Ewido vs bestaande programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hoi,

de "beveiliging" op mijn pc ziet er op dit moment zo uit:

ZA: firewall
AVG Free: antivirus
SpywareBlaster: antispyware
Spybot S&D: antispyware
Ad-Aware SE Personal: antispyware
CCleaner: schoonmaak

Naar mijn mening voor 99% waterdicht, in ieder geval dat is mijn ervaring. Het zijn alleen te veel programma's naar mijn zin. Vooral de antispyware programma's. Is een van deze overbodig, volgens mij niet.

Maar is er een ander gratis programma dat meerdere van deze programma's kan gaan vervangen? Ik lees goede dingen over Ewido, maar is dit programma wel gratis. En is dit een programma dat bijvoorbeeld al mijn antispyware programma's kan vervangen. Zonder dat dit ten koste gaat van de bescherming?

In principe overbodig om Ewido wat nu overigens AVG is er ook nog op te zetten als je geen problemen hebt. Tot zover ik weet kan je AVG anti spyware blijven gebruiken als trial alleen werkt dan de realtime bescherming niet maar kan je wel gewoon scannen.

Je begrijpt het verkeerd. Ik wil Ewido (of AVG antispyware tegenwoordig) er niet bij zetten. Maar die wil ik in plaats van 2 of 3 programma's er op zetten.

Zou ik niet doen.
De door jou genoemde programma's hebben zich al jaren bewezen en worden op vele forums nog steeds aanbevolen en zo ook op bijvoorbeeld nucia.
Ik heb ze zelf ook.

Het probleem voor jou (en ons) is dat ieder genoemd programma net weer iets anders scant dan de andere en daardoor ook net weer andere infecties vindt (of ook door een eerder beschikbare update)
Je (we) zijn dus eigenljk gedwongen om al deze programma's te blijven gebruiken, laat je één van de programma's achterwege zal je 99% waterdichtheid iets naar beneden gaan.

p.s. Ik gebruik Ewido (AVG AS) er ook nog bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan