Etiketten, meerdere afdrukken van één record

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Ik heb een db gemaakt van een planten voorraad. Uit de db filter ik de naam en prijs en dit wordt op een lusetiket afgedrukt. Als ik nu afdruk krijg ik of alle planten of de gefilterde planten. Stel ik filter op plant A dan krijg ik één etiket met plant A. Is het ook mogelijk om in één opdracht bijv. 50x een etiket met plant A af te drukken?

Ik heb een voorbeeldje dat je wel kunt gebruiken. Kijk maar eens of je er wat mee kunt.

Bijlagen

het inpasbaar maken in mijn db is niet makkelijk. Bijv. de brief gebruik ik niet. Hier ben ik wel even zoet mee!

De code zelf is niet heel ingewikkeld; daarmee je wel uitkomen, toch?

Ik zal er wel uitkomen! Lastige is dat een aantal zaken aan elkaar gekoppeld zijn zoals de brief met het wel of niet verzenden en de persoonselectie. Het met elkaar verweven zijn is lastig. En de knoppen alles selecteren en selectie opheffen zijn wel heel makkelijk en wil ik graag gebruiken. Maar zijn verweven met de brief versturen. Ik ben ermee bezig!

Qry img.jpgDe qry ControleIngevuld bevat een regel [Totaal]. Die staat er normaal niet bij een selectieqry. Hoe krijg ik die?

Kwestie van de knop Totalen indrukken. En dan de functie <Group By> veranderen in Som.
Je kunt ook deze code gebruiken:
Code:
SELECT Sum(Abs([Brief])) AS HetAantal FROM [Q-selectiemaken];

Laatst bewerkt:
Ik heb een probleempje met de printknop. Omdat ik in mijn db geen "brief" heb, maar wel de controle moet hebben of een veld wel of niet ingevuld is, heb ik de code aangepast! Oftewel de printknop en briefknop samengevoegd. Kan dit zo?
Ik krijg geen foutmelding op de code maar wel op de qry nl: "Totaal" .

Code:
Private Sub Knop14_Click()
On Error GoTo Err_Knop14_Click
 X = DLookup("[Aantal]", "ControleIngevuld")
    If X = 0 Then
        MsgBox ("Eerst een adres/persoon selecteren")
        Exit Sub
    End If
    Form_SelectieMaken.Requery
    DoCmd.Requery
    Me.Form.Visible = False
    DoCmd.OpenReport "Rpt-Label", acPreview
    Exit Sub

Err_Knop14_Click:
    MsgBox Err.Description
End Sub

Er staat in de qry ControleIngevuld één veldnaam nl: [HetAantal: Brief]. "HetAantal" kan ik niet thuisbrengen in de onderliggende qry SelectieMaken. Wel zit "aantal" in de tbl aanhef. Maar is niet een geselecteerd veld in de qry SelectieMaken.

Het veld [Brief] is een Ja/Nee veld. Om te controleren of er een brief moet worden aangemaakt, wordt de hulpquery gebruikt. Is er namelijk geen record geselecteerd, dan is de waarde van alle records 0. Selecteer je één persoon middels het selectieveld Brief, dan is de waarde -1, bij twee personen is de waarde -2 etc. Dus door te controleren of de som van [Brief] ongelijk is aan 0, weet je dat er minstens één persoon is geselecteerd, en dat is de minimum eis voor de uitvoer. In de query [ControleIngevuld] staat ook niet dit: [HetAantal: Brief], maar dit: HetAantal: [Brief]. HetAantal is derhalve niks meer dan de aangepaste veldnaam.

Ik heb de naam van het veld "Brief" vervangen door "Selectie" omdat er geen brief is in mijn db. Genoteerd Het Aantal: [Selectie]. En die naam (Selectie) doorgevoerd in de qry ControleIngevuld en ook in de code achter het formulier "SelectieMaken".
Bij het starten van de qry ControleIngevuld krijg ik nu telkens de melding:"Parameter waarde opgeven" voor het veld Totaal (zie img). Hier loopt ook het formulier op vast.

Parameter opgeven.jpg

Hoi. wat betreft meerdere etiketten van 1 zelfde record printen. Een zeer eenvoudige oplossing is werken met een temp. tabel. Je append de record ID's die je wenst te printen naar die temp tabel zoveel maal als nodig. Het etikettenrapport baseer je op een query van de temp. tabel in relatie met de gegevenstabel. Na het printen of exporteren wis je de records van de temp. tabel OF wis je de temp tabel.

Beste Michel,

dank voor je inbreng. Ik heb de oplossing van Octafish grotendeels geimplementeerd en werkend behalve dan meerdere etiketten van één soort werkt nog niet. Ik ga eerst proberen het op deze manier op te lossen omdat het al flink wat werk heeft gekost.

Wat is nu nog het probleem?

Ik heb de naam van het veld "Brief" vervangen door "Selectie" omdat er geen brief is in mijn db. Genoteerd Het Aantal: [Selectie]. En die naam (Selectie) doorgevoerd in de qry ControleIngevuld en ook in de code achter het formulier "SelectieMaken".
Bij het starten van de qry ControleIngevuld krijg ik nu telkens de melding:"Parameter waarde opgeven" voor het veld Totaal. Hier loopt ook het formulier op vast.

Ik zou zeggen: post jouw versie er eens bij. Die van mij werkt, en ik sta niet echt te popelen om hem om te bouwen naar een niet-werkende versie :)

Als je niet alle functies uit het voorbeeld overneemt, gaat het rapport natuurlijk niet werken :)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan