• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamisch validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niels,

Hij reageert inderdaad op meerdere letters. Alleen wanneer je een letter ingeeft bv B dan laat hij

Bart Cannaerts
Bart Kaëll
Ben Crabbé
Bert Kruismans
Boudewijn Bouckaert
Cathérine Kools

ipv

Barbara Dex
Bart Cannaerts
Bart Kaëll
Ben Crabbé
Bert Kruismans
Boudewijn Bouckaert

zien. Dus de eerste naam laat hij weg en de eerste naam van de volgende letter laat hij zijn.

Op zich een mooie oplossing hoor maar niet wat ik voor ogen heb. Zie #19

Mvg Geer
 
Niels,

Ik ben heel geïnteresseerd in jouw bijlage. En ik ben ook zeker blij met jouw oplossing. Deze werkt inderdaad goed. Ga hiermee aan de slag en wie weet lukt het ooit zoals ik het voor ogen heb.

mijn dank :)
 
Op aanvraag van EA hoop ik dat mijn bijdrage voldoet aan de verwachtingen van Gerard
 

Bijlagen

  • DynamischUpdateValidatielijst voor meerdere cellen(zoeken in validatie)(jp).xlsm
    23,2 KB · Weergaven: 50
Ha Jean-Paul,

Ik denk dat dit is wat ik bedoel. Ik heb de variabele gevonden die kijkt naar het aantal letters. Want 3 karakters was niet echt de voorwaarde. Maar kan je mij vertellen hoe het verder werkt. Heb nu helaas geen tijd om het verder te testen. Maar morgen ga ik er mee stoeien.

MvG Gerard. :thumb:
 
@JeanPaul28,

Petje af, dat heb je mooi opgelost.:thumb::thumb:
Werk perfect, dank je wel.

Er zullen wel meer personen zijn die dit willen / kunnen gebruiken.
 
@ EA Dank je wel voor het mooie compliment, Dit is natuurlijk een oplossing op maat als die aan de eisen voldoet,om het in een ander bestand te gebruiken zal je eerst alles moeten ontcijferen en dan over brengen naar je feitelijk bestand.

De werkwijze en denk piste
Met event selectionChange zal de waarde van de geselecteerde validatie cel, in cel I1 blad1 hetzelfde zijn door middel van een adres verwijzing, dit gebeurd ook wanneer er een Change event plaats vind van de active cel, cel H1 blad1 zal dezelfde waarde hebben als I1, maat met een voorwaarde vanaf dat de cel, 3 karacters lang is , de formules in kolom F is dan ook gekoppeld aan cel H1 Blad1 om tot een dynamische validatie te bekomen.
Ik hoop Gerard dat mijn uitleg je verder helpt en dat jij en de andere geïnteresseerde een excel ervaring rijker zijn
 
Gevonden

op blad 2 aanpassingen gedaan
ook de 4 validatievelden op blad 2
cellen a1 en c1 gebruikt voor variabelen op te slaan.

enige minpuntje, er moet 2 de maal geselecteerd worden voor kolom I zich aanpast,
maar voor de rest precies zoals gevraagd :)

mvg
Leo

Oeps Immo te laat :eek:
 

Bijlagen

  • dyva_L.xlsm
    61,9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Beste Jean Paul,

Net thuis en moest even je code bekijken. Bedankt trouwens voor je uitleg. Je hebt een knap stukje werk afgeleverd. Ik denk dat je hiermee, gezien de views, een hoop mensen blij hebt gemaakt. Mij in ieder geval. Ga ermee aan de slag en ik ga proberen om dit toe te passen in het bestand wat ik voor ogen heb.
:thumb::thumb:

MvG Geer
 
Laatst bewerkt:
@JP

Fraaie constructie !

Maar waarom niet al valideren vanaf de eerste letter ?
 

Bijlagen

  • __Validatielijst (jp) snb.xlsm
    21,6 KB · Weergaven: 27
Ha snb,

Ik heb uiteraard jouw oplossing ook bekeken evenals die van Leotaxi. Ik respecteer elk stukje werk en elke aangedragen oplossing.
Maar de oplossing van Jean Paul is wat ik voor ogen had. Deze zoekt namen zoals ik had gevraagd.

Dus het ingeven van bv;

ann

resulteert in;

Ann Ceurvels
Bart Cannaerts
Danni Heylen
Lut Hannes

Mening zullen zich misschien afvragen wat heb je hieraan? Maar zoals Jean Paul zelf al zei "De werkwijze en denk piste".
Ik vind dat je met deze oplossing een heel mooi stukje validatie in handen hebt. Ik weet bv dat iemand die ik zoek Galan heet maar wat was nu ook alweer de voornaam?

Uiteraard zijn er diverse mogelijkheden om dit uit te vinden maar ik ben zeer content met deze oplossing.

MvG :thumb:
 
@snb zoals Gerard het aanhaalt het was een oplossing op maat en aanvraag, voor het bekomen resultaat, maar ik ben er zeker van dat het verfijnt kan worden zonder de 2 hulp cellen.
 
Ha Jean Paul,

Kan je mij nog een keer helpen. Kom er niet uit. Heb geprobeerd om het te integreren in mijn bestand. Hier heb ik iets in moeten veranderen omdat de namen in mijn bestand op blad 2 staan en de validatie gebeurd op blad1. Bijgevoegde sheet is een uitgeklede versie. Wat doe ik niet goed of zie ik over het hoofd. :(

Bekijk bijlage Validatie wat is fout.xlsm

Mvg Geer
 
Geer,

Ik denk dat het probleem zit in Cel I1 op Blad2.
Hij zet de eigenschap telkens op Text en dat moet Standaard zijn.
Als ik de eigenschap wijzig en het teken ' weghaal dan werkt het wel.
Doe je naderhand de zelfde validatie, dan staat op Blad2 cel I1 de eigenschap weer op Text.
Ik krijg het niet voor elkaar om de eigenschap te veranderen.
 
Ha EA,

Heb net gekeken en inderdaad staat de eigenschap op Text. Heel vreemd. Lukt mij ook niet. :shocked:
 
Geer,

Ik denk dat het nu werkt.
Moest soms 2x op het pijltje klikken.
 

Bijlagen

  • Validatie wat is fout(EA).xlsm
    59,5 KB · Weergaven: 16
Geer,

Ik wil ook nog even vermelden, dat je met samengevoegde cellen, vroeg of laat problemen kan hebben.
Het beste is om dit niet te gebruiken.

Suc6 met je bestandje en hoop dat het je nu lukt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo EA,

Het bestand wat jij hebt aangepast werkt inderdaad bij mij. Maar als ik het wil implementeren in mijn eigen bestand dan gaat het niet goed. Ik ben op de hoogte van samengevoegde cellen. Heb het ook geprobeerd op enkele cellen maar helaas! Stop er even mee. Ik denk dat er iets is wat de werking niet goed doet. Het totaal waarin het moet komen is te complex om bij te voegen.


Mvg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan