Folder Lock bestanden kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

akrhoogvliet

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2010
Ik gebruik al 2 jaar folder lock, wat tot een aantal dagen altijd goed ging. Ik besloot dus om mijn D: schijf te gebruiken voor mijn bestanden. Dus ik zette mijn 56,8 gb aan bestanden op mijn D schijf, daarna installeerde ik Folder Lock en stopte mijn bestanden in mijn locker. Vanaf dat moment ging het mis. als ik het programma open en mijn wachtwoord invoer, opent hij m'n locker niet. Wel staat er in de installatie map een ander mapje, genaamd Encrypted. Hierin zit nog een mapje genaamd ascii, waarin mijn map zit waar al mijn bestanden inzitten.

Zo ziet het er dus uit:

D:\Program files\Folder Lock\Encrypted\ascii

Maar het probleem is dat ik mijn map niet kan openen, en als ik bij eigenschappen kijk, staat er 0 bytes. Terwijl als ik bij eigenschappen van mijn d schijf kijk er toch gewoon 58,6 gb staat.

Wie kan mij helpen? Zitten namelijk echte belangrijke dingen bij voor mijn opleiding.

Wat ik zou proberen in dit geval:
Zet al je bestanden terug naar C en kijk of je er dan weer inkomt,zo ja deïnstalleer FolderLocker en verplaats dan al je bestanden weer naar D,dan FolderLocker weer installeren da zou het volgens mij wél weer moeten werken.
Succes.

Laatst bewerkt:
Wat ik zou proberen in dit geval:
Zet al je bestanden terug naar C en kijk of je er dan weer inkomt,zo ja deïnstalleer FolderLocker en verplaats dan al je bestanden weer naar D,dan FolderLocker weer installeren da zou het volgens mij wél weer moeten werken.
Succes.

Dat is het probleem, de map waar mijn bestanden in horen te zitten geeft 0 bytes aan. Ik kan de map niet openen, en niet verplaatsen. Dan krijg ik een foutmelding:

D:\Program files\Folder Lock\Encrypted\ascii\mijnmap is niet toegankelijk.
Toegang geweigerd

xp home, systeem recovery heb ik al geprobeerd trouwens, even andere 2 opties proberen

In Home Editie heb je 't tabblad "beveiliging" niet wat je wel kunt doen is in de veilige modus (meestal F8) en als administrator inloggen ( als je geen w.w. hebt gemaakt gewoon enteren) of download dit en je krijgt je tab beveiliging wél in XpHome.
Kijk ook ff hier voor de handleiding hoe je e.e.a. voor elkaar krijgt.
Succes.

Laatst bewerkt:
ja dus ik heb als enige programma folder lock op mijn d schijf, en in mijn locker had ik mijn bestanden gezet. Nu zie ik er niks meer van terug, ook niet als ik mijn wachtwoord invoer opent hij mn locker niet. Wel als ik bij eigenschappen van mijn D schijf kijk zie ik dat er nog steeds 58 gb gebruikt is

Heb iets gevonden dat je probleem wellicht kan oplossen?
Gelockte folders zijn via de veilige modus met DOSprompt bereikbaar en de bestanden kunnen dan verplaats worden naar een vrij toegangkelijke map.

Er staat op C:\ een hidden sccfg.sys file opgeslagen, deze kan je alleen in de veilge modus verwijderen. Echter zodra je in normale modus opstart zal deze weer gecreeerd worden. Maak na het weghalen in de veilige modus een map aan met de naam sccfg.sys. (een file mag niet dezelfde naam als een folder hebben in de root). In c:\ staat ook een file hooklog.bat, deze kan je zo verwijderen.

Hierna in veilige modus een regclean doen, bij mij werkte dit vanuit jv16powertools goed.
Hierna waren bij mij de gelockte folders weer toegangkelijk.

Het "aanmaken" van de sccfg.sys file krijg ik ook niet weg. Ben nog op zoek naar een oplossing voor dit euveltje.

Edit, dd 10-02-09:
Laatste euveltje opgelost.
In c:\windows\system32 de volgende files verwijderen:
windrvnt.dll
suppdll.dll
Na het verwijderen van deze files werd sccfg.sys niet meer in de root geschreven.
Bron: Rich@rd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan