Firefox blijft om de haverklap hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi maikel
Ik ben een beetje laat met reageren.
Ik moest gisteren de hele dag werken en ook vandaag ben ik vrij druk, geef me even wat tijd dat ga ik alles even nakijken wat je gisteren hebt doorgegeven. De CD van NVidia zal vast nog wel ergens liggen, maar ik denk dat het wel even duurt voordat ik em gevonden heb (ben nogal chaotisch)

Als ik er weer even rustig voor kan gaan zitten (dus niet vandaag) geef ik je m'n bevindingen.
(Zit er wel hard aan te denken alles van NVidia er maar uit te gooien en er nieuwe hardware voor in de plaats te zetten....)

Hoi maikel.
Ik heb de NVidia controller dingetje, (weet nu al niet meer wat er stond omdat er nu iets heel anders staat in apparaatbeheer) stuurprogramma bijgewerkt naar een Windows standaard controller.
Hij (de PC) was wel lang bezig en ik kreeg deze melding:
stuurprogramma bijgewerkt.jpg

Ik moet de PC opnieuw opstarten.
Dat ga ik zo doen en dan moet ik ook alweer afsluiten, want we moeten naar een feestje.
Mijn vraag is nu;
Als ik nu, omdat ik eigenlijk de NVidia heb uitgeschakeld (ja toch?) mijn PC helemaal niet goed werkend meer heb, kan ik dan via systeemherstel alles weer ongedaan maken?
Anders weet ik helemaal niet meer wat ik doen moet.

Vind wel een cd in m'n lade, met
MSI / Drivers & utilities / NVidia Chipset For Windows Vista.
Ik denk dat dat em is?
Maar ik hoor het wel als ik daar iets mee moet doen.

Kun je me ook nog vertellen hoe ik dat logboek precies op moet roepen?
De PC bleef alweer hangen, maar vergat dat ik toen even moest kijken of dat nvstor32 in het logboek stond.
Laat maar, gevonden :) en de nvstor32 staat inderdaad weer verscheidene malen genoteerd voor vandaag.

Help!!

Ik merk dat je nu niet meer reageert op mijn berichtjes, maar mijn PC is nu helemaal in de war.
Hij gaat (volgens mijn zoon ) nu heel traag en blijft nu ècht om de haverklap hangen. (ook bij hem, wat volgens hem voorheen niet zo was, ik moest maar geduld hebben zei hij de hele tijd)
Ik werk nu in de veilige modus, om in ieder geval iets aan 1 stuk door te kunnen doen.

Ik heb het logboek er op na geslagen en het wemelt vandaag van de fouten.
En heb ook al een blauw scherm gehad vandaag, (in die paar korte minuten dat ik achter de PC zat.)
Dus denk ik dat het aanpassen van het stuurprogramma niet echt heeft geholpen.

wat kan ik nu het beste doen?
Formatteren?
Nieuwe hardware aanschaffen en alles van NVidia eraf gooien?
Windows over Windows installeren? (dat kan toch? met m'n vista schijf,)

Dit is geen doen meer.

je kunt heel de computer formateren maar dan moet je windows opnieuw kunnen instaleren en je moet even je belangrijkste bestanden ergens kwijt kunnen...
ik weet niet wat je zoon er van vind maar dan is de kans groot dat je er vanaf bent

Ik denk dat dat het dan maar moet worden, hoe erg ik daar ook tegenop zie. (mag van zoon pas volgende week :/)
Of zou systeemherstel nog iets kunnen opleveren?
Bestanden kunnen veilig opgeborgen worden.

1 vraag.
Ik heb 2 partities (C en D), kan ik m'n bestanden ook op de D partitie zetten en alleen de C partitie formatteren?
Of kan ik beter m'n bestanden op m'n externe (grote) USB stick (WD Book) zetten?

het kan wel maar je hebt dan altijd nog de kans dat de fout daar ook in zit en dan ben je er nog niet voor 100% vanaf due ik zou het op een aparte zetten en alles door verschiilende virusscanners halen en je hele computer formateren
en waarom pas volgende week?

Tja, ik denk dat het komt omdat hij (m'n zoon dus) met z'n boekverslag bezig is, en hij is veel te bang dat er iets misgaat.
Als dat boekverslag af is, kan ik losgaan........
Ach ja, je moet wat overhebben voor bezorgde kinders ;)

Bedankt voor de waarschuwing, ik zal alles op de externe schijf zetten, is dat in ieder geval veilig.

ja en ff goed scannen want ik heb niet alles meer gevolgd wat de oorzaak zou kunnen zijn dus ik weet niet of het mischien toch iets van een virus is

succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan