Externe hardeschijf wordt niet gelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Beste allemaal,

Ik heb hier een externe hardeschijf (WD - My Passport Ultra) liggen. Als ik deze aansluit op mijn laptop wordt deze schijf niet gelezen. Althans, de schijf wordt herkend maar ik kan niet bij de bestanden.EHDD.png
In schijfbeheer wordt de schijf wel herkend (1 op de tien keer, de andere 9 keer laadt schijfbeheer niet), alleen staat hier niet dat er schijfruimte gebruikt is. Als ik 'deze computer' open, blijft de schijf maar laden. Soms wordt de schijf überhaupt niet weergegeven en soms loopt mijn laptop geheel vast, totdat ik de externe hardeschijf uit mijn laptop haal. Ik heb al geprobeerd de drivers te verwijderen en te herinstalleren, ook met verschillende programma's proberen backups te maken en de status van de schijf te testen met testtools van de UBCD. Niks geeft resultaat en ik denk dat dit komt, omdat de programma's de bestanden niet kunnen lezen, omdat de schijf onleesbaar is o.i.d.

Misschien dat jullie mij nog wat op weg kunnen helpen om de bestanden van de schijf te kunnen halen, daarna kijk ik wel of de schijf te repareren valt.

Ik maak gebruik van Windows 10

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Luuk

Hoi, even voor de zekerheid een simpele vraag: heb je de schijf al op een andere computer geprobeerd, liefst met bijv Windows 7?
Gr Fabian

Hoi,
Mogelijk is de schijf besmet met corrupte bestanden, mogelijke oplossing is met hirensbootcd je belangrijke bestanden van die schijf te redden als je schijf wél online is.
Er is ook software aan boord om de schijf te onderzoeken e.d.
Handleidingen op de site (Eng) en brandsoftware (imgburn) zit in het downloadpakket.
Kom je er niet uit laat het dan even weten.
Daarna evt. de betreffende schijf formatteren.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu de Hiren's BootCD op een bootable usb gestart en met het tootlje DataRescue DD de schijf proberen te backupen, echter heb ik 1tb aan opslagruimte nodig om te starten en dat heb ik niet.
Hier nog wat informatie over wat schijfbeheer over de schijf zegt.1.png2.png
Kan geen foutcontrole starten, omdat er geen toegang is tot de schijf.

Ik ga proberen met de Hiren's BootCD iets voor elkaar te krijgen

Ik zie dat je externe de status RAW heeft, wat betekent dat je filesystem data corrupt is en niet gelezen kan worden.
Volgens mij is testdisk ook op Hirens aanwezig hier een handleiding Eng) met screenshots.

Laatst bewerkt:
3.png
Moet ik testdisk laten draaien in deep search, ook als er een read error is?

Als het mogelijk is wel, ben even gratis software aan het zoeken of je het op een andere manier kunt oplossen, er is trouwens meer diagnostische software voor de harde schijf aanwezig op Hirens.
Zal zo eens even kijken, het is alweer een tijdje geleden dat ik met Hirens aan de gang ben geweest. :o
http://www.easeus.com/resource/partition-recovery-software.htm

Laatst bewerkt:
Dat programmaatje heb ik reeds al een uitgeprobeerd, echter werd de schijf niet weergegeven en kon ik dus niks doen. In vele programma's wordt de schijf of niet weergegeven of de schijf is onleezbaar/onbruikbaar, zodat er geen data uitgelezen kan worden o.i.d.

Ik zal testdisk vannacht laten draaien en kijken of er wat uitkomt.

Bedankt

Ik heb testdisk laten draaien, echter was hij na bijna een hele dag pas op 30% en toen heb ik besloten de boel af te sluiten. Helaas wordt de schijf nu niet meer geladen, waardoor hij niet bij schijfbeheer of een programmaatje wordt weergegeven. Ik kan nu vrij weinig doen en ik ga denk ik de schijf naar een bedrijfje brengen, omdat ik de bestanden graag terug wil.

Bedankt voor de hulp

Ik heb Hirens nu via een usb geboot op een andere pc en PartedMagic draait. De schijf wordt wel weergegeven, maar niet geladen. Ik krijg de volgende error:1.png
Als ik testdisk laad draaien, loopt hij na 2 minuten vast. Iemand enig idee wat er nog mogelijk is?

Ik heb een paar jaar geleden met GetDataback een raw schijf alle data gered.
Er is een test versie voor NTFS en FAT32, kies de juiste.
Vind je het resultaat goed wat je ziet... koop je hem. (ca 4 tientjes, is iig goedkoper dan een bedrijf).
Je hebt met al dat geëxperimenteer wel een risico genomen. Je moet eigenlijk een image maken van zo'n schijf (op een andere schijf) en en helemaal niet met een partitie manager het proberen te bekijken.... grote kans dat zoets nog meer schade aanbrengt.

PS: GetDataBack vond het geen probleem dat de schijf in Windows niet te lezen viel.

Bedankt voor je reactie.

Getdataback krijg ik niet gedraait in Hirens, omdat het geen betaalde licentie is. Overigens haalde het niks uit toen ik Getdataback draaide in Windows, de schijf reageerde niet.
Op dit moment draait Testdisk en heb ik op de een of andere wijze (na een paar pogingen) een partitie gevonden en ik heb kunnen zien dat er in ieder geval nog bestanden opstaan! Screenshot - 09062015 - 02:56:09 PM.pngNu heb ik echter gekozen voor deep search, omdat ik de ' Write' optie nog niet durfde te gebruiken. De deep search duurt echter zodanig lang (9/121596) in 10 minuten, dat ik twijfel wat ik nou moet doen?Screenshot - 09062015 - 02:37:29 PM.png

Laatst bewerkt:
Probeer Hirens V10.1
http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v101/
daar staat de laatste vrije getdataback op.
Met Rufus op USB stick zetten....
Verder: geduld... deep search duurt lang... (weet niet meer hoe lang maar het was lang...)
Na 1 nacht moet het zeker rond zijn, anders is ie vast gelopen...

Goede middag, de vraag verplaatst van hardware overig naar de sectie harddisk.

Volgensmij heb ik die Hirens versie. Kan ik getdataback vanuit partedmagic runnen? Ik kan hem nu namelijk niet vinden.

Overigens: is het daadwerkelijk noodzakelijk om deap search uit te voeren, aangezien de quick search een partitie opleverde waar de betreffende bestanden opstaan? Kan "write" uitvoeren dan kwaad?

Laatst bewerkt:
Kan zijn dat ie gaat zeuren om een key... bij Hirens niet.
Hirens 10./1 is toch zo gedownload en met Rufus op usb stick gezet?
partedmagic: is Linux... ik weet niet of er Wine opzit dit dit regelt.... anders kan het helemaal al niet...

Die 10.1 versie is wel een wat oudere.. zou als je zelf ook kon lezen, weet niet of die alles pakt..

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Ik krijg Hirens 10.1 niet bootable? Ik kan de tooltjes alleen in Windows vanaf de usb starten. Als ik de de pc gewoon opstart in Windows en de hardeschijf koppel, kan ik er niets mee. Getdataback vanaf de usb starten geeft dan alleen maar readerrors.
Nogmaals de vraag of het werkt om in Testdisk "Write" te gebruiken als er slechts één partitie is gevonden (zie afbeelding boven in een eerdere post), waarop de bestanden staan.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan