Erg oud bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
5.555
Ooit stelde ik hier een vraag over een bestand dat ik in de map Downloaded Program Files heb staan en dat blijkbaar uit 1968 stamde.
Toen ik de inhoud van die map zojuist bekeek, bleek dat het bestand nog veel ouder is geworden: het is nu nog geen jaar na de Slag bij Nieuwpoort aangemaakt - zie bijlage. :D :D
Ik ben nu toch wel benieuwd of dit verschijnsel zich ook bij anderen die Java hebben geïnstalleerd voordoet.
Overigens heb ik totaal geen problemen met mijn computer in het algemeen en Java in het bijzonder, maar ik vind dit toch wel erg vreemd.
Maar ook wel grappig. :)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
ik kan je het nog gekker vertellen.de aanmaak datum bij mij is het jaar 2068.vind ik toch knap.
 
Sorry dat ik ff off topic ga maar: hahahaha:D :D :D

Raar, ehm... "klein" programmeerfoutje? LOL:D

James:)
 
Geplaatst door willempie
ik kan je het nog gekker vertellen.de aanmaak datum bij mij is het jaar 2068.vind ik toch knap.
Dat zal een behoorlijk geavanceerd bestand zijn. :D

Guus.
 
En allemaal bij dat 1 programma?

(PS: hartstikke gefeliciteerd met je verjaardag):)
 
Zit momenteel een beetje te zoeken via Google op Downloaded Program Files, maar het wordt me niet helemaal duidelijk wat die bestanden in die map nu doen.
En de één zegt dat je ze kunt verwijderen, maar de ander raadt dat weer af.
Ik heb ook al gelezen dat er nog meer in die map zou staan, wat je zelfs niet kunt zien als je verborgen bestanden wél kunt zien.
Beetje raadselachtig allemaal.
Weet iemand wat dit nu precies voor bestanden zijn?
Het zijn in ieder geval ActiveX-toestanden.

@ Tanja: Ook jij bedankt.

@ Willempie: Ik had er eerst ook twee. Klik maar op de link in mijn eerste bericht en zie de bijlage daar. Maar twee identieke bestanden leek me overbodig. Heb er één verwijderd en dat gaf geen problemen.

Guus.
 
Geplaatst door willempie
waarom staat die er bij mij 2 keer in.

Bij mij zelfs 3x. Heb ik toch iets verkeerd gedaan denk ik.
 

Bijlagen

  • java.jpg
    java.jpg
    18,4 KB · Weergaven: 50
dat java gedoe .ik had er een bijlage bij gedaan waarom werkt dat niet?zal wel net iets te groot geweest zijn.
 

Bijlagen

  • java.gif
    java.gif
    88,3 KB · Weergaven: 54
Geplaatst door Guus abc
Zit momenteel een beetje te zoeken via Google op Downloaded Program Files, maar het wordt me niet helemaal duidelijk wat die bestanden in die map nu doen.
En de één zegt dat je ze kunt verwijderen, maar de ander raadt dat weer af.
Ik heb ook al gelezen dat er nog meer in die map zou staan, wat je zelfs niet kunt zien als je verborgen bestanden wél kunt zien.
Beetje raadselachtig allemaal.
Weet iemand wat dit nu precies voor bestanden zijn?
Het zijn in ieder geval ActiveX-toestanden.

Yep, het zijn 'ActiveX-toestanden', dat klopt. In principe kan verwijderen ervan geen kwaad, aangezien je ze altijd opnieuw kunt downloaden. Maar handig is dat natuurlijk niet.;) IE heeft die dpf'jes nu eenmaal soms nodig (dit in tegenstelling tot browsers als Firefox en Opera).

Er staat inderdaad vaak méér in die map, dat je niet kunt zien (ook niet als je verborgen bestanden en mappen laat weergeven). Wil je die 'superverborgen' items zien, dan moet je occache.dll even 'deregistreren'. Bijvoorbeeld: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=4442

:)
 
Dat Totale grootte: Geen snap ik ook niet.
0 Bytes, OK, maar GEEN grootte??? :confused:

Guus.
 
Nu even een serieus antwoord....

Ik denk dat het alles te maken heeft met ( weet niet hoe je het in het NL zegt) "the Epoch".

Die van windows is namelijk: 1601-01-01

Hier onder een rijtje van de rest ( dat ik heb kunnen vinden, op onderstaande pagina):
Unix 1970-01-01
IBM 1900-01-01
Macintosh 1904-01-01
Windows/32 1601-01-01
DOS 1980-01-01
Excel/PC 1899-12-31
COBOL/ANSI 1601-01-01
COBOL/Lilian 1582-10-15
OpenVMS Alpha 1858-11-17

( Epoch = een bepaalde gebeurtenis in de geschiedenis die als markering gebruikt wordt voor die periode)
Bijvoorbeeld: OpenVMS Alpha 1858-11-17 werd gekozen door de eerste astronomische foto, die gemaakt werd in Amerika door the Smithsonian, op die datum.

Zie pagina: http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=595140&start=15&tstart=0
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door buffy

Er staat inderdaad vaak méér in die map, dat je niet kunt zien (ook niet als je verborgen bestanden en mappen laat weergeven). Wil je die 'superverborgen' items zien, dan moet je occache.dll even 'deregistreren'. Bijvoorbeeld: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=4442

:)
Dan zie ik inderdaad allemaal andere zaken en zijn die "ActiveX-toestanden" verdwenen - zie bijlage. Maar waarom een paar *.inf en *.ocx bestandjes zo verstopt moeten worden... :confused:
Er staan in ieder geval wel normale data achter. :D

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan