Eigen PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, bedankt!

Zou ik met deze game moderne spellen op hoge grafische instellingen kunnen spelen? Pak 'm beet GTA IV?

Alvast bedankt!

Ok, bedankt!

Zou ik met deze game moderne spellen op hoge grafische instellingen kunnen spelen? Pak 'm beet GTA IV?

Alvast bedankt!

Hoe GTA IV loopt op diverse pc's is nog niet goed bekend, omdat ze nu bezig zijn met o.a. optimaliseren, maar ga er maar vanuit dat het (zeer) goed loopt. Laat ik het zo zeggen: het zou schandalig zijn als het níet zou lopen :P

Hoe GTA IV loopt op diverse pc's is nog niet goed bekend, omdat ze nu bezig zijn met o.a. optimaliseren, maar ga er maar vanuit dat het (zeer) goed loopt. Laat ik het zo zeggen: het zou schandalig zijn als het níet zou lopen :P

Dat mocht ik al hopen voor zo'n prijs :thumb:

Ziet er al een stuk beter uit!

Nee, want dat heeft niks met elkaar te maken. Zolang je meer dan 3,25 GB geheugen wil gebruiken, moet je alleen een 64-bit Windows draaien. Quad core of dual core staat hier los van.

Nee ik bedoelde hier eigen quad channel van het geheugen. Want ik neem aan dat met 4 latjes je quad channel hebt. Met twee heb je dual channel toch?

Moet ik 8gb alleen pakken als het geheugen quad channel ondersteund dan?

Raar dat ik dit nu pas zie:p

Nee ik bedoelde hier eigen quad channel van het geheugen. Want ik neem aan dat met 4 latjes je quad channel hebt. Met twee heb je dual channel toch?

Moet ik 8gb alleen pakken als het geheugen quad channel ondersteund dan?

Raar dat ik dit nu pas zie:p

weet niemand dit? De vraag is dus: moet ik alleen 8GB geheugen pakken indien quad channel wordt ondersteund?

Alvast bedankt ;)

weet niemand dit? De vraag is dus: moet ik alleen 8GB geheugen pakken indien quad channel wordt ondersteund?

Alvast bedankt ;)

De invloed van dual channel geheugen is maar heel klein. Je zou bijv meer hebben aan 1x4 GB, dan aan 2x1GB.

Maar verder vraag ik me af of 8 GB al nodig is. Eigenlijk zeg ik dus: ik denk niet dat 8 GB al zinvol is.

Alles leuk en aardig maar wanneer het moederbord het ondersteunt, dan:

is 2 x 1GB echt sneller dan 1 x 2GB en
is 2 x 2GB echt sneller dan 1 x 4GB

Alles leuk en aardig maar wanneer het moederbord het ondersteunt, dan:

is 2 x 1GB echt sneller dan 1 x 2GB en
is 2 x 2GB echt sneller dan 1 x 4GB
Ja. Dat klopt.
Maar ga eens opzoeken hoeveel het scheelt.
Ik heb het naar aanleiding van een discussie met een medeforummer (ik ben ff zijn naam kwijt :o) gaan uitzoeken en ik kwam erachter dat het maximaal 5% scheelt.
En vaker scheelt het maar 1 of 2%.
Ik dacht van te voren dat het veel meer scheelde. Maar die tijd is kennelijk geweest...

Het is nog een week of 2 door sparen voordat ik dit systeem kan aanschaffen (maar ik kijk er al echt naar uit :)). Dit geeft me wel de gelegenheid om te kijken of nog iets beter kan.

Ik wsa bijvoorbeeld aan het kijken naar de voeding.

Ik had eerst deze gekozen

Maar deze is slecht €6,- duurder en 150W meer.

Met oog op toekomstige uitbreidingen zou ik hier graag wat speling in willen hebben. Welke voeding adviseren jullie mij, misschien zelfs een andere. Ik weet niet zoveel op het gebied van voedingen, maar is het niet zo dat de voeding van 650W het hebben van 2 videokaarten niet ondersteund? Aangezien hij:
Stroomaansluitingen AGP/PCIe 1 x 6+2-polig, 1 x PCIe
aansluiting heeft. De ander heeft wel 2 PCI-e ondersteuning.

Ik haal met nu een HD4870 videokaart, maar stel dat ik in de toekomst een 2e van deze kaart haal. Hoeveel vermogen moet mijn voeding dan kunnen leveren?

Dus 2 van die videokaart in combinatie met dit systeem:

pcnieuwua7.jpg

Die antec is toch 6 euro goedkoper en 150W meer?

De Antec is dus beter. Of dus... De antec is beter.

Die antec is toch 6 euro goedkoper en 150W meer?

De Antec is dus beter. Of dus... De antec is beter.

Heb je gelezen wat ik daaronder heb geschreven?

edit: waar kan ik trouwens bij Alternate voor de optie kiezen de pc door hen te assembleren + 1 jaar garantie?

Laatst bewerkt:
Heb je gelezen wat ik daaronder heb geschreven?

edit: waar kan ik trouwens bij Alternate voor de optie kiezen de pc door hen te assembleren + 1 jaar garantie?

Ik neem aan dat je via deze pagina je systeem samenstelt:
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tgid=1089&baseId=26166
Zo ja: dan komt de vraag na het kiezen van alle onderdelen.
(denk er wel om niet mijn link te gebruiken, maar eerst via de speciale helpmij-link te gaan)

1 x 6+2-polig, 1 x PCIe: Dit is beter dan 2x PCIe. Reden: 8polig is de nieuwe standaard. Nu is het geen probleem als je voeding geen 8-polige stekker heeft. Maar het is wel handig.

1 x 6+2-polig, 1 x PCIe: Dit is beter dan 2x PCIe. Reden: 8polig is de nieuwe standaard. Nu is het geen probleem als je voeding geen 8-polige stekker heeft. Maar het is wel handig.

Ok bedankt, zou je me wel even kunnen uitleggen wat dit allemaal betekent? Kan ik hiermee later een 2e HD4870 kaart erin zetten?

Verder:
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=47

In dit topic wordt beweerd dat ik beter voor een P45 moederbord kan gaan ivm omdat die PCI 16x 2.0 heeft. Moet ik dan voor zoiets gaan:
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=mainboard&artno=GPEAE2&cn=1

Ja dat is een betere keuze.

over die aansluiting op je voeding: Als je een videokaart hebt met een 8-pins aansluiting, dan kan je gewoon die voedingstekker inpluggen.
Heb je op je voeding geen 8-pins stekker zitten, dan moet je een verloopstukje gebruiken.
Verder is het dus niet zo interessant.
Maar ja: heb je de keuze tussen een voeding met een 8pins-pcie-aansluiting en eentje zonder, dan kan je beter voor die met 8pin kiezen. Als de rest tenminste gelijkwaardig is.

Ja dat is een betere keuze.

over die aansluiting op je voeding: Als je een videokaart hebt met een 8-pins aansluiting, dan kan je gewoon die voedingstekker inpluggen.
Heb je op je voeding geen 8-pins stekker zitten, dan moet je een verloopstukje gebruiken.
Verder is het dus niet zo interessant.
Maar ja: heb je de keuze tussen een voeding met een 8pins-pcie-aansluiting en eentje zonder, dan kan je beter voor die met 8pin kiezen. Als de rest tenminste gelijkwaardig is.

Ik heb wat gezocht op internet gedaan wat betreft PCI-e 2.0 en ik neem aan dat mijn videokaart dan veel beter wordt benut dan de PCI-e of niet? Waarom heeft niemand dit eerder aangegeven toen ik mijn systeem liet zien wat ik wilde bestellen? Of is het verschil dan toch niet zo heel groot? Ik las namelijk dat PCI-e 1 een doorvoerwaarde hefet van 4gb/s en de PCI-e 2.0 8gb/s is.

Wat ik van het gequote stuk tekst begrijp is dus dat je zowel 2 videokaarten in beide moederborden kunt steken, maar je bij een kaart dan een verloopstukje nodig hebt gezien het een andere aansluiting is. In feite maakt dit dus weinig uit.

Voor zover ik kan zien zijn er tussen:
P5Q pro: http://www.alternate.nl/html/produc...1070573/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel
&
P5K pro: http://www.alternate.nl/html/produc...1066422/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel

weinig verschillen.

Alleen heeft de P5Q pro 2 sata controllers. Weet verder niet wat dit voor verschil maakt. Wel staat achter de naam van P5K "retail" dit houdt toch in zonder koeler (koeler is boxed toch)? Maar achter de naam van de P5Q staat niks erover. Dus ik neem aan dat die ook "retail" is?

Ze zijn identiek qua prijs. Dus ik neem aan dat ik zeker voor de P5Q pro moet gaan?
Als die Q beter is, snap ik wel niet dat ze even duur zijn.

Hartelijk bedankt alvast!

Ik heb wat gezocht op internet gedaan wat betreft PCI-e 2.0 en ik neem aan dat mijn videokaart dan veel beter wordt benut dan de PCI-e of niet? Waarom heeft niemand dit eerder aangegeven toen ik mijn systeem liet zien wat ik wilde bestellen? Of is het verschil dan toch niet zo heel groot? Ik las namelijk dat PCI-e 1 een doorvoerwaarde hefet van 4gb/s en de PCI-e 2.0 8gb/s is.
Mensen zien niet alles. Ook ik niet. Ik zie een type nummer van Asus staan. Maar ik kan niet ruiken wat de chipset is. Vaak zoek ik het op, en dan had t me wel opgevallen.
Als jij bijv had gezegd: moet ik deze of deze nemen: dan had ik direct gekeken.
En zo zal het bij meer mensen zijn.

Verder is het verschil niet zo groot. Het scheelt allemaal wel, maar tis nu nog niet zo belangrijk. Over een jaar zal het misschien anders zijn: ik weet niet.

Wat ik van het gequote stuk tekst begrijp is dus dat je zowel 2 videokaarten in beide moederborden kunt steken, maar je bij een kaart dan een verloopstukje nodig hebt gezien het een andere aansluiting is. In feite maakt dit dus weinig uit.
Nee de aansluiting is zover ik weet gewoon hetzelfde. Alleen is het nieuwe slot tot meer in staat.

Voor zover ik kan zien zijn er tussen:
P5Q pro: http://www.alternate.nl/html/produc...1070573/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel
&
P5K pro: http://www.alternate.nl/html/produc...1066422/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel

weinig verschillen.

Alleen heeft de P5Q pro 2 sata controllers. Weet verder niet wat dit voor verschil maakt. Wel staat achter de naam van P5K "retail" dit houdt toch in zonder koeler (koeler is boxed toch)? Maar achter de naam van de P5Q staat niks erover. Dus ik neem aan dat die ook "retail" is?
Je haalt dingen door elkaar. Boxed heeft met je processor te maken, niet met een moederbord. Retail etc heeft te maken met de manier van verkopen. Welke extra's meegeleverd worden etc.
Althans.. zo lees ik het.
Mij boeien al die naampjes van bedrijven niet. Ik kijk liever naar de specs.

Ze zijn identiek qua prijs. Dus ik neem aan dat ik zeker voor de P5Q pro moet gaan?
Als die Q beter is, snap ik wel niet dat ze even duur zijn.

Hartelijk bedankt alvast!
Tja. Waarom ze even duur zijn? Geen idee. De p5Q is gewoon de betere keuze.

Wat zouden jullie als besturingssysteem aanbevelen?
Windows XP of Vista. 32bit of 64 bit?

Ik weet verder wel wat OEM betekend maar het is me nog niet 100% duidelijk wat "systembuilder" nou precies inhoudt. Is dat een versie wat alleen computerhandelaars mogen verkopen? Alternate in dit geval ook?

edit: ik heb vaker gekeken om in plaats van DDR2 800, DDR2 1066 te pakken met geheugen maar ik krijg telkens dit:

Het door u geselecteerde DDR2 geheugen voldoet niet aan de JEDEC standaard. Daarom zullen we dit geheugen op JEDEC-compatible DDR2-800 timings instellen bij deze configuratie.

Welk geheugen voldoet wel aan deze eisen?

Laatst bewerkt:
Wat zouden jullie als besturingssysteem aanbevelen?
Windows XP of Vista. 32bit of 64 bit?

Windows Vista 64-bit. Dit omdat 64-bit is voorbereid op te toekomst en 4 GB kan adresseren. Windows XP 64-bit is slecht met driverondersteuning en ook alleen in het Engels leverbaar, mocht je per se een Nederlandse Windows willen.

Ik weet verder wel wat OEM betekend maar het is me nog niet 100% duidelijk wat "systembuilder" nou precies inhoudt. Is dat een versie wat alleen computerhandelaars mogen verkopen? Alternate in dit geval ook?

Elke winkel mag een OEM-versie verkopen. Je hebt alleen dan geen recht op support van Microsoft, omdat je je eigen systeem bouwt. Je wordt al zo beschouwd als je een dvd-brander inbouwt, dus het begrip is zeer ruim omschreven.

edit: ik heb vaker gekeken om in plaats van DDR2 800, DDR2 1066 te pakken met geheugen maar ik krijg telkens dit:

Het door u geselecteerde DDR2 geheugen voldoet niet aan de JEDEC standaard. Daarom zullen we dit geheugen op JEDEC-compatible DDR2-800 timings instellen bij deze configuratie.

Welk geheugen voldoet wel aan deze eisen?

Ach, je moet die standaarden niet zo nauw nemen. 99% kans dat het gewoon gaat werken, ook al voldoet die niet aan de standaard.

Windows Vista 64-bit. Dit omdat 64-bit is voorbereid op te toekomst en 4 GB kan adresseren. Windows XP 64-bit is slecht met driverondersteuning en ook alleen in het Engels leverbaar, mocht je per se een Nederlandse Windows willen.

Elke winkel mag een OEM-versie verkopen. Je hebt alleen dan geen recht op support van Microsoft, omdat je je eigen systeem bouwt. Je wordt al zo beschouwd als je een dvd-brander inbouwt, dus het begrip is zeer ruim omschreven.

Ach, je moet die standaarden niet zo nauw nemen. 99% kans dat het gewoon gaat werken, ook al voldoet die niet aan de standaard.

Ok duidelijk! Bedankt. Jij denkt dus dat ik gewoon dat geheugen op volle snelheid krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan