Format mogelijkheden in reporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orcaa

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Heb twee vragen over de format mogelijkheden van een report

1: Is het mogelijk om een headernaam van een kolom in twee regels te zetten of met format optie wrap of zo.
bv header is "Studentenpaspoort" en in veld staat alleen maar ja of nee. Wil kolom nu smaller maken en dat in header bv
"Studenten"
"paspoort"

komt te staan.

2: Heb ook in 1 kolom van die aanvinkvakjes staan. Nu worden deze vakjes in het report helemaal links in de kolom neergezet. terwijl ze in de tabel wel mooi in het midden van het veld staan. En wil ze eigenlijk in het report ook in het midden hebben staan. Met de format opties kan je wel een text of getallen centreren maar niet deze invoervakjes.
Weet iemand hier een oplossing voor

Alvast bedankt

Een tekstveld kun je zo smal en hoog maken dat de tekst over twee regels loopt, of je geeft in het tekstvak een <Ctrl>+<Enter> om de regeleinde af te dwingen.
Ad 2: een selectievakje is dermate klein dat je überhaupt niet kunt uitlijnen. Maar je kunt hem natuurlijk op de door jou gewenste plek neerzetten.

Laatst bewerkt:
Het tekstveld aanpassen is gelukt en de tekst gaat nu over twee regels.

Maar van die checkbox vind ik vreemd. Heb twee screenshots toegevoegd
1. van stukje report met checkbox in kolom "uitgeleend". Kolom is behoorlijk breed en checkbox staat helemaal links in de kolom en die wil ik in het midden hebben staan.
2. dit is stukje van de tabel met ook de checkbox in kolom "uitgeleend" en daar staat ie wel in midden. Kan in eigenschappen niet de functie uitlijnen vinden.

Maar centreren zou toch moeten kunnen, juist bij een report.

alvast bedankt,

table_checkbox.JPGrelations_checkbox.JPG

Een tabelveld opmaak is niet hetzelfde als een rapportopmaak En al zou je het selectievakje in de tabel links willen hebben, dat zou je niet eens lukken. Je zult in het rapport toch echt met het selectievakje moeten gaan slepen.

Maar hoe kan ik met het selectievakje in het veld gaan schuiven?? Kan alleen het hele veld selecteren en niet alleen het selectievak en als ik dat probeer te verschuiven dan wordt of het veld smaller of je schuift het veld naar andere kolom toe. Heb het in design vieuw en in layout view geprobeerd.

Volgens mij is dit de makkelijkste vraag dit jaar... Het slepen van een selectievakje is toch niet zo heel ingewikkeld. Beetpakken bij het selectievakje, en slepen maar! Als het label gekoppeld is, en je wilt alleen het selectievakje verplaatsen, dan pak je 'm beet bij de linkerbovenhoek. Meer kan ik er echt niet van maken :)

Mooi dat het een makkelijke vraag is voor je, maar mij lukt het niet. Het is een ja/nee vakje en in welke mode ik het ook probeer, Datasheetview, Rapportview of desingview en of ik het nu in een tabel, formulier of rapport probeer. Nergens kan ik het ja/nee vakje (waar vinkje in komt te staan) verslepen.
Heb kleine jpg toevoegd met screenshots om te laten zien wat ik bedoel. Ik kan niet het kleine vierkante vakje selecteren en verslepen.

Moet ik misschien een ander soort vakje in de tabel zetten, die je wel kan verslepen?

checkbox_report_1.JPGcheckbox_report_view.JPGcheckbox_table_1.JPGcheckbox_table_design.JPG

Ik kan het helaas niet voor je voordoen, maar ik blijf bij mijn eerdere stelling dat het een kwestie is van het selectievakje selecteren en slepen. Je eigen plaatje checkbox_report_1 laat dat ook al zien. Maar goed, twee plaatjes die het misschien duidelijker maken.

Bijlagen

• Selectievakje 1.png
    Selectievakje 1.png
    4,3 KB · Weergaven: 16
  • Selectievakje 2.png
    Selectievakje 2.png
    1,8 KB · Weergaven: 36
Ok Octafish, ik geef het op. Heb nog een aantalkeren geprobeerd maar kan het vakje niet verplaatsen of zelfs niet selecteren. Heb plaatje toevoegd waarin je kan zien dat je alleen het veld kan selecteren en niet het vakje in het veld.

Kan het zijn omdat het misschien geen selektievakje is zoals jij gebruikt maar het is een vakje dat je krijgt als je in een tabel in Design view een yes/no field kiest.
Zie plaatjes

designview_table.JPGcheckbox_field_report.JPG

Wordt het niet eens tijd om de db te posten? Ik gebruik (en ik niet alleen) regelmatig Ja/Nee veldjes, die in een rapport prima zijn te verplaatsen. Ik kan je probleem niet reproduceren; en de oplossing is zo simpel....

wil dit graag doen, want dat maakt het een stuk duidelijker
maar kan niet vinden hoe ik een access file kan uploaden
wel een foto of film

Een database kun je net zo uploaden als een ander bestand. Al zou ik de db eerst comprimeren, en dan zippen. Beide stappen maken de db klein genoeg om hem te uploaden. Alternatief, als hij toch te groot blijft, is om 'm bij www.mijnbestand.nl o.i.d. neer te zetten. Dan kunnen we hem daar wel vanaf halen.

Beste Octafis

Hoop dat je de db hier van af kan halen
Heb ook nog vraag over updaten van data, maar is eenvoudiger als je file hebt

h://www.mijnbestand.nl/Bestand-HTZS6KHVOVYD.rar

Je hebt bij het rapport de optie een Indeling aanstaan voor de velden. Selecteer het selectieveld in je ontwerp, klik op <Hulpmiddelden voor Rapportontwerpen> en op het tabblad <Schikken>, en klik dan op <Indeling verwijderen>. Het selectievak is nu los van het label, en kun je dus verplaatsen.

hehe, het is gelukt. Heb de engelse versie en was dus nog even zoeken naar de overeenkomstige commando's.
Het loskoppelen lukt , maar dan is het niet echt meer een aparte kolom ( Checkout als title en vierkantje als het veld).maar als je nu het vierkantje verplaatst naar waar je het hebben wil, hoe kan je dan weer de kolomtitel met de velden met vierkantjes weer koppelen. zodat je eenvoudig de hele kolom naar andere positie schuift

Waarom je dat zou willen is mij een klein raadsel, want ik vind het één van de meer vervelende 'verbeteringen' van Access. Maar volgens mij met één van de twee knoppen die er naast staan. Geen idee hoe die heten in de Engelse versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan