fout bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

klopje100

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2012
Berichten
8
goede middag,als ik mijn laptop opstart geeft hij het volgende aan ,A DISK READ ERROR OCCURRED.FF ,,
ik kan ook niet naar systeemherstel ,hij blijft het aangeven ,
ik ben bang dat mijn hd schijf stuk is ,ik ben ten einde raad omdat er een hoop foto s op staan .
ik hoop dat er iemand is die dit herkent en antwoord kan geven .

alvast bedankt ,,gr rob
 
Kun je nog in de veilige modus komen en dan systeemherstel doen.
 
Oke, niet goed geen paniek er zijn meer helpers hier. ;)
 
ja dat weet ik maar voor een digibite als ik moet nog een hoop leren ,ben al 57 dus,,,,
 
ook dat gaat niet ,ik moest er even iemand bijhalen want ik wist niet hoe je in veilige modus komt ,gr rob
 
Ok, ik denk dat het verstandigste is om diegene er weer bij te halen & de schijf er even in het geheel eruit te halen, desnoods om te jumperen, & als secundaire schijf in een andere computer te zetten. Als het dan daarop werkt, dan kan je in ieder geval de belangrijke documenten veilig stellen.

De foutmelding die je opgeeft, is doorgaans vrij ernstig, dus het is van belang dat je zo min mogelijk toegang tot de schijf probeert te verkrijgen, want dan word het alleen maar erger.

Ik weet niet of je bekend bent met het principe: "Twee keer meten, een keer zagen."?

Zo ook in dit geval, in een andere computer eerst goed de BIOS controleren & indien nodig instellen, opslaan & herstarten, Windows een keer de nieuwe hardware laten vinden, weer herstarten, dan zo snel doch omzichtig mogelijk de data veilig stellen.

Als dat lukt, maakt het niet zoveel meer uit, kan je kiezen tussen de schijf herstellen of vervangen.



P.S: We hebben begin dit jaar hier een dame van over de 80 gehad, ook een anadigibete, die uitstekend in staat bleek te zijn om met hulp van Helpmij.nl haar probleem op te lossen... ;)
 
Laatst bewerkt:
hai The Knight,wat jij verteld daar zijn wij nu mee bezig ,dus even afwachten ,ik geef zo snel mogelijk een berichtje ,alvast bedankt
 
nou het heeft even geduurd maar het is opgelost ,wij kwamen er niet uit dus heb ik de laptop toch maar voor de zekerheid weggebracht naar Mycom ,het zat inderdaat in de bios .
voor alle mensen die gereageerd hebben BEDANKT .
gr rob
 
Oke mooi opgelost. Bedankt zover jij ook voor de terug koppeling. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan