Hallo iedereen,
Ik zit weer eens met een computerprobleem, en bij het googlen vond ik wel veel problemen die sterk op het mijne lijken, maar toch niet helemaal hetzelfde zijn, en dus heb ik maar weer besloten om het aan jullie voor te leggen!
Mijn externe harde schijf van maxtor (station E
, 250 GB, 3 jaar oud, werkt sinds vanmorgen niet meer. Gisteren werkte hij nog prima, en toen ik hem vanmorgen aansloot leek ook alles in orde: hij werd zoals steeds "gescand" en vroeg "welke actie ondernemen". Ik merkte dus pas dat er iets mis was toen ik een snelkoppeling naar een programma dat op de externe schijf geïnstalleerd is aanklikte. Toen kreeg ik de boodschap dat er iets mis was met $secure, en dat ik chkdsk moest uitvoeren. Ik ging via deze computer naar E:\, en dat ging, ook kon ik nog verderklikken naar de map "programma's" en de map van het programma dat ik wou gebruiken zelf, maar toen ik de .exe aanklikte kreeg ik het bericht dat de schijf ontoegankelijk (beschadigd of onleesbaar) was. Daarna ging ik terug naar deze computer, en toen kon ik helemaal niet meer in E:\, ik kreeg steeds datzelfde bericht. Chkdsk uitvoeren gaat niet, ik klik de beide opties aan en klik op start, maar daarna verdwijnt dat venstertje gewoon. In schijfbeheer staat dat E: in orde, maar volledig ongebruikt is (normaal zou ongeveer de helft van de 250 GB gebruikt moeten zijn). In apparaatbeheer is er wel een probleem te zien: bij SCSI- en RAID-controllers staat een uitroepteken bij het enige item, A31PEVXZ IDE controller. "Stuurprogramma bijwerken" mislukt echter en als ik "A31PEVXZ IDE controller" google krijg ik geen enkel resultaat.
Een lange uitleg, maar ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen! Ik had een back-up van de weinige levensbelangrijke bestanden die op de schijf staan, maar ook de rest zou ik liefst niet kwijtraken.
Ik zit weer eens met een computerprobleem, en bij het googlen vond ik wel veel problemen die sterk op het mijne lijken, maar toch niet helemaal hetzelfde zijn, en dus heb ik maar weer besloten om het aan jullie voor te leggen!
Mijn externe harde schijf van maxtor (station E

Een lange uitleg, maar ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen! Ik had een back-up van de weinige levensbelangrijke bestanden die op de schijf staan, maar ook de rest zou ik liefst niet kwijtraken.