• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filters en Sheets aanmaken met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Edmoor,
dat is heel goed bedoeld maar het zijn geen tien sheets maar wel 150. Ook al gaat het helemaal/allemaal automatisch dan nog is het voor mij te veel. Ik heb echt wel alles ingevoerd qua vba wat aangeboden is en dan ervaar je wat er allemaal gebeurd. Ik heb nu zo'n 20 filters nodig en dat is via autofilter goed te doen. Het maken van de screenshot gaat snel via een sneltoets en geeft automatisch een deel van de naam en nummer.

Bedankt voor jouw aanbod en hulp.:thumb:

Dat begreep ik, maar ik wilde toch voor de meelezers even de mogelijkheid van het opslaan van een Range als jpg bestand laten zien.
Omdat dat in je initiële vraag staat :)

@Edm

Set RTC = ActiveSheet.Range(ActiveSheet.UsedRange.Address)
Waarom niet

Code:
Set RTC = ActiveSheet.UsedRange
Het lijkt me eleganter slechtsx 1 keer een chartobject te maken, daarin steeds de plaatjes te plakken en vervolgens te exproteren.

Zo gauw je met te exporteren afbeeldingen gaat werken is de aanmaak van nieuwe werkbladen overbodig.
Aanvullling van mijn fotoalbum met de afbeeldingenexport lijkt me dan voldoende.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan