• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamisch validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben ook een tijdje met je bestandje bezig geweest.
Heb je validatie in de cellen na gelopen en daar de foutmelding uitgeschakeld.
Misschien is dit het probleem dat het niet werkt?

Fijn weekend en even aan wat andres denken.
 
Ik heb er mijn blik op geworpen, ik hoop dat het aan je verwachtingen voldoet
 

Bijlagen

  • Validatie wat is fout(jp).xlsm
    58,3 KB · Weergaven: 25
Beste Jean-Paul,

Allereerst bedankt voor je tijd en je medewerking. Je hebt een mooi stukje werk afgeleverd. Ik denk dat een hoop personen hiermee erg blij mee zullen zijn. Ik had het in een ander bestand toegepast en daar werkte het zonder probleem. Ik denk dat er een fout in mijn sheet zit die nu naar voren komt. Dan kan je een aantal dingen doen. De fout zoeken met alle frustraties van dien of de sheet opnieuw maken. Ik heb voor het laatste gekozen en ben van overtuigt dat het nu goed komt.
:thumb: :)
 
Laatst bewerkt:
Ha Jean-Paul,

Toch nog een vraagje. Heb allerlei dingen geprobeerd maar het is mij tot heden nog niet gelukt. Het geheel werkt op zich prima. Alleen wanneer het werkblad wordt beveiligt dan is de werking verstoort. Wanneer je de zoekletters invoert en de drop downpijl dan gebeurt er niets. De beveiliging van de cellen met validatie is er uiteraard af.
Als je de cel na het ingeven van de letters eerst verlaat en daarna terugkeert naar de cel werkt het wel. Is hier een oplossing voor?

MvG
 
Laatst bewerkt:
kan je dat bestand posten, zou even moeten zien wat er mis gaat
 
ik heb het even nagekeken bij het laatste bestand, beveiliging uit zetten in je macro dan doet hij het weer
 
Ik heb jouw laatste bestand van #43 gebruikt. Als je in dit bestand het werkblad beveiligt zal je zien wat ik bedoel.

Mvg Gerard
 
Dit is hetgeen wat ik heb gedaan;

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
ActiveSheet.Protect
If Not Intersect(Target, Range("B46:B62")) Is Nothing Then
Blad2.Range("I1").Clear
Blad2.[I1].Formula = "=Blad1!" & Target.Address
End If
ActiveSheet.Unprotect
End Sub


Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
ActiveSheet.Protect
If Not Intersect(Target, Range("B46:B62")) Is Nothing Then
Blad2.[I1].Formula = "=Blad1!" & Target.Address
End If
ActiveSheet.Unprotect
End Sub

Ik weet niet of dit de beste oplossing is. Dit werkt zover ik kan zien. In dit geval kan je de beveiligde cellen wel kiezen maar hij springt dan direct naar een niet beveiligde cel. Op zich geen probleem.

Mvg
 
test deze eens
 

Bijlagen

  • Validatie wat is fout(jpUpd).xlsm
    58,6 KB · Weergaven: 39
Lijkt het zelfde, maar is het niet,bij het selecteren van een cel zal het active blad het blad beveiligen aan, wanneer een van de cellen uit het event geselecteerd worden zal het blad beveiliging uit staan, en dit zolanger geen andere cel geselecteerd word
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan