Formulier op basis van Update Query

• Onderwerp starter Onderwerp starter Orcaa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Orcaa

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Wil eigenlijk mbv een formulier de gegevens voor een update query laten invullen en de update query runnen.
Maar als ik nu een update (bijwerk) query selecteer en dan kies om een formulier te maken , dan gaat dit niet. Het kan wel van een gewonen query

Weet iemand hoe ik dit dan moet doen?

Wil dus eigenlijk een tabel bijwerken met een query, maar voor het gemak dit niet doen mbv een parameter update query maar mbv een formulier

Je zegt het al: je kunt een gewone query gebruiken als basis voor je formulier. Dat komt omdat je waarden moet weergeven in een formulier, en een Update query heeft die niet. Wat je kunt doen, is een update query maken op basis van de waarden uit het formulier, en die met de opdracht Currentdb.Execute uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Heb nu simpel formulier gemaakt met 1 textveld en 1 knop . In textveld vul ik de naam van een plaat in die in tabel staat . Heb een knop op formulier. met knop open ik de update query.

Als ik de update query vanuit query run dan werkt het goed en wordt de plaat die ik in textveld op formulier heb ingevuld in de tabel geupdate.
Gebruik ik de knop die de query zou moeten runnen dan wordt denaam van de plaat niet geupdate in de tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan