• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamisch validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2348

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Berichten
370
Beste forumleden,

Bijgaand Excel sheet heb ik gevonden via dit forum en heb een kleine aanpassing gedaan. Het betreft een dynamische validatie dmv een deel van een naam in te geven. Werkt perfect. Is het mogelijk om dit voor meerdere validatieregels te doen.
validatie 1 werkt .
graag zou ik dit ook willen voor
validatie 2
validatie 3
validatie 4

enz

Bvd
 

Bijlagen

  • dyvadena.xlsx
    47,7 KB · Weergaven: 55
Gerard,

Ik denk dat je de lijst er dan 4x in moet zetten.
Hij kijkt nu naar wie er een 1 heeft, dus kan het niet 2x
 
Bedankt voor je antwoord. Hier was ik al bang voor. Echter die validatie is groter dan 4x. Dus moet ik wellicht naar een andere oplossing toe.
 
Ha Wieter,

Deze had ik ook gevonden. Het mooie van dyvadena.xlsx sheet is dat je een deel van een naam kan opgeven. Deze van Jean-Paul filtert alleen op de eerst letter.
 
Was ook vergeten te melden,
nadat je de eerste letter in geeft en dan de volgende letter word de lijst steeds korter.
 
Was ook vergeten te melden,
nadat je de eerste letter in geeft en dan de volgende letter word de lijst steeds korter.
 
Ha ExcelAmateur,

Bedankt voor je reactie. Zoals Wieter ook al aangaf met het bestand van Jean-Paul, dit zijn mooie oplossingen maar niet wat ik wil. Heb het bestand dyvadena aangepast hoe het zal moeten zijn. Maar zoals ik al aangaf de validatie is meer dan 4. Dus maw de lijst x keer maal de validatie doorvoeren. Zelf ben ik niet zo goed in het combineren van formules maar wellicht is het mogelijk om die van Jean-Paul te combineren met die uit de dyvadena sheet.

Bekijk bijlage dyvadena_aangepast.xlsx
 
Ik hoor wel of dit zo je bedoeling is.
 

Bijlagen

  • dyvadena(EA).xlsx
    49,7 KB · Weergaven: 27
Ha ExcelAmateur,
Allereerst bedankt voor je medewerking. Helaas is dit niet wat ik bedoel. Zoals eerder aangegeven in het dyvadena bestand wordt er gekeken of lettercombinatie voorkomt. Dit kan dus een deel van de naam zijn of wat dan ook. In jouw voorbeeld kijkt hij naar de eerst ingegeven letters. Waarom mijn voorkeur om in een deel van een naam te kunnen zoeken is omdat het bestand waarin ik het wil toepassen een hele vrij groot bestand is met namen. Voor- achternaam maar ook dubbele namen. Dus ik wil ook dat de naam naar voren komt als ik Wit invul en de persoon heet Marie Zwart Wit. Vandaar.

MvG
 
Helaas kan ik je niet verder hier mee helpen.
Wens je veel suc6 met het zoeken naar een bevredigende oplossing.
 
Dit is mijn laatste poging.
 

Bijlagen

  • dyvadena(EA_2).xlsx
    32,6 KB · Weergaven: 32
Ha ExcelAmateur,

Bedankt voor het meedenken. Excuses voor je werk maar dit is dit dezelfde oplossing die ik zelf al had gemaakt "dyvadena_aangepast.xlsx". Zie mijn post #9. Het is jammer dat er geen andere oplossing voor is. Zoals ik al eerder melde is de validatie veel meer dan 4 stuks.

Mvg
 
Als ik je goed begrijp wil je deze validatie in meerdere cellen gebruiken, dit zou je kunnen doen samen met een beetje VBA code, ik heb dat laatst leden ergens toegepast maar weet niet meer waar, en heb het ook niet opgeslagen in mijn archief.
 
@JeanPaul28,

Deze code is van jouw, staat achter Blad1.
Gerard2348 die wil b.v.b. 3 letters invoeren en dan de personen waarvan de achternaam met deze letters beginnen weergeven.
Dit lukt volgens mij niet met je code of kun je dit daar naar aanpassen?

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
x = Target.Address
  If Not Intersect(Target, Range("D:D")) Is Nothing Then
    Blad3.[C1].Formula = "=Blad1!" & Target.Address
  End If
End Sub
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
'If Target.Column = 4 Then Mc = Target.Address: Target.Offset(1).Select: [Mc].Select
  If Not Intersect(Target, Range("D:D")) Is Nothing Then
    Blad3.[C1].Formula = "=Blad1!" & Target.Address
  End If
End Sub
 
Niels,

Helaas is dit niet wat ik bedoel. Jouw voorbeeld kijkt naar de eerste letter. Maar wanneer ik in het voorbeeld Wim invul dan komt alleen Wim Helsen naar voren en Wim Danckaert laat hij niet zien. De bedoeling zoals ik het wil is zoals in;

Bekijk bijlage dyvadena_aangepast.xlsx

In dit bestand wordt er naar een stukje van de ingegeven naam gekeken en dan volgt de validatie. Dus het ingeven van bv;

ann

resulteert in validatie;

Ann Ceurvels
Bart Cannaerts
Danni Heylen
Lut Hannes

In dit bestand heb ik 4 validatieregels en dus 4 keer de namen met bijbehorende codes ingevoerd. Echter het gehele bestand bevat veel meer validatieregels. Zeker zo'n 30 stuks.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan