Ervaring met een webhoster? (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ervaringen met Mijndomein:

Mijn huidige provider. Ze hosten momenteel zes internetsites, en allen tot volle tevredenheid. Snelle aanvraag en realisatie, correcte facturatie, maar een matig bereikbare servicedesk. Alles moet per e-mail, en vaak wordt je afgescheept met de standaard antwoorden. Ruimte voor bijzondere wensen en eisen is er verder niet.
Bij overschrijding van bandbreedte heb je ze overigens meteen op je dak.

Positief: snelheid, onbeperkte SQL-databases & webmail!

Snelheid aanvraag en realisatie : 9
Snelheid antwoord op vragen: 7
Kwaliteit antwoord op vragen: 5
Gebruikersgemak controlpanels: 9
Prijs / prestatie: 8


Mijn ervaringen met Hostingdiscounter:

Mijn vorige provider. Ik host er nu nog één internetsite. Hun eigen site ziet er niet uit, dus daar moet je doorheen prikken. Er is meer ruimte voor speciale wensen dan bij Mijndomein, maar daar staat tegenover dat het aanvragen van SQL-databases erg beperkt is,

De controlpanel is geen aanrader

Snelheid aanvraag en realisatie : 8
Snelheid antwoord op vragen: 8
Kwaliteit antwoord op vragen: 7
Gebruikersgemak controlpanels: 4
Prijs / prestatie: 7


Mijn ervaringen met Ladot / Active24:

Was ooit Freehosting. Met alle overnames achter de rug hobbelde de kwaliteit fors achteruit, terwijl de prijzen omhoog gingen. Ik host er sinds vier jaar geen internetsite meer, betaal dus ook al jaren niet meer, maar desondanks heeft de desbetreffende site tot en met februari 2007 online gestaan.

Tja, mij maakt het niet uit, maar goed. Ik kan niet meer oordelen over de snelheid van aanvraag en realisatie, en gebruikrsgemak van de controlpanels. Wel kan ik oordelen over de belabberde service. Alleen het sturen van facturen en aanmaningen - daar zijn ze goed in.

Snelheid aanvraag en realisatie : 0
Snelheid antwoord op vragen: 4
Kwaliteit antwoord op vragen: 4
Gebruikersgemak controlpanels: 0
Prijs / prestatie: 1
 
Ik heb een site bij hostingplaats (heet nu correcthosting) , Ik had daar m'n site binnen een halve dag draaien. Snelheid en persoonlijk contact met klanten staat daar hoog in het vaandel. En prijs redelijk goedkoop
cijfer: 9

Ik heb op m'n werk veel te maken met 1eurohosting. goedkoop en kwaliteit is goed. alleen de aanlevering van de inlogcodes en oplevering van het domein laat vaak lang op zich wachten. ik wilde een keer een domein verhuizen naar 1eurohosting, duurde maar liefst 7 weken, das echt een minpunt
cijfer: 7

De site van m'n werk draait op active24, maar daar gaan we snel weg, dat is zo belabberd. veel te duur ook. en soms zijn mailtjes een dag onderweg. zowel inkomende als uitgaande mail.
cijfer: 1
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu het 3e jaar in bij topservers en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik betaal inclusief domeinnaam iets van 18euro per jaar en heb hiervoor:

- 10gb bandbreedte en
- 600mb schijruimte
- onbeperkt aantal email adressen
- onbeperkt aantal FTP account
- max. 10 databases.

Positief:
Goedkoop
Veel schijfruimte en bandbreedte (natuurlijk afhankelijk van de eisen van gebruiker)
Tijdens het overzetten van mijn site van vorige naar huidige provider goede hulp gehad met scripts die niet meer werkten.

Negatief:
Laatste tijd is mijn site 's morgens af en toe moeilijk bereikbaar.
Website van provider is niet zo aantrekkelijk

Eindoordeel:
Zolang de prijzen ongeveer gelijk blijven, laat ik mijn site bij topservers hosten. Geen poespas maar gewoon prima kwaliteit.
 
2uhosting

Mijn site wordt inmiddels alweer 3 jaar via 2uhosting gehost. Prima service (meestal binnen 24 uur een reactie op je mail) en zeer scherpe prijzen. Downtime komt vrijwel nooit voor (of midden in de nacht). Een absolute aanrader! :thumb:
 
Ik zit nu al een aantal jaar bij netwisp ( netwisp.com ) en dat bevalt erg goed.
De responstijd op serviceverzoeken is niet waanzinnig hoog maar omdat men in de VS zit is dat ook niet echt zo gek.
Ze lopen net even een stapje harder dan de budget hosters die ik voorheen had.
Ook de meest maffe problemen lost men goed op ( geen standaardmailtjes en geen gezeur ) , ook al duurt het soms wat langer dan een dag.
en niet onbelangrijk, zeer goedkoop!
 
1Eurohosting

Hallo,
Ik ben nu gehost bij 1 eurohosting, voor 36 eurootjes (per jaar!) veel ruimte en prima snelheid. Geen enkele klacht.
groeten,
Paul
 
Laatst bewerkt:
Ben recent verhuisd naar hoster www.webreus.nl.
De vorige maakte er echt een janboel van, kreeg niks geuploaded, geen reactie op mails etc.

Prima hoster, snel, reageren ook snel en hebben hun administratie goed voor elkaar.
 
hosting2go.nl

1500mb ruimte
20gb dataverkeer


Hosting2go.nl

Ze hebben nu 2500 mb ruimte en 30 gig dateverkeer per maand.
Zit er nu al ruim een jaar met 2 paketten, één daarvan is kort geleden opgezegd omdat we daar niet verder mee gingen.

- Hosting2go is heel snel met zijn support, de 2 vragen die ik stelde werd er binnen 2 uur gereageerd.
- De prijs 24 euro per jaar is ook extreem laag.
- De website die wij bij hosting2go hebben is altijd snel en nog geen downtime meegemaakt.
- Inclusief .nl.
- Opzeggen gaat makkelijk.

Positief,
De snelheid en de lage prijs. Ook worden Criminals games geweigerd op de servers van hosting2go. Dat vind ik persoonlijk ook een positief iets ;)

Negatief,
Ik heb tot nu toe nog geen negatieve ervaringen gehad.

Cijfer: 10/10.
 
Laatst bewerkt:
Ervaring mee?


Omdat?

Over opzeggen:
Zie: "Zit er nu al ruim een jaar met 2 paketten, één daarvan is kort geleden opgezegd omdat we daar niet verder mee gingen."

Ja, ik heb er ervaring mee :). Een formulier die op de site staat opsturen en je krijgt spoedig een bevestiging terug.

Over criminals:
Criminals zorgen meestal voor dat de servers heel erg sloom en traag word, toch?: Zie tripod lycos webhosting, over de snelheid van die hosting (vooral vroeger) was heel erg sloom omdat er heel veel van die games erop waren.

Verbeter me als je een andere mening erover hebt :)
 
Over Criminals: ligt niet zozeer aan de spellen alswel aan de organisatie.
Een beetje criminals spel zal vrij zwaar zijn. Als het veel bezoekers trekt kan dat een aardige load uitoefenen op de server. Maar dat geldt voor álle zware en goedbezochte sites, ook forums en profielen sites.

Criminal sites zijn op dit moment erg 'in'. Ik vermoed dat ze daarom dat verbod hebben opgelegd. Persoonlijk vind ik het een beetje kleinzichtig. Lijkt op een capaciteitsprobleem, anderzijds een contractprobleem waarin de hoster niet aangeeft wat er verbruikt mag worden.

Tripod is zolang als ik het ken al sloom omdat die servers vrij vol zitten. Was (is?) dan ook gratis webhosting :).
 
Ik heb zeer goede ervaringen met budgetwebhosting wat een onderdeel is van Baffoon uit Beverwijk of zo. In mijn ogen hanteren zij een goede prijs kwaliteit verhoudingen en werken ze snel en klantvriendelijk.

Het allermooiste van budgetwebhosting vind ik dat je niet aan een contract vast zit, het is altijd voor een jaar en tegen de tijd dat je account verloopt, sturen ze je een e-mail dat je kan verlengen door het xx bedrag over te maken. Doe je dat niet binnen de gestelde termijn dan vervalt automatisch je hostingaccount. Perfect dus, geen verleningen die je niet wilt.

Voor die tijd heb ik diversen webhosters gebruik waaronder:
- Mijndomein.nl
- Freehosting.nl
- En nog andere, maar de namen schieten me ff niet te binnen

En wat ik als laatste nog wil zeggen, budgetwebhosting krijgt van mij een dikke 10:thumb:
 
Het allermooiste van budgetwebhosting vind ik dat je niet aan een contract vast zit, het is altijd voor een jaar en tegen de tijd dat je account verloopt, sturen ze je een e-mail dat je kan verlengen door het xx bedrag over te maken. Doe je dat niet binnen de gestelde termijn dan vervalt automatisch je hostingaccount. Perfect dus, geen verleningen die je niet wilt.
Persoonlijk vind ik dit bij een webhosting iets wat ik absoluut niet zoek. Weg domein, weg website :D.
 
Vervolg hosting2go

hosting2go.nl

1500mb ruimte
20gb dataverkeer
per maand

jah wat wil je ze hebben het
zeer tevreden 2.88 per maand inc domein

ben nog geen 1 keer offline geweest


wil nog wel een website hosten bij ze


prima


gr techno

Naam mijn mening uitstekend service, Bij mij nog nooit offline geweest.
Weliswaar alleen email/ticket service, maar ook deze worden snel afgehandeld.

Momenteel al 2,5 GB webruimte en 30 GB dataverkeer p/m

Ook uitgebreide applicatiepakket.en veel mogelijkheiden

Dit alles voor hele lage prijzen.

Momenteel een 3tal domeinen daar geregestreerd, binnenkort de 4e.
Incl natuurlijk mijn website.

Heb voorheen bij anderen gezeten, maar deze bevalt mij in ieder geval prima.
 
Hoi,

Ik vind xunasolutions.nl erg goed, ze zijn niet de goedkoopste maar de service is daar altijd erg fijn.
Voor muziekstreaming vind ik vrijeradiostreaming.biz erg goed, ik heb bij allebei 1 server draaien en alles loopt perfect.
Ook heb ik een hostingpakket bij een collega van me, erg goedkoop en sponsort ook erg veel.

Bij Hosting2go was ik eerst van plan een hostingpakket te nemen, maar vanwege 100e regels heb ik dat toch maar achterwegen gehouden.

Groetjes Bob.
 
Webreus

Zelf zit ik bij webreus!
Prijs: Erg goed ik heb nog nergens gezien dat het zo goedkoop was!

Snelheid servers: Erg goed nog nooit een langzame site gehad.

Snelheid support: Super snel. Ik heb één keer gehad dat ik binnen 13 minuten antwoord had. Support gaat via de mail hoe wel je misschien nu denkt dat dat niet goed gaat. Gaat dat bij webreus heel erg goed!

Beheerpaneel:Het beheerpaneel is PLESK hoe wel veel mensen het niet lekker vinden werken. Vind ik dit juist wel!

Snelheid domein aanvragen: Super snel! Ik heb mijn domeinnaam om 20:00 aan gevraagd de volgende dag kon ik mijn domeinnaam al om 10:00 gebruiken!
Wat ik ook makkelijk vind is dat je online je hand tekening zet. Vervolgens krijg je een mail met het bedrag wat je moet betalen. En op welk rekeningnummer je dat dan moet storten! Kortom erg makkelijk want je hebt geen papier werk!
Gewoon een top host!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan