• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in vba code

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Waarom zie ik maar 1 record in de listbox van het formulier ledenfrm
 

Bijlagen

  • Opslaan.xls
    818 KB · Weergaven: 46
Omdat de naam Ledenlijst maar 1 regel bevat: $A$3 t/m $L$3
Maak er eens dit van:
Code:
  With LB_00
        .List = Sheets("Ledenlijst").Range("A3:L" & Sheets("Ledenlijst").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Value
 
Laatst bewerkt:
De 'fout' zit in het werkblad: regel 3 maakt geen deel uit van de tabel.

In de VBA code kun je gebruik maken van de ingebouwde tabeleigenschaopen.

Code:
  With LB_00
        .List = Blad4.ListObjects(1).DataBodyRange.Value
        .ColumnCount = UBound(.List, 2) + 1
        .ColumnWidths = "0;45;40;75;110;50;80;70;70;80;80;175"
  End With

De eigenschappen .columncount en columnwidths zou ik in het ontwerp instellen.
 
Ik heb de code van ED gebruikt. Kan wel records toevoegen maar niet wijzigen of verwijderen
Iemand enig idee??????????
 
Wat ik liet zien is alleen het vullen van de listbox. Dat staat helemaal los van wijzigen, toevoegen en/of verwijderen.
 
Heb je alle suggesties in deze draad wel gelezen en toegepast ?
 
Hallo Snb. Uw suggesties gezien en uitgeprobeerd maar geen resultaat. Waarschijnlijk maak ik ergens toch nog een fout(je). Even geen idee wat er mis gaat
 
kijk bij de name manager naar het gebied van de tabel.
 
In namen beheren zie ik de Ledenlijst wel,maar krijg het bereik niet aangepast niet aangepast
 
Dat moet je aanpassen in het werkblad, zie mijn eerste zin in #4
 
ik heb al van alles geprobeerd. Hier houd het voor mij op. Misschien dat U (of mogelijk iemand anders) nog genegen is om het bestand wel goed werkend te krijgen ????
 
Selekteer de laatste rij met gegevens in het werkblad, rechtsklik, cut/knippen, selecteer cel A3, rechtsklik plakken/paste.
 
Ik snap niet waarmee je bezig bent als het je niet eens lukt een gewone tabel in een werkblad te vullen.
 

Bijlagen

  • Opslaan hs.xls
    767,5 KB · Weergaven: 40
Een werkblad vullen is het probleem niet. Dat is een peulenschil. Echter als ik het formulier vervolgens wil openen geeft hij onmiddellijk een foutmelding en opent het formulier niet.
 
Hallo Haije
Ik kan wel records invoeren. Deze worden ook opgeslagen in de sheet Ledenlijst. Vervolgens zie ik ze niet in de listbox als ik het invulformulier open.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan