Firefox blijft om de haverklap hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ok ik denk er even over na..
Over het ontstoffen is wel een goed idee maar voorzichtig anders ben je verder van huis.

firefox opnieuw installeren kun je doen maar even de favorieten opslaan zie mijn vorige post,anders ben je al de favorieten kwijt he.

geheugen 53% 1.04GB vind ik veel gebruik,afhankelijk wat je allemaal open had op dat moment..plus ook nog wat geheugen die opgedeeld word naar je videochip..
Op de vista hier zit ook 2gb en die is ongeveer 650mb in gebruik continu en bij jouw is dat 1.04gb.
Kijk word je pc dan effe iets belast met een paar processen tegelijk houd je bijna niks over en hangt de boel.
Veel plezier voor de buis ;)

mischien ook een idee o0m de temperatuur in de gate te houden mischien is er iets met de koeler aan de hand ik heb namelijk wel eens vaker gehoord dat de pc blijft hangen als hij te warm word...
en blijft hij ook hangen als je computer pas net is opgestart? of is het echt vanaf het begin?

Is idd een belangrijk punt,eventueel in combinatie met wat we over stof hadden.

Kijk ook eens of je wat bijzonders vind in de logboeken van windows>>
start>configuratiescherm>systeembeheer>logboeken>linksboven windows logboeken met name systeem.

Doe ook eens een testje schakel eens met tweakuac de uac helemaal uit,typ bij start>in het zoekvak taakplanner en dubbelklik op taakplanner>
rechts alle actieve taken weergeven en dan op elke taak klikken en beeindigen.
de uac kun je weer terug zetten later,en taakplanner doet ook na opstarten alles weer.
even kijken als alles uit is of het beter word.

Het gebeurt ook als ik maar 1 venster open heb, en verder ook geen programma's draai.
dus dat gebruik van het geheugen en die 1.04 Gb waar je het over hebt (waar zag je dat?) weet ik niet waar dat vandaan komt.

En Tibor, waar kan ik zien wat de temperatuur van de PC is?
Ik heb het deze week wel 1 keer gezien toen ik in de bios zat, maar kan dat ook als ik dat niet ben?
En ja, als ik net heb opgestart blijft hij ook hangen, er is eigenlijk geen pijl op te trekken.

Okay, daar...........kun je nagaan hoe goed ik oplet..........:o

:eek: dat Logboek.....
Ik heb alleen al van de events van vandaag maar een klein gedeelte kunnen kopiëren.
60.000 gebeurtenissen vanaf begin dit jaar.
Misschien kun je d'r iets aan zien
deze komt vooral heel veel voor
Informatie....17-12-2010....12:53:3......Provider van gebeurtenislogboek voor Servicebeheer....7036....Geen

een klein screenshotje weer
logboek.jpg

Kan ik m'n temp niet lezen zonder iets te downloaden?
Oh, wacht es even, ik had de temp opgeschreven toen ik in de Bios zat :D
CPU temp was 44 graden
system temp was 33 graden
Fan speed was 3092 RPM

Nou weer wat nieuws gevonden om te onderzoeken,
Ik ben jullie nogmaals zeer erkentelijk voor alle aandacht en hulp.
Maar ik ga nu wel slapen, voordat ik weer de hele nacht bezig ben.

Nog 1 dingetje
keek bij de taakplanner..voordat ik vergeet dat ik dat ook even moest doen.
heb ik voor de zekerheid ook maar even een screenshotje van gemaakt, daar staan wel wat dingen die mij ietwat verontrusten....QueueReporting WTF??
taakplanner.jpg

Laatst bewerkt:
Hahaha ja dat staat er altijd dat zijn alle taken maar volgens mij niet alleen de actieve,rechts die regel alle actieve taken weergeven die moet je alleen effe beeindigen.
temperaturen zijn goed.

Als ik zo het screentje zie zie ik meerdere waarschuwingen van nvstor32 gebeurtenis 129
Als ik dit bij google intyp zie ik dat het veel te maken heeft met het hangen en vastlopen van de pc.
het is van de nvidia videocontroller die je in je pc hebt.

Zou je voor mij willen kijken wat voor een stuurprogramma er op die nvidia gforce 6100 nForce 405 zit?
start>Rmuis computer>eigenschappen>apparaatbeheer>Rmuis beeldschermadapter en eigenschappen stuurprogramma.
Ben je dan toch bezig (voor als je je verveelt)dan kun je deze vergelijken met de driver hieronder.
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.75.html

Laatst bewerkt:
Ghehe, ik verveel me (bijna) nooit :)

Maar ik weet niet waar ik op moet letten.
Ik heb bij apparaatbeheer volgens je aanwijzingen als ik rechtermuisklik doe op beeldschermadapters krijg ik niet veel informatie, maar wel als ik dat eerst openklap en dan op de GeForce klik met de rechtermuis (ik denk dat dat de bedoeling ook was)
Als ik dan op eigenschappen klik, zie ik van alles, vooral onder het kopje stuurprogramma.
Ik kopieer maar even want ik weet niet wat je precies daarvan wilt weten.
Leverancier: is wel duidelijk
datum: 9-7-2010
stuurprogrammaversie: 8.17.12.5896
Digitaal ondertekend: bla bla
Bij klikken op stuurprogrammabestanden staat overal een groen vinkje.

Heb je hier wat aan of moet ik in nog meer kopjes kijken? Want ik snap niet veel van waar ik naar moet kijken/vergelijken op die link die je me gaf. Bij version staat nl een heel ander getal dan in mijn eigenschappen, zonder punten en maar heel klein.

Duh-h, wacht even ik moet zèlf nog even zoeken
Ik heb m'n (waar gaat het eigenlijk om) videokaart? ingetypt en deze pagina kwam eruit.
http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-32bit-260.99-whql-driver.html
Als ik naar de releasedate kijk, mag ik dus inderdaad m'n videokaart wel even opwaarderen toch?

Oh en nog even over die taakplanner, ik heb begrepen dat ik dat niet helemaal goed gedaan heb.
Ik heb nu alleen bij actieve taken gekeken.
Naamloos.jpg
Ik denk dat daar ook wel wat uitkan.
Zo heb ik geen mobiele PC en Google hoeft van mij ook niet elke dag iets te updaten, wat dat dan ook moge zijn.
Wat de rest is weet ik niet.

Komt me nog iets in't zin.
Ik krijg nog steeds een balkje met dat ik sommige opstartprogramma's heb geblokkeerd en dat terwijl ik toch echt (en meerdere malen) heb aangegeven dat ik het enkel met een icoontje wil.
elke keer als ik dat kopje waarschuwingen open, staat ie weer automatisch op "ja melding geven." Wat is dat nou? :mad:

Laatst bewerkt:
Kun je ens kijken wat er word aangegeven als je de update tool draait op deze site:
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Ik bedoel dan de Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products.

Met dat taakbeheer bedoel ik die taken uitzetten zoals eerder beschreven incl. de uac uitzetten zodat je kunt testen of de pc dan nog hangt zonder de taken van windows.
Punt is dat we de oorzaak van het hangen niet vinden tot nog toe na alles wat je al gedaan hebt :confused:
Met het herinstall van firefox heb je denk ik ook geen resultaat daar hij ook hangt zonder firefox..
Nog eens terug te komen op de logboeken van windows,kom je vaak de waarschuwing tegen met nvstor32 en wat is de tekst die er staat wanneer je erop klikt?

Neem eens dat schermpje van tweakuac en kies voor de bovenste alles uit!

Laatst bewerkt:
Tja dat had ik ook al gedaan maar toen kreeg ik dit:

NVIDIA Driver Downloads
We're sorry, the NVIDIA Smart Scan does not support your system at this time.
Supported operating systems: Microsoft Windows 98, 98SE, ME, 2000, XP, 2003, Media Center, and Windows Vista.
Supported browsers: Internet Explorer, Firefox & Netscape.

OOOOOPS, ik zit in Google chrome te werken..Duh-h-h

Ga even switchen naar Firefox.

he getver, daar gebeuren dingen die ik niet begrijp, en als ik dit eerst even wil typen kan dat niet omdat er een script bezig is..
in ieder geval krijg ik een warning message, met het java teken erbij.
met als optie Run of annuleren.
wat moet ik doen?
Ik moest ook m'n pop up blokker uitzetten

Even wachten hoor, ik moet nu zoveel dingen doen dat ik de draad een beetje kwijtraak.....
ben wel een vrouw maar multitasking kan ik niet. (is ook een verzinsel van mannen om vrouwen meer te laten doen in mijn opinie ;)

Kunnen we even overnieuw, met wat ik nog moet doen?
heb net in m'n logboek gekeken, en daar krijg ik bij die eventlog als ik er op klik, bij algemeen:
terugzetten op apparaat\device\RaidPort0 is aangevraagd.
Bij details in XML weergave staat er dit
- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="nvstor32" />
<EventID Qualifiers="32772">129</EventID>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-01-10T12:44:46.976Z" />
<EventRecordID>226514</EventRecordID>
<Channel>System</Channel>
<Computer>pekajee</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data>\Device\RaidPort0</Data>
<Binary>0F001800010000000000000081000480040000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000810004800000000000000000</Binary>
</EventData>
</Event>

(is voor mij tabula rasa)
En nu weet ik het even niet meer. :confused:

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb het gelezen, en ga dus nu even kijken.
Durf eigenlijk niet zo heel veel te doen in de BIOS behalve kijken, dus dat doe ik dan alleen maar even.

zo terug....

Nee is ook niet mijn bedoeling daar iets te doen..
Ook hierin is mijn kennis beperkt helaas en moeten we wachten op hulp van een ander iemand of je de raid kan uitzetten zomaar.
In het geval van in de link heeft hij maar 1 hdd in zijn pc en jij denk ik 2.

Laatst bewerkt:
Ik kan helemaal niks vinden wat lijkt op RAID........... :confused:
de enige keer dat ik dat woord ben tegengekomen zat ik in Integrated peripherals
en dan On chip RAID controller -----> disabled.

In het kopje CMOS (Bios) vind ik niks ook geen woorden als HD-drive
wel IDE maar ACHI dan weer niet, waar hij het over heeft.

Voor zover ik weet heb ik maar 1 HD schijf, maar die heb ik wel opgedeeld in 2 partities, en een uitwendige opslag, maar die heb ik niet standaard aangesloten.

Als ik het goed begrijp, komen we op dit moment niet echt veel verder.
Misschien toch maar de driver van de videokaart updaten?
Is het goed dat we weer even pauze nemen, mijn zoon wil nu ook graag achter de PC huiswerk maken, dat kan ik hem eigenlijk niet weigeren.

Volgens dit forum, (van NVidia) zijn er behoorlijk wat mensen met precies hetzelfde probleem (jammer wel dat het in het engels is)
Maar NVidia reageert zelf niet.
Een optie was (van iemand die zegt dat ie het opgelost heeft) alles van Nvidia eruit........
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=82857&st=0

Oh ik zie dat je me ook nog wat vroeg over het uitbreiden van m'n HD
Nee daar heb ik hulp bij gehad, want ik dacht dat het constante vastlopen kwam omdat m'n C schijf bijna vol was en omdat ik op m'n D schijf een he-e-heleboel ruimte overhad heb ik de partities aangepast.
Heb een losse opslag erbij gekocht om zaken op te slaan.
Maar waar het op neer komt, m'n PC liep toen ook al waardeloos.

Nu ga ik m'n zoon even achter de PC laten
bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
Prima ben effe eten..:thumb:
We denken er nog over..;)

Dat met je hdd ligt het niet aan omdat je maar 1 harde schijf hebt.
Dan gaan we toch voor die driverupdate.
Geef ook eens het merk en type pc wat je hebt aub.
Als je op het stuurprogramma in apparaatbeheer waar je al was, eens door windows naar een update door stuurprogramma bijwerken in te drukken laat zoeken online.doe dit ook bij ide ata/atapi controller >openvouwen en dan waar iets staat stuurprogramma bijwerken.....windows zal wel zeggen zijn bijgewerkt.
Wil je ook eens in start in de zoekbalk dxdiag typen en op dat zoekresultaat klikken,druk hier alle gegevens opslaan >kies buroblad en het tekst bestandje eens uploaden op helpmij.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat voor merk en type PC ik heb, het is een bijeengeraapt zootje.
Nou ja zootje, heeft m'n oudste zoon voor me uitgezocht en geïnstalleerd, maar dat is inmiddels ook al weer flink wat jaren terug (minstens 4)
Type computer is een 32 bits besturingssysteem
1983 MB geheugen (RAM)
AMD athlon(tm) 64X2 Dual Core Processor 3800+ 201 GHz

Hey, tijdens het opschrijven klikte ik eens even op de prestatie-index en daar kreeg ik een melding dat het vernieuwd moest worden, omdat nieuwe hardware was gevonden...(vast m'n printer of zo)
heb ik maar even gedaan, misschien dat dat wat doet......mm, dacht 't niet, loopt alweer vast.

Vind nu wel allemaal nieuwe dingen, zoals een diagnostisch rapport maken, maar dat is zo'n lijst daar kan ik niet zo heel veel mee.
Maar dit vind ik ook, misschien heb je hier wat aan?
Komt weer een plaatje......PcPe.gif

Dat dxdiag is wel een hele lap tekst hè
moet ik dat helemaal posten of in een bestand? geef ik anders wel even in een heel eigen berichtje.

Driver update voor beeldschermadapter levert niets op, ik schijn de best denkbare driver te hebben
die andere de IDE ATI /ATAPI controllers: er is door Windows geen ander stuurprogramma gevonden maw best denkbare al aanwezig., voor alle 4 de categorieën.
netwerkadapter heb ik ook nog even gedaan; zelfde laken een pak.
Bij systeemapparaten stond ook iets van NVidia, maar dat was ook up to date.

Nou weet ik het niet meer.
jij nog een gedachte?

Ja doe dat tekstje maar in een bestand..
Ja die windows prestatiegedoe zegt niets,grafisch onvoldoende maar dat heb je met een video onboard al gauw,maar maakt niets uit.
Ja kunnen we alleen nog die update van nvidia nog proberen en dan raakt het bij mij wel op zo'n beetje....

Kijk je hebt 2 dingen van nvidia wat dus met die nvstor32 melding te maken heeft.
Name: NVIDIA nForce Serial ATA Controller
Device ID: PCI\VEN_10DE&DEV_03F6&SUBSYS_73091462&REV_A2\3&267A616A&0&40
Driver: C:\Windows\system32\DRIVERS\nvstor32.sys, 5.10.2600.0998 (English), 8/9/2007 17:12:30, 110624 bytes
Driver: C:\Windows\system32\idecoi.dll, 5.10.2600.0998 (English), 8/9/2007 17:03:06, 353280 bytes
Driver: C:\Windows\system32\idecoiins.dll, 5.10.2600.0998 (English), 8/9/2007 17:03:06, 353280 bytes

en de videochip:
NVIDIA GeForce 6100 nForce 405
Driver Name: nvd3dum.dll
Driver Version: 8.17.0012.5896 (English)
DDI Version: 9Ex
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 7/10/2010 04:37:00, 9818728 bytes
http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-32bit-260.99-whql-driver.html

Het liefst had ik dat het updateprogrammatje van nvidia het deed zodat we deze beide veilig kunnen updaten.
Maar heb jij nog de drivers toevallig op een cd liggen,dan kun je de chipset (daar zitten beide in) opnieuw installeren van af de cd.
Zou je eens een beetje in de gaten kunnen houden wanneer die hangt of er dan steeds nvstor32 in logboek staat?

Laatst bewerkt:
Staat net boven je bericht...
we kruisen elkaar een beetje ;)

Moet nu m'n zoon overhoren en dan ga ik een filmpje pakken.
Heb wel wat afleiding verdiend dacht ik zo...
Ik hoor het wel.

Ennuh, wederom bedankt hè.

Laatst bewerkt:
Ok heb ik gezien en in vorige bericht geschreven.
ben aan het zoeken geweest en je kunt nog eens iets proberen en dat is met die NVIDIA nForce Serial ATA Controller waarvan ook die nvstor32 komt.

Als je in apparaatbeheer weer kijkt en dan bij ide ata atapi controllers doe eens stuurprogramma bijwerken>op deze computer zoeken>ik wil kiezen uit een lijst en dan kies je de standaard windows controller.start opnieuw op en kijk eens of het verbeterd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan