Firefox blijft om de haverklap hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
edit:
schrap zo terug maar
AVG doet het niet zegt dat er niks actief is, als ik wil updaten gebeurt er helemaal niks, en als ik scan is dat alleen te zien via taakbeheer.
dit klopt dus ook al niet.
scanhistorie geeft wel 4 bedreigingen van deze dag, en dat terwijl AVG technische gezien helemaal niet heeft kunnen scannen, want ik heb het uitgeschakeld....????

verwijder zowiezo de bedreigingen en volg de andere dingen op kijk na of avg er werkelijk 2x op staat en als dat zo is gooi hem er dan 1x af want 2 keer werkt ook niet
je kunt ook even kijken bij software en dan de dingen die je niet gebruikt verwijderen dat helpt ook wel

ik weet alleen niet hoe je daar bij vista kunt kome

succesn...

denk dat je alvast een andere virusscanner moet downloaden en die AVG dan verwijderd via configuratiescherm>programma's en onderdelen.
en dan de andere virusscanner installeert.
als avg niet meer update en niet start en met de oude update al wat vind denk ik dat je wel wat hebt opgelopen.
een online scan is mischien iets maar met deze firefox zou je dat halen?
http://housecall.trendmicro.com/

Laatst bewerkt:
Nou ik ben bang dat het probleem veel dieper zit dan alleen Firefox
Zelfs als ik Firefox niet open heb, gaat alles tergend langzaam en blijft steeds hangen.
Hoe vaak ik de mededeling "reageert niet" al voorbij heb zien komen, is om je haren uit de kop te trekken.

Ik ga de CC cleaner eerst even doen helemaal. Oh en dat Ms config in samenwerking met CCleaner
dan defragmenteren, en dan ga ik AVG verwijderen en opnieuw installeren.

Ik ga eerst even kijken wat jullie ervan zeggen en dan maar es los.
Ach natuurlijk trend micro, deed ik het vroeger ook enkel maar mee. hielp altijd wel.

Echt een zootje hier.

Ik denk idd dat het firefox probleem met een virus te maken heeft,in combinatie met een beetje troep vertraagt je systeem idd.
Ik zou eerst proberen uit te sluiten dat je geen virus hebt,
dan ccleaner, msconfig op tabblad algemeen>normaal opstarten zetten en dan proberen avg nog werkend te krijgen.1 versie dan he wel te verstaan.:d

Mocht de onlinescan nu niet lukken met firefox..
druk in msconfig>tabblad computer opstarten>opstartopties zet je opstarten in veilige modus en aanvinken met netwerk.
pc start opnieuw op in veilige modus en doe die online scan dan evt. met IE.
daarna zet je weer msconfig op normaal opstarten en start de pc weer normaal op.

Laatst bewerkt:
Niet nodig, trend micro werkte uitstekend.
Heeft niets gevonden...wat nu?

eerst eens zeker weten dat je maar 1 virusscanner hebt kijk daar eens naar.
dan zet eens in msconfig>tabblad algemeen>normaal opstarten en start eens een keer op en kijk of avg weer meekomt.

ccleaner al laten cleanen?ook register en leverde dit wat op?

ik hoor het ben even met de hond wandelen,en roken :eek:

Laatst bewerkt:
Wat ik dus heel raar vind, ik dacht dus dat AVG zelf dit al had opgelost met een dingetje
(http://www.avg.com/ww-en/download-tools)
maar dit is wat er dus nog steeds over is van AVG9 nadat ik het verwijderd had.

Installer initialization failed due to following error:
Error: Initialization of the language file "C:\Program Files\AVG\AVG9" failed.
Initialization of languages failed or files count is zero.

na checken bleek ook AVG10 niet geïnstalleerd te zijn, maar er staat wel mooi 150 MB voor AVG10 en 53MB voor AVG9 op m'n PC.
en ik krijg het niet weg.

ga eerst even kijken of opnieuw opstarten iets doet.

bij de weg, waarom wordt ik steeds uitgelogd bij helpmij als ik even 10 minuten iets anders doe?
Ik moet steeds weer opnieuw inloggen ook al hou ik het venster open.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk omdat ccleaner het cooky van helpmij weggedaan heeft.
Je moet even bij inloggen herinner mij aanklikken.
Maar avg tja die remover nog eens draaien,denk dat dit de oorzaak van je probleem is.
mischien verwijderen via configuratiescherm>programma's en onderdelen of ccleaner>greedschap>deinstalleer programmas.

Laatst bewerkt:
nee werkt niet
Avg blijft er maar op staan. Ook als ik CCcleaner er op los laat....heel raar allemaal.
Na de msconfig normaal opstarten start ie al de programma's op die ik nou net niet opgestart wil hebben, dus dat het ik allemaal maar weer uitgevinkt.

Ik ben nu wel moe, dus ik ga de PC even op defragmenteren zetten en dan afsluiten.

IK wel je vast vandaag voor je hulp bedanken.

Klop maar die programma's die ik hier aangegeven had wilde ik nu uitschakelen (via ccleaner>waarde verwijderen)inclusief avg en dan verwijderen.

Nu start deze mee op zodat je kon kijken of avg nog goed werkt.
dus de programma's verwijderen.
avg verwijderen,niet op de nette manier dan de botte bijl alles van avg verwijderen uit de map program files.
dan avg remover eroverheen,dan nog eens ccleaner.
avg of een andere voorgenoemde virusscanners installeren en updaten.
dan zien we wel weer verder.
Lekker relaxen en tot morgen maar weer :thumb:
en nog een plaatje voor ccleaner>gereedschap>opstarten:
attachment.php

Laatst bewerkt:
Nou ben ik waarschijnlijk erg aan het prutsen geweest......heb geslapen op de bank en daarna de hele verdere nacht achter de PC gezeten.................ja hoe dom kun je zijn.......nou ja desperate meer.

Ik heb, dacht ik, met regedit alle verwijzingen naar AVG verwijderd, maar nou zit AVG nog steeds in m'n map program files, en zelfs nu kan ik het niet verwijderen omdat Vista weer eens zegt:
dat het in gebruik is...huh?
dat ik niet ben gemachtigd deze handeling uit te voeren.....grrrr

Dus op een of andere manier werkt AVG nog steeds, en m'n gebruikersaccountbeheer is aan?

Ik denk dat ik m'n Zoon maar moet negeren en m'n hele PC maar ga formateren
Ik ben hier zooo zat van.

En nu ga ik naar bed.

Nog een keer CCleaner opgestart, en het is weg!! :D :D :D
vraag me niet hoe het kan maar ik vind niks meer van AVG (behalve dan het tekentje in m'n taakbalk rechtsonder, maar dat is met de volgende opstart wel weg denk ik)
zoeken levert alleen een internet adres op.

En nu ga ik echt naar bed.

Laatst bewerkt:
Zo dan ben je goed bezig geweest.:thumb:
Volgende stap is dan om te beslissen welke virusscanner je nu erop wilt hebben.
Ben je vertrouwd met avg dan zet je avg er weer op.
Wil je een andere virusscanner hebben dan effe teruglezen in dit topic.
Daarna kun je mischien eens testen of het een en ander al beter loopt.bijv. firefox.

Kunnen we even doornemen wat nog niet goed loopt,of wat je het liefst anders wilt?
Als het lukt met de virusscanner heb je deze erop met spybot en spywareblaster?
Dat is genoeg..
Vista meldingen zet maar eens uit>>http://www.websonic.nl/pctips/windowsvista/vista_beveiligingsmeldingenuitschakelen.php
gebruik de 3e optie in de link.

Als je wilt kunnen we samen de lijst van geinstalleerde programma's doorkijken om te kijken of er wat onnodig bij staat wat weg kan.
lijst kun je evt. ook mailen als je deze niet hier wilt posten naar mij door te klikken op mijn naam.

Laatst bewerkt:
Het ging even langzaam zei m'n zoon, maar ik merk niets ergs
Ik heb nog geen streams bekeken vandaag dus ik weet niet of Firefox, of de rest van de PC for that matter, nog vreemd doet.
Tot nu toe gaat alles in ieder geval smooth, alleen zit ik momenteel wel zonder virusscanner, maar dat komt wel goed, ik heb housecall er in ieder geval wel op staan, dat heeft me in het verleden ook prima geholpen, (en zo veel downloaden wij hier niet, dat wij een groot risico lopen.

Ik heb er geen moeite mee om je mijn programma's hier te tonen, dus kijk maar even, er staat wel wat op waarvan ik niet weet wat het is, vnl van microsoft.
Pe's software.jpg

Nog even over het verdedigingsmechanisme van Mijn PC.
Spywareblaster (weet ik) loopt heel stil mee, wel even regelmatig updaten) maar spybot start ik alleen op als ik een probleempje denk te hebben dat loopt toch niet op de achtergrond mee? Moet ik dat dan activeren als ik er verder niets van windows zelf op heb staan qua beveiliging?

Vista meldingen ga ik zsm even naar kijken, maar kan nu nog niet, mijn zoon is met z'n boekverslag bezig, en die wil er weer achter :/

Je hebt helemaal gelijk,ik had ook vroeger spywareblaster op de achtergrond meelopen,en spybot gebruik je om te scannen dus hoeft niet op te starten.deze start je alleen bij een scan.
ikzelf ben hier (spybot)niet kapot van maar dat is persoonlijk,ik heb liever mbam of superantispyware.
Maar 2 genoemden voldoen voor jouw goed dus laten zo.:thumb:

Plaatje zal ik eens bekijken..kom er op terug.
Nee programmas is niks aparts aan te zien.
staan gewoon standaard programma's in die je gebruikt denk ik en die van windows heeft windows nodig.
defragmenteer programma,imgburn,google chrome,hijackthis, gewoon laten staan zo.
Hoe zit je met de ruimte op je harde schijf?
En wat voor een programma's starten nu nog op?

Laatst bewerkt:
Het enige wat nu nog opstart is windows defender (kan ik wel uitzetten zeker?) en Tweak UAC
Maar er is dus wat Firefox betreft nog steeds niks verandert.
Om deze pagina te openen heb ik iets van 10 minuten gedaan, zolang moest ik wachten, kreeg dus nog steeds het wacht-even-rondje in beeld.
* Misschien kan ik met Firefox beter ook eens doen wat ik vannacht met AVG heb gedaan, helemaal uitroeien en weer opnieuw installeren?

Spybot en spywareblaster heb ik gewoon al heel lang op de PC maar dat hou ik er eerlijk gezegd meer op vanwege een soort van sentimentaliteit.
(ik heb het gevoel dat er leuke aardige mensen achter zitten die dit gedistribueerd hebben. *insert wacko smily*..................:rolleyes:

Als jij zegt dat ik beter een andere (betere) spywarebeveiliging kan nemen moet ik daar misschien maar es even overheen stappen.

Maar nog even een klein vraagje ernaast, hoe kan ik mijn tekst eigenlijk aanpassen (en dat bedoel ik niet edit, maar vb code, smilies en img code, volgens berichtenregels heb ik dat allemaal aan, behalve html code, maar vind het nergens om te gebruiken.....(Laat maar smilies heb ik gevonden :) vind ik de rest ook wel)

Oh mijn harde schijf heb ik net van de zomer groter gemaakt, daar is nu nog 60% van beschikbaar, dat zou toch ruimte genoeg moeten zijn?
misschien is er iets mis met m'n werkgeheugen (maar daar heb ik weer geen verstand van)

Laatst bewerkt:
Windows defender mag je ook uitzetten.
die 2 spywareprogramma's die jij graag hebt kun je gewoon blijven gebruiken.
Had je de vista meldingen nog uitgezet?
En de pc zoals je gepost hebt is dus ook niks mis mee.
ruimte op je hdd ook niet.
Hoe gaat ie met google chrome?Crashed deze ook?
En nog eens iets anders,Kun je eens de snelheid meten van je provider?
http://www.speedtest.net/

Een idee is om eens firefox eraf te doen incl. alle plugins en zo(gaat gewoon via configuratiescherm>programma's) maar wel eerst je favorieten (bladwijzers)opslaan zodat je die daarna weer terug kunt zetten.dan weer de plugins erop zetten en kijken of dit helpt.het gaat dan over deze 4:firefox,adobeflash player plugin,adobe flash player activex,adobe shockwave player. deze kun je daarna herinstalleren.
http://support.mozilla.com/nl/kb/Reservekopieën van bladwijzers maken en terugzetten

Laatst bewerkt:
Google chrome, heb ik nog niet zoveel mee gedaan, daar moet ik eerst flink aan wennen.
kan ik toch gewoon gebruiken terwijl er Firefox vensters openstaan?

Vista meldingen zijn nu enkel met een icoontje, scheelt al heel wat. maar terwijl ik in dat beveiligings window zat liep m'n PC wel weer vast, dus niet tijdens Firefox.

Snelheid van mijn provider, daar zeg je wat... Kwam er een tijd geleden achter dat ik dat kon controleren, en wat bleek; ik heb KPN jarenlang betaald voor 20-40 Mb snelheid (premium) en toen ik mat bleek ik er maar rond 10 te halen. (kwam erachter omdat ik een brief kreeg van KPN dat na het upgraden de behaalde snelheden bij mij niet geregeld konden worden en dat ik mijn abonnement misschien beter zou kunnen veranderen....de ratten).
Postcode check gaf dat het in mijn huis niet eens mogelijk was, heb dat al met KPN geregeld, maar echt blij word je daar niet van.
Maar goed het is jarenlang goed gegaan, dus waarom zou ik nu wel de hele tijd vastlopen?

Ik ga Firefox ook wel opnieuw installeren, maar misschien kun je hier ook nog wat uit afleiden?
CPU gebruik..jpg
Ik heb ook ergens gelezen dat de PC even stofzuigen ook niet zo'n slecht idee is...misschien ook maar weer eens doen.

Verder weet ik echt niks meer, behalve dan Firefox er maar afgooien. ga nu nog even chrome proberen

Hmm in je screentje veel geheugengebruik voor vista,druk eens op broncontrole en dan op geheugen welk programma zo veel verbruikt.
Gooi firefox er nog eens niet af,hij crashed ook op andere momenten..
stofzuigen...heb je al vaker gedaan zo te lezen maar kom niet in contact met onderdelen en zuig geen onderdelen van het moederbord he :D
Ik doe altijd met een kwastje en voorzichtig met stofzuiger.
probeer eens je snelheid te meten op www.speedtest.net.
2 browsers open laten heb je denk ik meer kans op vastlopers.

Laatst bewerkt:
Daar heb ik wel eens op geklikt, maar ik weet echt niet wat ik daar mee moet.

maar onder het kopje geheugen zie ik 50% gebruikt geheugen
Firefox heeft 2 harde fouten
en dan staat er nog iets als Perfmon.exe, had er ook 2 maar die zijn nu weer weg hhhhhhhhhhhhh!
Firefox klikt, nu ik er even naar kijk, van 4 naar 3 en zo gaat het maar door denk ik.

onder kopje schijf
Daar verspringt het steeds achter firefox en system, dan weer staat er 0 dan weer een enorm aantal cijfers.
Nee daar kan ik helemaal niks mee, dat gaat me boven m'n pet.

(Ik moet zo weer pauzeren, dan heb ik het wel weer even gehad met die PC. TV tijd.)
Mijn snelheid is trouwens 11, 66 MB p/m, niet echt veel als je je bedenkt dat ik jarenlang voor minstens 20 heb betaald en nu 16 zou moeten kunnen halen.
Morgen ga ik Firefox eraf halen.
Google Chrome loopt ook vast bij de weg.
Dus misschien ligt het probleem veel en veel dieper.

Bedankt voor alle aandacht weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan