dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudolf100

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Berichten
129
hoe moet ik .cue bestanden branden op dvd zodat je hem in de dvd speler kan afspelen
ik heb de .cue bestanden gewoon gebrand maar dan zegt ie onbekende disc
ik gebruik het brandprogamma nero 6.0
 
cue bestanden

Bij een *.cue bestand hoort ook altijd een *.bin bestandje.
In dit bestandje staat belangrijke informatie over het *.cue bestand.

Deze bestanden worden een "image" genoemd. Dat is een complete kopie van een cd of dvd.
Je moet dan ook niet zomaar het *cue bestand op een CD branden, maar je moet de optie "image" branden kiezen. Echter heb je hiervoor wel het *.bin bestandje nodig.

Heb je dit bestandje niet dan kan je ook het .cue bestand eerst overzetten naar een .iso bestand. Dit is ook een zogenaamd "image" bestand.
Dit .iso bestand kan je dan weer als image naar een cd branden.
Om je bestand over te zetten naar een iso file kan je het programmaatje bin2iso gebruiken.
Het is klein en gratis.

Jeroen

(ik heb de extra posts verwijderd. mumzel )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jeroen, het is net andersom. Het echte bestand is het bin bestand. In de cue staan gegevens over de bin. Als je de cue en bin beide hebt, kan je de cue als image branden. Dan hoort alles goed te gaan.
 
Je hebt gelijk Wim ik had ze even doorelkaar gehaald :)
 
Ivibes,

Ik weet dat hij vandaag soms traag is maar s.v.p. niet twee keer op plaats bericht klikken.

Hij is zo al traag genoeg.

Eric.
 
Is ook niet m'n bedoeling maar af en toe duurt het zo lang en is de site zo traag....dat ie gewoon niet verder gaat....
Misschien wordt het tijd om dit eens op te lossen :)
 
Als je kijkt naar de grootte van het .cue bestand kan je zien dat het niet kan kloppen dat daar die (film? dat spel?) opstaat.

Alleen een .cue bestand, daar heb je helemaal niks aan!

Erik
 
Geplaatst door erik vos
Als je kijkt naar de grootte van het .cue bestand kan je zien dat het niet kan kloppen dat daar die (film? dat spel?) opstaat.
Een cue bestand is eigenlijk nooit groter dan enkele kb. Waarschijnlijk heb je het over het bin-bestand.
 
Geplaatst door Wim1960
Jeroen, het is net andersom. Het echte bestand is het bin bestand. In de cue staan gegevens over de bin. Als je de cue en bin beide hebt, kan je de cue als image branden. Dan hoort alles goed te gaan.

bedankt maar ik heb 3 dvd bestanden die een film zijn hoe brand ik die samen op een dvd om ze in de dvd speler te kunnen afspelen
 
Wat voor bestanden heb je precies? Geef eens de extensie en het formaat.
 
Geplaatst door Wim1960
Wat voor bestanden heb je precies? Geef eens de extensie en het formaat.

het zijn *.bin bestanden elk bestand is ongeveer 800 mb en samen is het een film ik heb ook *.cue bestanden er bij
 
Zoals het er uit ziet zijn het SVCD bestanden. Dat betekent dat je ze op een CD moet branden. Dit doe je zoals eerder aangegeven door de cue als image te branden. Je krijgt dan dus 3 schijven. Als je DVD speler geschikt is voor het afspelen van vcd's kan je die gewoon afspelen.

Je kan ze wel omzetten naar één gezamenlijk bestand en dat converteren naar DVD formaat. Als je dat wilt moet je het maar even aangeven.
 
Geplaatst door Wim1960
Zoals het er uit ziet zijn het SVCD bestanden. Dat betekent dat je ze op een CD moet branden. Dit doe je zoals eerder aangegeven door de cue als image te branden. Je krijgt dan dus 3 schijven. Als je DVD speler geschikt is voor het afspelen van vcd's kan je die gewoon afspelen.

Je kan ze wel omzetten naar één gezamenlijk bestand en dat converteren naar DVD formaat. Als je dat wilt moet je het maar even aangeven.

ik zal ze liever als gezamelijke bestand op een dvd zetten kun je me dat uitleggen hoe dat moet
alvast bedankt
 
Ik doe een poging. Ik doe het zelf meestal op de volgende manier omdat ik zo weinig foutmeldingen krijg.

Laadt de bin file in isobuster. In de map MPEG staat een mpg bestand. Klik hier op met de rechter muisknop en kies voor Extracten RAW. Geef het bestand een naam en laat isobuster extracten. Dit duurt enkele minuten.

Laadt het bestand dat je met isobuster hebt aangemaakt vervolgens in Virtualdub. Virtualdub heeft enkele minuten nodig om het bestand te "parsen". Als dat is gebeurt kies dan in virtualdub voor File/Start Frame Server. Geeft het bestand opnieuw een naam (wordt een vdr bestand). Laat virtualdub (het kleine schermpje) open staan.

Start nu Tmpgenc. Laadt het vdr bestand bij zowel audio als video source. Kies een naam voor de output file en klik op load. Kies hier voor PAL DVD. En klik vervolgens op start. Het bestand wordt nu omgezet naar een DVD geschikt mpg bestand. Dit kan wel enkele uren duren (afhankelijk van je pc).

Doe bovenstaande voor alle 3 de bestanden. De stappen met virtualdub en Tmpgenc kan je ook terugvinden op http://wintips.filmt.nl/ . Je hoeft in virtualdub alleen geen ondertitels toe te voegen.

Als je de drie bestanden hebt moet je die samenvoegen. Dit kan ook met Tmpgenc. Kijk voor een beschrijving onder "Samenvoegen mpeg 1 of 2" op http://wintips.filmt.nl/ .

Als je dit ene grote bestand hebt moet je nog één ding doen en dat is omzetten naar echte DVD bestanden (VOB e.d.). Hiervoor kan je het programma "Tmpgenc DVD Author" (een apart programma) gebruiken. Ook daarvan staat een goede beschrijving onder "AVI / MPEG naar DVD" op http://wintips.filmt.nl/ . De eerste 3 schermen kan je hier overslaan omdat je dat in het eerdere trajekt al hebt gedaan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, het is namelijk best veel info.
 
Geplaatst door Wim1960
Ik doe een poging. Ik doe het zelf meestal op de volgende manier omdat ik zo weinig foutmeldingen krijg.

Laadt de bin file in isobuster. In de map MPEG staat een mpg bestand. Klik hier op met de rechter muisknop en kies voor Extracten RAW. Geef het bestand een naam en laat isobuster extracten. Dit duurt enkele minuten.

Laadt het bestand dat je met isobuster hebt aangemaakt vervolgens in Virtualdub. Virtualdub heeft enkele minuten nodig om het bestand te "parsen". Als dat is gebeurt kies dan in virtualdub voor File/Start Frame Server. Geeft het bestand opnieuw een naam (wordt een vdr bestand). Laat virtualdub (het kleine schermpje) open staan.

Start nu Tmpgenc. Laadt het vdr bestand bij zowel audio als video source. Kies een naam voor de output file en klik op load. Kies hier voor PAL DVD. En klik vervolgens op start. Het bestand wordt nu omgezet naar een DVD geschikt mpg bestand. Dit kan wel enkele uren duren (afhankelijk van je pc).

Doe bovenstaande voor alle 3 de bestanden. De stappen met virtualdub en Tmpgenc kan je ook terugvinden op http://wintips.filmt.nl/ . Je hoeft in virtualdub alleen geen ondertitels toe te voegen.

Als je de drie bestanden hebt moet je die samenvoegen. Dit kan ook met Tmpgenc. Kijk voor een beschrijving onder "Samenvoegen mpeg 1 of 2" op http://wintips.filmt.nl/ .

Als je dit ene grote bestand hebt moet je nog één ding doen en dat is omzetten naar echte DVD bestanden (VOB e.d.). Hiervoor kan je het programma "Tmpgenc DVD Author" (een apart programma) gebruiken. Ook daarvan staat een goede beschrijving onder "AVI / MPEG naar DVD" op http://wintips.filmt.nl/ . De eerste 3 schermen kan je hier overslaan omdat je dat in het eerdere trajekt al hebt gedaan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, het is namelijk best veel info.

ik ben bezig het te proberen maar als ik het bestand van iso buster in Virtualdub wil laden zegt ie cannot detect file type wat moet ik hier aan doen?
 
Je hebt het bestand geextract met isobuster. Heb je de extesie (mpg) er wel bij laten staan?
 
Je hebt wel het goede bestand gedaan (Uit de MPEG2 map)? Meestal heet het bestand AVSEQ01.MPG.
 
Dan is het voor mij ook een raadsel. Kan je het bestand direct in Tmpgenc laden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan