Formulier openen met Switchboard: combobox op form bevat bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo experts,

Ffkes een vraagje... Kom er echt niet ui wegens mijn beperkte kennis :(

Ik heb een Switchboard gemaakt en een formulier. Dit Formulier bevat een combobox met invoervak. Deze combobox haalt zijn gegevens uit een tabel.
Deze gegevens zijn hoofdmutatiesoorten.
Het Switchboard bevat verschillende menu-items, onder meer voorraadmutaties. Wanneer deze geselecteerd wordt opent zich een submenu met onder andere knoppen voor opboeken en afboeken (dit zijn de hoofdmutatiesoorten)

Nu zou ik graag willen zien dat wanneer ik kies voor de optie "opboeken" er in de combobox van het formulier de waarde uit de tabel "mutatiesoorten" wordt gehaald.
Om het bestand zo klein mogelijk te maken, maak ik gebruik van 1 formulier voor zowel het opboeken als het afboeken.

Voor de duidelijkheid heb ik een volledig uitgeklede versie ingesloten. In het formulier in dit voorbeeld heb ik naast de combobox ook een tekstbox geplaatst. Dit omdat ik nu nog gebruik maak van de combobox om een hoofdmutatiesoort te kiezen, maar dit waarschijnlijk een tekstbox gaat worden als bovenstaande mogelijk is.

Alvast superthanks vor het meedenken

Bekijk bijlage Database2.rar

Nu zou ik graag willen zien dat wanneer ik kies voor de optie "opboeken" er in de combobox van het formulier de waarde uit de tabel "mutatiesoorten" wordt gehaald.
Ik snap niet wat je wilt; de twee opties in het schakelbord openen beide hetzelfde formulier, en daar zit je combobox in die is gebaseerd op de tabelo 'mutatiesoorten'. Dus wat wil je nu eigenlijk?

Wat ik graag zou willen is dat:

- als je op opboeken in het subswitchboard klikt de standaardwaarde in de combobox opboeken wordt

-als je op afboeken in het subswitchboard klikt de standaardwaarde in de combobox afboeken wordt

Ook heb ik er een textbox (mag ook Label zijn) bijgedaan, want als bovengenoemde kan heb ik liever een label of een textbox dan een combobox omdat een gebruiker dan niet de mogelijkheid heeft te switchen in het formulier zelf maar dit dan gedwongen via het switchboard moet doen.

Dus waarom zit die keuzelijst er überhaupt in? Je wilt blijkbaar alleen maar een tekstvak vullen met de tekst 'Opboeken' of 'Apboeken'. Een keuzelijst die er wel is, maar niet gebruikt kan worden, en dan ook nog eens een standaardwaarde heeft, dat klinkt wel heel erg als iemand een gratis Ferrari aanbieden, waar hij dan nog wel zelf voor moet betalen....
Maar ik mag je aanraden om het Schakelbord zo snel mogelijk in de prullenbak te gooien, en zelf een formulier te maken, da's een stuk handiger. Want je zult een parameter moeten meegeven, en volgens mij kan dat niet met schakelbordopties. Da's namelijk best beperkt. Dus eigen formulieren maken, en daar zelf met knoppen aan de slag!
Overigens kan je in 2010 veel mooiere navigatieformulieren maken; het schakelbord is echt erg onhandig :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan