Goeiemorgen
Ik heb een excelbestand met veel pivottables en charts, één van die pivotcharts moet ik die wekelijks doormailen naar de medewerkers.
Hoe ik nu werk :
In de pivotchart is één van de filters de naam van de medewerker, en de pivotchart geeft dan gegevens weer over hun klantendossiers.
Dus ik selecteer de naam van de medewerker , dan Copy+C om de chart te kopieren naar klembord
dan ga ik naar outlook en open ik een nieuwe mail waarin ik dan de chart plak
dan vul ik subject in van de mail (is voor iedere medewerker zelfde subject)
en dan mailadres van de medewerker en versturen
volgende naam selecteren in de pivotchart en zo verder tot ik alle medewerkers gehad heb.
Neemt wel wat tijd in beslag, kan ik dit automatiseren met een macro ? Ik moet dan ook ergens weergeven welk mailadres bij welke medewerker hoort.
Als een medewerker het bedrijf verlaat blijven die gegevens wel nog in de file staan (tot een nieuwe file gemaakt wordt voor een nieuw boekjaar), dus ik moet ook ergens kunnen ingeven voor welke medewerkers geen file moet verstuurd worden.
bijkomend probleem is dat we werken met Microsoft Azure protection werken en dan moet ik eerst ook nog een label voor de mail selecteren (altijd zelfde label).
Hoogst irritant maar helaas verplicht.
Is dit iets wat mogelijk is ? Ik kan geen voorbeeld toevoegen omdat er bedrijfsgevoelige informatie in het excelbestand staat.
Indien iemand hier wel een oplossing voor ziet, dan kan ik wel eens proberen om toch een testfile te maken met een paar gegevens ?
Ik heb een excelbestand met veel pivottables en charts, één van die pivotcharts moet ik die wekelijks doormailen naar de medewerkers.
Hoe ik nu werk :
In de pivotchart is één van de filters de naam van de medewerker, en de pivotchart geeft dan gegevens weer over hun klantendossiers.
Dus ik selecteer de naam van de medewerker , dan Copy+C om de chart te kopieren naar klembord
dan ga ik naar outlook en open ik een nieuwe mail waarin ik dan de chart plak
dan vul ik subject in van de mail (is voor iedere medewerker zelfde subject)
en dan mailadres van de medewerker en versturen
volgende naam selecteren in de pivotchart en zo verder tot ik alle medewerkers gehad heb.
Neemt wel wat tijd in beslag, kan ik dit automatiseren met een macro ? Ik moet dan ook ergens weergeven welk mailadres bij welke medewerker hoort.
Als een medewerker het bedrijf verlaat blijven die gegevens wel nog in de file staan (tot een nieuwe file gemaakt wordt voor een nieuw boekjaar), dus ik moet ook ergens kunnen ingeven voor welke medewerkers geen file moet verstuurd worden.
bijkomend probleem is dat we werken met Microsoft Azure protection werken en dan moet ik eerst ook nog een label voor de mail selecteren (altijd zelfde label).
Hoogst irritant maar helaas verplicht.
Is dit iets wat mogelijk is ? Ik kan geen voorbeeld toevoegen omdat er bedrijfsgevoelige informatie in het excelbestand staat.
Indien iemand hier wel een oplossing voor ziet, dan kan ik wel eens proberen om toch een testfile te maken met een paar gegevens ?
Laatst bewerkt: