• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule dubbele waardes op 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Ik ben opzoek naar een formule die aangeeft of er dubbele waardes voorkomen.
Het gaat om het volgende in kolom A staan opleidingen. Nu wil van 2 opleidingen weten of de student daar dubbel in voorkomt.

Voorbeeld
Bekijk bijlage Dubbel waardes.xlsx

mvg

Kasper

Hmm niet geheel duidelijk wat je bedoelt.
Gaat het alleen om de opleidingen IB Fast-Track en IB Full-Time?

Als je deze formule in C1 plaatst en doortrekt naar beneden zie je dat regel 8 ook dubbel is.
Code:
=ALS(AANTALLEN.ALS($A$1:$A$17;"International Business*";$B$1:$B$17;B1)*ISGETAL(VIND.SPEC("International Business";A1))>1;"Dubbel";"")

@VenA
Probleem met de draaitabel is dat ik de waarde die ik wil laten zien een datum veld is.
Het idee met deze formule is om de uitkomst van die kolom als een filter te gebruiken in een draaitabel.
En dat ik dan de datum in rijen veld plaats. Daardoor komen ze onder elkaar te staan.

@Timshel
Formule werkt bijna goed.
De formule zoekt nu specifiek op "International Business*" Alleen zijn er ook opleidingen die daar ook mee beginnen die mogen dan niet meetellen.

Een prachtig voorbeeldbestand en heldere vraagstelling dan weer. Best moeilijk om het in 1 keer goed te doen he Tweety1. 2 mogelijke oplossingen die niet voldoen door een gebrekkige vraagstelling, waarop al een aanvullende vraag gesteld is. Heb je zelf al wat geprobeerd? Zo ja wat lukt er dan niet, zo nee waag een poging.

Met een beetje puzzelen kom ik uit op de volgende formule
Code:
=ALS(AANTALLEN.ALS($B$1:$B$17;"International Business*";$C$1:$C$17;C2)*ALS(OF(B2="International Business Fast-track";B2="International Business full-time");1;0)>1;"Dubbel";"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan