eigen server opzetten, moeilijk iets...

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmmz ok weet ik dat ook even weer
kep even een hypothese he:
ik heb apache op mijn eigen pc geïnstalleerd
ik heb een html bestand onder de map htdocs (onder apache ja :)). Als ik nu naar mijn eigen ip-adres zou gaan, dan zou ik at bestand toch moeten zien ?

[edit]ooh ja, ik zit achter een router, moet ik dan ff wat andere instellingen gebruiken of zo ?[/edit]

Laatst bewerkt:
typ in je internet explorer LOCALHOST dan zie je hem

wil je dat andere hem ook zien, stel je VITUAL SERVER in op je router. Poort 80 -> Jouw (lokale) ip

dan via de ip van je Internet verbinding kan iedereen heb zien

ja dat localhost wist al :D
virtual server...onlangs ook geleerd :D
ff proberen hoor ;)

MASTERLIJK !
het werkt :D
[edit]vergeet ik iedereen te bedankten :o
BEDANKT ALLEMAAL :thumb:
nu weet ik ook hoe een server werkt :cool:[/edit]

Laatst bewerkt:
een MAILserver (netwerk) met Webserver werkt echter wel wat anders he. Dat werkt met een DOMAIN.

Ik hoop dat het je lukt zo niet dan kun je altijd vragen

domein...
hoe kun je een DNS-adres en domein tegelijk hebben dan ? want da's allebei hetzelfde adres ?
het DNS-adres wordt www.mijndomein.nl
dat DNS adres wordt geforward naar mijn ip-adres waar apache opstaat zodat er een website op wordt getoond
wil je zeggen dat ik dan niet een mailserver kan hebben ? ook niet met Windows Server 2003 ?

een domein = www.jouwnaam.nl
een DNS server zorgt voor het omzetten van www.jouwnaam.nl in een geld IP adres.

voorbeeld

www.acid.com wil ik doorlinken naar 212.187.0.0

Dan typ ik www.acid.com en die DNS server geeft het ip adres als het waren aan mij om daarheen tegaan.

Een DNS server heb je zelf dus (binnenhuis) NIET nodig wat betreft het netwerk, Domein wel anders kun je ook geen exchange draaien. anders heb je een emaildres bijv. Support@.nl (domein weg dus)

ok dat snap ik
en hoe combineer ik een DNS en een domein met elkaar ?

NIET

De domein huur je bij een bedrijf. Die zetten HUN dns server zo, dat het naar jouw ip wijst.

Jij hebt misschien een router of ander netwerk die je dus wél zal moeten instellen maar dat is een ander verhaal. Bij een router (dat had je toch?) zet je de Virtual Server poort op de betreffende poort, wijzend naar de goede ip.

De domein moet je gewoon huren, alle mail en webrequests worden naar jOUW ip gestuurd en daar dus (dmv jouw servers/e.d) afgehandelt

succes :thumbs:

dus wat je zegt is dat als ik een eigen webserver wil hebben in combinatie met een mailserver, dan moet ik ook een eigen DNS-server hebben ?
of ik moet kiezen om gewoon alles bij een bedrijf te registreren...?

nogmaals

de DNS server is niet nodig. De dns van de PROVIDER zorgt er voor dat de domein (www.jouwnaam.nl en varianten zoals mail.jouwnaam.nl) wijzen naar de ip die jij ze geeft.

Bijv:

mail.jouwnaam.nl ==> 192.168.2.2:25 (jouw internet lijntje) mail
www.jouwnaam.nl ==> 192.168.2.2:80 (jouw internet lijntje) http (webserver)

Heb je een router dan zet je deze poorten door naar het lokale ip (van dus de betreffende computer).

dus stel ik schrijf me bij www.vip.nl in voor DNS-forwarding...die forwarden de domeinnaam (www.jpeetje.nl bijv.) door naar mijn ip-adres.
hier zit dan een pc op aangesloten, met apache geïnstalleerd, dus de webserver werkt.
Maar wanneer ik deze nu wil combineren met een mailserver, zal dat niet lukken omdat ik geen domein heb ? maar kunnen dat DNS en mijn ip samen niet functioneren als domein of zo ?

je haalt dingen door de war. een DOMEIN is de naam; www.ditte.nl

een dns is de DOMAIN NAME SERVER. Kortom hij zet de naam OM in de IP!

De domain heb je wel (domEIn) omdat je www.jouwnaam.nl hebt? Die forward je toch?

wacht ff
dus domAIn en domEIn zijn 2 verschillende zaken ?
dat veranderd idd wat ja
dus, ff concluderen, ik kan niet een eigen mailserver als ik gebruik van DNS
zeg is, wat moet ik dan wel ondernemen om een eigen pc thuis neer te zetten en die te gebruiken als mailserver en webserver ?

nee, neee.. neeeeee

nogmaals en lees het even goed door aub

Domain = Domein (engels? Ohja;))
DNS = Domain Name Server (zie DOMAIN?)

de DNS is dus nodig voor de domain, anders weet niemand WAT er nou achter de domain hangt.
thatsit?

ok
en wat moet ik dan ondernemen om een eigen webserver met mailserver wil combineren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan