eigen server opzetten, moeilijk iets...

Status
Niet open voor verdere reacties.
pfff,

sja, kijk euh nou wil ik niet ***lig doen, mare,

als zegt dat je een gewoone adsl ding hebt van nog niet eens 32K upstream, wat wil je dan in godsnaam met een server voor een profesionele website,
na 5 bezoekers zit je bandwight helemaal dicht,
en bovendien vraag ik me af, heb je wel een static ip???? anders word 't zowiso erg lastig om een dns server te draaien, want die heb je ook nog nodig, als je een domein wilt hosten, of je moet zoiets nemen als cjb.net + cjbnet-upderdater << maar dan zit je toch met 't probleem dat cjb niet altijd snel werkt enhet regelamtig helemaal laat afweten..
Dat met die boekhouding van je, zou je gewoon via ftp moeten doen, gaat best aardig, ... (of je moet 't helemaal leuk wille doen, en doe je het met een php/sql- oplossing,

om bestanden up te loaden kan je een ftp server opzetten (file transfer protocol)

Ik denk dat je gewoon het beste Apache en Mdaemon (of een andere mailserver) op die pc kan installeren.

En een ftp script maken / zoeken waarmee je bestanden kan uploaden en downloaden.

Re: pfff,

Geplaatst door Ichat
Dat met die boekhouding van je, zou je gewoon via ftp moeten doen, gaat best aardig, ... (of je moet 't helemaal leuk wille doen, en doe je het met een php/sql- oplossing,
dat was ik van plan
ik wil apache installeren + een mailserver
en nou ff niet gelet op de upstream, dan moet het lukken toch ?
om bestanden up te loaden kan je een ftp server opzetten (file transfer protocol)
daar was ik al achter :)
de vraag is meer hoe
Ik denk dat je gewoon het beste Apache en Mdaemon (of een andere mailserver) op die pc kan installeren.

En een ftp script maken / zoeken waarmee je bestanden kan uploaden en downloaden.
Apache heb ik er al op staan :thumb:
Mdaemon lijkt me handig, maar dat is niet gratis :D
maar er zijn waarschijnlijk zat andere mogelijkheden en die ga ik dan ook wel ff zoeken :)
script ? hmm ke dan. Wat moet daar allemaal in zo'n script staan ? (niet de codes, maar meer WAT :))

Geplaatst door peterneijts
Je zou kunnen beginnen met Ms windows 2k server met Exhange (mailprogramma). Maareeh dan heb je wel een zware pc nodig met veel intern geheugen (min 512)

Je kunt ook windows server 2003 nemen, die heeft een ingebouwde pop3 server. Dat scheelt weer in de administratie van exchange en de aanschaf daarvan.

ja dat hoorde ik ook al
kep ff in de chat rond zitten te neuzen
mijn conclusies:
het eigen server is makkelijk, da's gewoon Apache installeren. De server sluit je aan op internet en dan is het ip-adres dat je uitzend jouw server. De website kun je laten zien door de website-onderdelen onder Apache\htdocs
enkele dingen die handig zijn voor een eigen server:
- snelle upload, bijv. DSL (64 kb/sec ongeveer)
- snelle pc, 512 mb geheugen, goeie processor en een beetje groter HD
en om een domein te krijgen die verwijst naar jouw ip-adres heb ik een DNS-server nodig, die ik van plan ben weg te halen bij <a href="http://www.vip.nl" target="_blanc">VIP</a>
gratis en het ondersteunt *.nl :thumb:

Ik waarschuw alle helpmijers vast dat (als) dit de zelfde JP-IT is die ik ken dan is het een hacker. Hij heeft Mafiaweb.nl down gekregen en gigantische ladingen aan junk verstuurd. Leuk een eigen mailserver?

ALS je dat niet bent;
Ik zou als ik jou was 2 pc's neerzetten. Zowel een webserver als Exchange server. Ik weet niet hoeveel mail jij gebruikt maar Exchange (kan) wel eens zwaar worden. Als je het echt GOED wilt doen moet je het PDC-BDC principe gebruiken hierover zal voldoende info te vinden zijn op internet.

Geplaatst door acid007
Ik waarschuw alle helpmijers vast dat (als) dit de zelfde JP-IT is die ik ken dan is het een hacker. Hij heeft Mafiaweb.nl down gekregen en gigantische ladingen aan junk verstuurd. Leuk een eigen mailserver?

ALS je dat niet bent;
Ik zou als ik jou was 2 pc's neerzetten. Zowel een webserver als Exchange server. Ik weet niet hoeveel mail jij gebruikt maar Exchange (kan) wel eens zwaar worden. Als je het echt GOED wilt doen moet je het PDC-BDC principe gebruiken hierover zal voldoende info te vinden zijn op internet.

Waar heb je het over man.. begin niet altijd over JP-IT te zeuren.. handel dit prive af en niet op het forum!!

Het gaat hier om Jpeetje...

ik zet er ook bij ALS, JP-IT had meerdere namen daar hebben mensen mij ook voor gewaarschuwd. Ik geef het alleen door

Geplaatst door acid007
ik zet er ook bij ALS, JP-IT had meerdere namen daar hebben mensen mij ook voor gewaarschuwd. Ik geef het alleen door

Doe dit dan _niet_ openbaar in topics.

1. Dit verpest een topic.
2. Dit komt de sfeer niet ten goede.
3. Voortaan doe je dit maar via PB, mail of whatever.

/offtopic
<hr>/ontopic

Geplaatst door acid007
Ik ben J-P-IT niet. Ik spreek hem wel eens, maar ik ben hem niet (ook al geloof je dat misschien toch niet, maar da's jouw probleem).
En als voor hacken...Ik kan niet hacken, mijn vader heeft me gewoon gevraagd om voor zijn bedrijfje een server op te zetten dus kom aub niet met beschuldigingen aanzetten...
ja, maar dan moet je die 2 pc's onderling ook met elkaar laten communiceren wat mij lastig lijkt en het budget heeft liever 1 pc :D
maar zoveel mail is het ook weer niet, ik schat misschen 10 e-mails (da's dan echt het maximum) per dag
dus zo zwaar wordt dat niet toch ?

Nee dat zal niet zo'n probleem worden. Installeer Exchange 2000 met active directory op de server. Neem een domein, hang die erin. Webserver ook op de zelfde pc moet kunnen.

Zorg voor goede firewall/router. Een NAT router is leuk speeltje maar niet voldoende voor een mailserver die 24/7 aanstaat.

Als je trouwens 2 pc's hebt, hoeven deze niet meer dan celeron 300-400 te zijn. Dat is RUIM voldoende. zelfs een pentium 166 kun je prima als webserver laten draaien (maar dan wel DEDICATED)

Enne.. ik zei ook ALS :)

Ik weet niet of alles legaal aangeschaft moet worden (Hier ga ik uiteraard wel van uit ;)) maar voor 10 mails per dag vind ik Exchange 'íets' te duur.

Er zijn ook gratis mailservers die het ook prima doen.

nog beter;

Linux Rehat 8.0
[edit] of 9.0 natuurlijk[/edit]

Ingebouwde DHCP/DNS/Web/Mail/FTP server :)

nou ik zal ff mijn plannen tot nu toe vertellen:
- Een goeie pc (deze moet nog bepaald worden, maar hij wordt beter dan dat pr*tding dat hier nu ligt :) met minimaal 256 mb ram, uhm...20 gig harde schijf en 1000 mhz (let op he, di's minimaal)
- apache
- windows server 2003
- DNS adres bij www.vip.nl
enige lastige is nog de upload, maar daar moet ook wel wat op gevonden kunnen worden...

Ik weet niet of alles legaal aangeschaft moet worden (Hier ga ik uiteraard wel van uit ;)) maar voor 10 mails per dag vind ik Exchange 'íets' te duur.
je mag er vanuitgaan, maar ik denk niet dat dat het geval wordt :D
bij windows server 2003 zit exchange toch al ingebakken ?
is die windows 2003 dan ook gratis te downloaden of..? (nee, een link is niet nodig ;))
als voor linux, dat lijkt me ietsie te ingewikkeld en ik heb m'n gedachten nu ook al staan op Windows Server 2003 ;)

p.s. acid - het zij je vergeven ;)

Zal vast wel te downloaden zijn net als alle microsoft producten. Zo lek als een mandje. Maar, niet gratis (althans niet gratis en legaal in 1 zin zullen we maar zeggen)

Win. 2003 -> Ligt aan welk pakket je koopt maar het SCHIJNT wel zo te zijn dat er een (deel van) exchange in zit. Ik weet het echter niet zeker. Maar let op dat die servers ook héél anders werken en op andere dingen zijn gebaseerd. Probeer daar maar geen support voor te vinden denk ik.

Linux, OPENSOURCE en alles is dus legaal. Lijkt me betere oplossing.

Je kan je gratis aanmelden op www.microsoft.com om de beta van windows 2003 server te downloaden. Niks illegaals aan en de beta werkt best goed! :)

klopt , maar FULL (nieuwe die over 2 weken uitkomt) zit meer in.

En verloopt die beta niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan