Etiketten, meerdere afdrukken van één record

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fouten en foutmeldingen krijg je op de gekste plekken in Access, als er functies of bibliotheken ontbreken. Dus dat zegt allemaal niks. Compileer de db vanuit het VBA venster, en kijk waar hij struikelt.
 
Het vreemde is dat het rapport gewoon werkt (los van de aantallen selectie) en dat het bij afsluiten deze foutmelding geeft (sub of function niet gedefinieerd bij fIsLoaded) en dan het VBA scherm opent om de foutmelding aan te geven. Ik heb het hele bestand gecompileerd en loop dus steeds tegen deze melding aan.
Wat doet fIsLoaded eigenlijk? Staat dit voor function is loaded met betrekking tot "SelectieMaken"?
 
de functie kijkt of een formulier is geopend of niet. Hij zit als het goed is in de db. Als hij er op blijft hangen, mis je hem. Tenzij je nu met 100% zekerheid kan zeggen dat hij wel degelijk in de modules is te vinden natuurlijk :)
Kijk ook of de naam wel klopt; wellicht heet hij iets anders bij jou en dan doet-ie het natuurlijk ook niet!
 
Het formulier zit in de db. Dat moet ook wel want de printknop zit in dit formulier verwerkt. Bij klikken opent het etiket rapport en bij afsluiten gaat het mis en geeft hij de foutmelding.
 
Dat het formulier in de db zit, geloof ik wel ;) Waar het om gaat is de functie fIsLoaded. Gebruik desnoods de zoekfunctie in VBA en zoek dan in alle procedures, om te kijken of hij a) bestaat en b) klopt.
 
Ik vind alleen de code regel:
Code:
Private Sub Report_Close()
    If FisLoaded("SelectieMaken") Then
        Forms!SelectieMaken.Form.Visible = True
    Else
        DoCmd.OpenForm "SelectieMaken"
    End If
End Sub

Meer niet.

Overigens komt deze regel in de originele etiketten db ook voor in 'report_rpt-brief' (dus 2x) maar in mijn db dus maar 1x (omdat er geen brief is).
 
Ja, ik heb het opgelost. Er zat inderdaad nog een stuk code verstopt in de originele db.
Ik zit alleen nog met het probleem van het printen van meer etiketten van dezelfde soort? Omdat ik een eigen etiket opmaak heb vroeg ik me af of dat niet de oorzaak hiervan kon zijn. In de code van FisLoaded gaat het over posities en rijnummers. Ik neem aan dat die bedoeld zijn voor een voorgespecificeerd etiket?
 
De functie controleert alleen of een formulier of rapport geladen is of niet. Ik zie niks over rijen in die functie.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om dit stukje code:

Code:
Option Compare Database
Option Explicit

Function fIsLoaded(ByVal strFormName As String) As Integer
   'Returns a 0 if form is not open or a -1 if Open
   If SysCmd(acSysCmdGetObjectState, acForm, strFormName) <> 0 Then
      If Forms(strFormName).CurrentView <> 0 Then
         fIsLoaded = True
      End If
   End If
End Function

Function Test()
Dim strSQL As String

On Error Resume Next

strSQL = "CREATE TABLE Rooms(" _
    & "room_nbr CHAR(2) NOT NULL PRIMARY KEY, room_size INTEGER NOT NULL)"
''DoCmd.RunSQL strSQL

''strSQL = "INSERT INTO Rooms" _
    & "VALUES ('r1', 70),('r2', 40),('r3', 50),('r4', 85),('r5', 30),('r6', 65),('r7', 55);"

strSQL = "INSERT INTO Rooms (room_nbr, room_size)" & vbCrLf _
    & "SELECT ('r1', 70) " & vbCrLf _
    & "Union Select ('r2', 40) " & vbCrLf _
    & "Union Select ('r3', 50) " & vbCrLf _
    & "Union Select ('r4', 85) " & vbCrLf _
    & "Union Select ('r5', 30) " & vbCrLf _
    & "Union Select ('r6', 65) " & vbCrLf _
    & "Union Select ('r7', 55);"

Dim tmp
tmp = InputBox("", "", strSQL)
DoCmd.RunSQL strSQL

strSQL = "CREATE TABLE Classes(" _
    & "class_nbr CHAR(2) NOT NULL PRIMARY KEY, class_size INTEGER NOT NULL)"
DoCmd.RunSQL strSQL

strSQL = "INSERT INTO Classes" _
    & "VALUES ('c1', 80),('c2', 70),('c3', 65),('c4', 55),('c5', 50),('c6', 40);"
DoCmd.RunSQL strSQL


End Function

Sinds dit er in zit is mijn foutmelding weg. Alleen drukken mijn etiketten nog steeds niet, zoals gewenst, af.
 
Die testfunctie kan uiteraard weg, want die maakt een paar tabellen aan, verder niks. Wellicht heb je daar in de toekomst nog wat aan :)
Wellicht dat het tijd wordt voor een nieuw voorbeeldje.
 
Ik zie ze niet; je wilt een rapport met etiketten afdrukken, en ik zie maar één rapport dat een gewoon A4 rapport is, en niet geschikt voor etiketten. Er zit ook geen enkele code in. Dus wat is precies je bedoeling?
 
ik wilde via de etikettenwizard het luslabel waarop ik wil gaan afdrukken instellen, maar dat lukte niet! Dus heb ik hem als rapport gemaakt. Ik realiseer me nu dat dat hetgene is waarom hij de etiketten niet afdrukt als gewenst.
 
Ik heb een etiket gemaakt met de etikettenwizard. Maar ook nu geen resultaat. Ik heb nu ook weer dezelfde foutmelding op FisLoaded.
De geselecteerde plant wordt wel afgedrukt maar niet in oplage. dat werkt nog steeds niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in de originele etiketten db mijn zelfgemaakte etiket geplaatst en de naam Rpt-Label gegeven. Dan werkt een deel van de functies dus niet (aantal van dezelfde label en hoeveel overslaan). Oftwel er zit toch een stukje programmacode op het etiket anders kan dat niet. En het enigste stukje wat ik daarover kan vinden is waarover ik eerder een vraag had op 22 april.
Kan het toch zo zijn dat dit betrekking heeft op het etiket?
 
Snap ik niet; ik open je database en hij doet 't perfect...
 
Maar dat komt natuurlijk omdat ik naar een werkend exemplaar zat te kijken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan