Beste allemaal,
Ik heb hier een externe hardeschijf (WD - My Passport Ultra) liggen. Als ik deze aansluit op mijn laptop wordt deze schijf niet gelezen. Althans, de schijf wordt herkend maar ik kan niet bij de bestanden.
In schijfbeheer wordt de schijf wel herkend (1 op de tien keer, de andere 9 keer laadt schijfbeheer niet), alleen staat hier niet dat er schijfruimte gebruikt is. Als ik 'deze computer' open, blijft de schijf maar laden. Soms wordt de schijf überhaupt niet weergegeven en soms loopt mijn laptop geheel vast, totdat ik de externe hardeschijf uit mijn laptop haal. Ik heb al geprobeerd de drivers te verwijderen en te herinstalleren, ook met verschillende programma's proberen backups te maken en de status van de schijf te testen met testtools van de UBCD. Niks geeft resultaat en ik denk dat dit komt, omdat de programma's de bestanden niet kunnen lezen, omdat de schijf onleesbaar is o.i.d.
Misschien dat jullie mij nog wat op weg kunnen helpen om de bestanden van de schijf te kunnen halen, daarna kijk ik wel of de schijf te repareren valt.
Ik maak gebruik van Windows 10
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Luuk
Ik heb hier een externe hardeschijf (WD - My Passport Ultra) liggen. Als ik deze aansluit op mijn laptop wordt deze schijf niet gelezen. Althans, de schijf wordt herkend maar ik kan niet bij de bestanden.

In schijfbeheer wordt de schijf wel herkend (1 op de tien keer, de andere 9 keer laadt schijfbeheer niet), alleen staat hier niet dat er schijfruimte gebruikt is. Als ik 'deze computer' open, blijft de schijf maar laden. Soms wordt de schijf überhaupt niet weergegeven en soms loopt mijn laptop geheel vast, totdat ik de externe hardeschijf uit mijn laptop haal. Ik heb al geprobeerd de drivers te verwijderen en te herinstalleren, ook met verschillende programma's proberen backups te maken en de status van de schijf te testen met testtools van de UBCD. Niks geeft resultaat en ik denk dat dit komt, omdat de programma's de bestanden niet kunnen lezen, omdat de schijf onleesbaar is o.i.d.
Misschien dat jullie mij nog wat op weg kunnen helpen om de bestanden van de schijf te kunnen halen, daarna kijk ik wel of de schijf te repareren valt.
Ik maak gebruik van Windows 10
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Luuk