eigen server opzetten, moeilijk iets...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
lo allemaal
Leuk vraagje voor alle helpmij-ers hier
Ik wil een server op gaan zetten
deze server wil ik gaan gebruiken om:
<li>mijn website opzetten</li>
<li>E-mail adressen aan te maken en te versturen</li>
<li>Administratie op te gaan doen</li>
<li>enz...</li>
Die bovenste 3 zijn de belangrijkste
Ik heb hier al een pc voor aangeschaft, maar kan iemand mij vertellen hoe je precies een server opzet ?

Je zou kunnen beginnen met Ms windows 2k server met Exhange (mailprogramma). Maareeh dan heb je wel een zware pc nodig met veel intern geheugen (min 512)

nou, ik heb er al win 2000 op staan met 256 mb ram, en hij functioneert op dit moment ook al een als een server.
maar de pc behoorde eerst tot iemand anders toe, en ik neem hem nu van hem over.
maar ik weet niet wat voor instellingen ik moet veranderen | verwijderen | toevoegen om hem te laten werken zoals ik dat wil

weet niemand een goeie site of tutorial of zo voor dit onderwerp ?

verplaatst van internet > algemeen naar windows 2000 installeren, hij past hier niet hellemaal goed tussen maar hij komt hier beter tot zijn recht dan in de ftp sectie

oki thanx
maar ik neem aan dat dit dan iets te hoog gegrepen is voor iedereen hier ?

Ik ben van mening dat je er uberhaupt geen windows op moet planten... met linux/unix kom je veel verder (freebsd).

Ik heb een server draaien die:

-internet deelt
-webserver is
-ftpserver is
-sam is (streaming audio manager)

mail server vind ik persoonlijk nutteloos, en het vreet geheugen

ooh ?
en zeg is, kun je die server, kun je die wel zeg maar aansluiten op windows-systemen zodat ze zeg maar "samenwerken" ? want linux is niet echt vriendelijk met windows...
en uhm...hoezo is een mailserver nutteloos ?

Je kan communiceren met de protocollen:

tcp-ip
ipx-spx
ftp

ik weet niet of er ook nog andere manieren zijn..

ennehm waarom zou je een mailserver willen opzetten, wil je je domain zelf gaan hosten oid?

jep
mag ik dit zeggen ? naja, jij bent moderator dus mag jij bepalen:)
me pa heeft een officiele site,
http://www.netwerk-pluspunt.nl
en die wil hij dus gaan hosten VANAF die server-computer die ik dus klaar ga maken
en als er dan vragen binnenkomen over het onderwerp van die site (mag ik niet zeggen denk ik :D) dan wil hij die e-mail kunnen ontvangen en verzenden via deze server (hij werkt samen met nog een persoon, en die gaat er ook gebruik van maken)
da's de gedachte achter de mailserver

snappie ?

Laatst bewerkt:
Je kan een webserver opzetten met Apache. -> handleiding .
Een goede Windows mailserver vind ik Mdaemon pro. (Draai er zelf ook mee)

En wat versta je onder administratie?

dan is het inderdaad handig om een mailserver op te zetten, maar is het wel slim om voor een bedrijf te hosten op een eigen server.

meestal is de internetverbinding niet zo denderend van bedrijven, en een langzame verbinding is geen goede reclame voor een klant. Mocht je een T3 oid verbinding hebben, dan heb ik niets gezegt :P

Je kan een webserver opzetten met Apache. -> handleiding .
bedankt voor je reactie, maar dat is om met PHP te werken, ik heb het echt over een website op internet te zetten zodat anderen deze ook kunnen bekijken.

Een goede Windows mailserver vind ik Mdaemon pro. (Draai er zelf ook mee)
kun je die downloaden ? kazaa of zo ?

En wat versta je onder administratie?
het uploaden van de boekhouding op de server zodat de andere partner toegang tot deze gegevens heeft.
En natuurlijk een beveiliging bij deze gegevens :D

dan is het inderdaad handig om een mailserver op te zetten, maar is het wel slim om voor een bedrijf te hosten op een eigen server.
daarom :D

Mocht je een T3 oid verbinding hebben, dan heb ik niets gezegt :p
ja joh, da's ook voor consumenten gebruik he :D
nee, maar me pa en zijn zakenpartner hebben allebei dezelfde verbinding, ADSL comfort van Planet internet (76,8 kb per sec download en 12,5 per sec upload)

bedankt voor je reactie, maar dat is om met PHP te werken, ik heb het echt over een website op internet te zetten zodat anderen deze ook kunnen bekijken.

Als je zo'n webserver opzet kunnen mensen via je ip adres de website bekijken. :)

Via www.mdaemon.com kun je Mdaemon downloaden.. :)

Als je zo'n webserver opzet kunnen mensen via je ip adres de website bekijken. :)
ik ben blond :o
maar apache heb ik wel (ik ben zelf ook PHP aan het leren dus die heb ik wel)
maar als ik het dus goed begrijp, je zet dus Apache op die server, de website zet je onder de map htdocs\ zodat als je http://localhost intypt dat je dan kan testen enzo, en wat je dan dus bij localhost ziet, zie je dan ook op internet ?
da's dan één probleem opgelost, op één dingetje na...
hoe kun je hem uploaden NAAR de website op internet zelf (www.net......uspunt.nl) (ik spam niet :D) ?

Via www.mdaemon.com kun je Mdaemon downloaden.. :)

wederom...blond :o
ik zal die er ook es ff bij pakken ! :thumb:

als je php op je webserver wilt draaien, zal je naast apache ook php moeten draaien ;)

ennehm dennis, is het niet "goed gelezen" ?? :P

Geplaatst door almer
als je php op je webserver wilt draaien, zal je naast apache ook php moeten draaien ;)

ennehm dennis, is het niet "goed gelezen" ?? :P

Goed gezien, goed gelezen.. 1 pot nat.. maar ik begrijp JPeetje niet helemaal.

Wil je nou een domein hebben en die verwijzen naar je eigen pc?

Dat heb je goed gezien..
balûh :)

ok ff weer zo duidelijk mogelijk :)

ik een computer, deze wil ik instellen als een server
op deze server komt een website van een domein (www.netw.......uspunt.nl) die mensen vanaf internet moeten kunnen bezoeken --> hij moet dus een website hosten
op deze server komt ook een mailserver, zodat via deze pc e-mails verstuurt kunnen worden
verder moeten we bestanden naar deze server geupload kunnen worden, zoals de administratie van bijvoorbeeld hoeveel auto's er per maand verkocht zijn, welke prijs enz.

vaag verhaaltje, weet ik :D
maar is het zo een beetje duidelijker ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan