:
Eigenschappen
DVD | DVD weergaven betekent uitstekend beeld en
geluid dankzij dolby digital en MPEG2

Video CD| Video met CD geluidskwalitiet, VHS
beeldkwaliteit&MPEG1 datacompressie.

Voor de duidelijkheid: Onze dvd speler kan Video en DVD afspelen.
Aan de hand van dit schema neem ik aan dat wij mpeg 2 hebben? [er staat bij video cd mpeg 1 maar ik moet denk ik bij dvd kijken he?]
Ik denk dus svcd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan