Etiketten, meerdere afdrukken van één record

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb alleen de brief niet overgenomen omdat die in db er niet is. Vlgs mij de rest wel.
 
Het gaat om de functie op de detailsectie. Die had je niet overgenomen, en dan doet-ie het natuurlijk niet.
 
Die vraag vind ik behoorlijk vreemd; je kunt namelijk geen rapport maken (een normaal rapport, met gewone gegevens (voordat mensen hier op reageren ;) ) ) zonder velden in de details sectie te zetten....
 

Bijlagen

  • Detailsectie.png
    Detailsectie.png
    18,1 KB · Weergaven: 25
Ik dacht dat je iets in de programma code bedoelde. Er is een bestaand etiket bij aangemaakt gebasseerd op de tabel. Enigste wat daar niet in staat is de voettekst. Die heb ik nu overgenomen.
 
Maar in jouw voorbeeld ontbrak de functie =LabelLayout([Rapporten]![Rpt-Label]) op de detailsectie ; heb je die nu wel gebruikt?
 
Ik weet niet precies waar! Moet dat in het rapport. Ik zie het in de voorbeeld db niet staan.
 
Kijk eens goed naar het plaatje; daar staat hij precies op de goede plek. Met een vette rode pijl ook nog eens ;)
 
Ik zie het plaatje en de rode pijl! De enigste mogelijkheid die ik heb is in het open veld te klikken op eigenschappen en gebeurtenissen. Daar heb ik de optie afdrukken ter beschikking. Maar ook als dat is ingevuld blijf ik dezelfde foutmelding houden (op de qry: totaal)!
 
Bekijk dit voorbeeld nog eens goed, zou ik zeggen...
 

Bijlagen

  • Planten bestand T+K.rar
    35,7 KB · Weergaven: 23
Ja, nu werkt het! Vlgs mij heb je deze regel aangepast:
Code:
strSQL = "SELECT DISTINCT [Selectie] FROM [Planten T+K] WHERE [Selectie]=True"

In ieder geval bedankt. Ik kan weer verder.

Groet, remco
 
Het loopt toch niet helemaal zoals het zou moeten. De foutmelding is weg en werkt normaal. Alleen de selectie van de te printen records werkt niet. Of ik nu één selecteer of 10 hij geeft constant alle records weer. De selectie in form [Selectiemaken] werkt gewoon en past het veld Selectie in de tabel [Planten T+K] aan zoals dat zou moeten alleen in het rapport komt dat niet tot uiting. Volgens onderstaande code zou het moeten werken maar doet dat in de praktijk niet.


Code:
Private Sub Knop14_Click()
On Error GoTo Err_Knop14_Click
Dim strSQL As String

    strSQL = "SELECT DISTINCT [Selectie] FROM [Planten T+K] WHERE [Selectie]=True"
    ''X = DLookup("[Selectie]", "[Planten T+K]", "[Selectie]=True")
    With CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
        If .RecordCount = 0 Then
            MsgBox ("Eerst een adres/persoon selecteren")
            Exit Sub
        End If
    End With
    Me.Requery
    Me.Form.Visible = False
    DoCmd.OpenReport "Rpt-Label", acPreview
    Exit Sub
    
Err_Knop14_Click:
    MsgBox Err.Description
    End Sub

Ik begrijp niet wat er fout zit!
 
Mijn voorbeeldje doet het in principe prima, al was het criterium weggevallen. In de query moet je dus het veld [Selectie] nog op WAAR filteren.
In jouw nieuwe voorbeeldje ontrbreekt het selectiefilter, en het rapport?
 
Als ik in de querie het veld selectie op waar zet zie ik in het formulier geen enkel record. Dat had ik nl al geprobeerd.
 
Dat is niet meer dan logisch als je één query gebruikt voor zowel selectie als op het rapport. In het rapport zie je alleen geselecteerde records. Kies je niks, dan is er niks af te drukken en zie je ook niks op het formulier, en bij 1 of meer druk je de geselecteerde records af.
Maar omdat je dezelfde query op het formulier gebruikt, gebeurt daar hetzelfde. Dus als je niks selecteert, zie je ook gelijk niks. En als je alles selecteert, zie je weer alles. Dus de oplossing is vrij simpel: ofwel een aparte query maken voor rapport of formulier, ofwel eerst op de knop <Alles weergeven> klikken en records deselecteren. Wat jij makkelijk vindt...
 
Het probleem met de query is nu opgelost. Helaas heb ik er nu weer een probleem bij: ik had een eigen opmaak voor labels gemaakt. Wat ik ook doe ik krijg steeds weer de etiket opmaak uit de db "Etiketten Printen op A4 vel_XP".
Er zit een stuk code in over de labellayout maar daar staat vlgs mij niets over de etiketmaat.

En ik krijg een foutmelding bij het afsluiten van het formulier SelectieMaken:
"Compileerfout: sub of function is niet gedefinieerd"

Code:
Private Sub Report_Close()
    If fIsLoaded("SelectieMaken") Then
        Forms!SelectieMaken.Form.Visible = True
    Else
        DoCmd.OpenForm "SelectieMaken"
    End If
End Sub
 
Die compileerfout is wel vreemd omdat in de originele db deze fout er niet is. Ik heb de tekst nagelopen maar deze is exact hetzelfde als het origineel (behalve dan de veldnamen natuurlijk).
Kun jij zien waar het in zit?
 
De tekst zal ongetwijfeld hetzelfde zijn. Waarschijnlijk heb je de functie fIsLoaded niet meegekopieerd. Zoek die nog even op in de oorspronkelijke db, en kopieer hem naar je eigen db.
 
Ja, maar dat is toch de qry Q-SelectieMaken. Die heeft in de originele db ook geen speciale functie. Het is een selectieqry meer niet!
Ik heb er overigens wel nog een foutje uitgehaald maar dat heeft geen invloed op de foutmelding.
Overigens blijft hij ook hardnekkig of één van alles uitdraaien of, ondanks selectie van meerdere aantallen van één soort, maar één van de geselecteerde soorten printen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan