filmpje gemaakt met mobiel wil nu op website zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxboy

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
ik heb een betaalde website van worrdpress als ik daar een filmpje wil uploden staat er dit:Unable to create directory /home/jdb/domains/michiel-kouwenhoven.nl/public_html/wp-content/uploads/2009/08. Is its parent directory writable by the server?
wie kan mij helpen

ik weet niet
(wat is ftp eigenlijk)

Laatst bewerkt:
Heb je die website bij Wordpress ?
Ik denk dat je maar beter contact kan opnemen met WordPress , ik weet het probleem wel en ik kan het wel voor je repareren denk ik maar dan heb ik wel FTP gegevens nodig.

Nou met FTP zet je bestanden op je site. Ik denk dat je zoiets als freewebs hebt en daar zullen ze wel weer wat anders op gevonden hebben denk ik.

Wat is het adres van je site?

Van het bedrijf waar jou site staat gehost , krijg je vaak een brief of een email. Daarin staan zgn. FTP gegevens.

Weet je wat DirectAdmin is ?

Je moet op je site gewoon een .avi filmpje zetten. Dat moet je converteren. Zamzar.com kan je daarbij helpen. Misschien zegt je spyware geval dat hij niet veilig is. Hij is 100% veilig hoor!

Youtube? Anders wil ik hem wel voor je op youtube zetten. Moet je het filmpje wel even uploaden!
Doe dat op http://www.sendspace.com/ en na het uploaden krijg je een url & die moet je hier ff neerzetten!:thumb:

Als een filmpje eenmaal op YouTube staat, staat er op die pagina in het grijze informatie-vakje rechtsboven een vakje "Insluiten".
Klik (linkermuisknop) in dat vakje, alles wordt dan geselecteerd. Klik rechtermuisknop, en doe "kopieren". Deze code plak je nu in de broncode ("codeview" ergens in Wordpress) van je pagina, op de plaats waar je het film-venster wilt zien.

Succes,
CSShunter

Laatst bewerkt:
maar ik wil hem niet eerst op youtube zetten.
(ik heb ook gehoort van een FTP server kan ik daar iets mee ik heb een betaalde website van wordpress)

ia je FTP inloggegevens zou je je bestanden rechtstreeks naar een gekozen map op je site kunnen uploaden.
vervolgens kan je een stukje code die verwijst naar je filmpje in je site plakken.

ik raad je echter aan, omdat je blijkbaar niet erg veel van sites weet (niet vervelend bedoeld) om je filmpje op youtube te uploaden en hem dan in te sluiten
als voorbeeld hoe dat er uit kan zien: http://sander.fam-teunissen.nl/index.php?id=3
dit is mijn eigen site en heb k puur voor de lol gebouwd.
hier heb ik ook youtube voor de filmpjes gebruikt (zoals te zien is).

kijk maar of je dat wilt gebruiken, het is wel veel makkelijker.

nou kijk het is geen probleem om hem op youtube te zetten maar ik wil niet dat de mensen dat filmppje kunnen zien wand op mijn site zet op de pagina waar dat filmpje dan moet komen te staan een wachtwoord kan ik dat wachtwoord aan mijn vrienden vertel en dan alleen hun dan het filmpje kunnen zien snapje wand als ik hem dan op youtube zet kan iedereen hem zien.

op youtube kan je ook filmpjes uploaden die niet openbaar zijn, dit doe je door bij privacy op allow friends te klikken
vervolgens kan je kiezen om youtube een speciale URL te laten maken om hem te bekijken.
iedereen zou hem met die URL moeten kunnen bekijken, maar hij zal niet weergegeven worden in de zoekresultaten.
ik heb dit echter nog niet uitgetest, dus als ik jou was zou ik het eerst met 1 filmpje testen.

MvG
tiran818

Dit werkt alleen voor de ingevoerde 25 vrienden dus je moet een vriend zijn die hij heeft ingevuld, dan kun je hem zien, anders staat er: "Dit filmpje is alleen zichtbaar voor vrienden van 'gebruikersnaam'"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan