• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exel probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

horten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2006
Hallo ik heb een simpel formuletje gemaakt
=ALS(E2=G2;1;0) Alleen nu is het antwoord ook 1 als er geen getallen in E2 en G2 staan.
Hoe kan ik dit voorkomen?

bvbd. Ron.

Ron,

=ALS(E2="";"";ALS(G2="";"";ALS(E2=G2;1;"")))
of deze
=ALS(OF(E2="";G2="");"";ALS(E2=G2;1;""))

Laatst bewerkt:
CorVerm zei:
Ron,

=ALS(E2="";"";ALS(G2="";"";ALS(E2=G2;1;"")))
of deze
=ALS(OF(E2="";G2="");"";ALS(E2=G2;1;""))

Hartelijk dank ik begrijp niet hoe je er op komt, maar het werkt wel.

Heb ik nog een vraag: ik heb een reeks cellen met een functie en de daarbijbehorende uitkomst met een naam in de cel ervoor. Deze reeks wil ik vervolgens in getal automatisch laten aflopen. Heb je daar ook nog een suggestie voor?

Alvast bedankt, Ron.

Ron,
Er zijn verschillende mogelijkheden voor. Als het dezelfde vraag betreft als je per email aan mij gesteld heb stuur dan je mail adres. Via Helpmij kan ik je niet beantwoorden omdat je die mogelijkheid (kennelijk) hebt uitgeschakeld. Je email adres beslist niet hier op het forum plaatsen i.v.m. spam.

WK poule

Hallo Cor, ik heb geprobeerd je mail te beantwoorden, maar ik krijg hem teruggestuurd????

ik zie dat de formule voor een wk poule is heb je aan onderstaande mischien iets

=ALS(E2="";"";ALS(E2=G2;1;als(E2<G2;3;als(E2>G2;0;""))))

en voor de tegen party 3 en 0 verwisselen

WIM

IN bovenstaande formule staan fouten hier moet groter en kleiner instaan maar als ik naar aanpassen ga staat de formule er wel goed

=ALS(E2="";"";ALS(E2=G2;1;als(E2kleinerG2;3;als(E2groterG2;0;""))))
voor kleiner en groter moet in de formule de wiskundige tekens ingevuld worden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan