fout melding in het duits

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
3
vraagje

mijn moeder heeft een acer laptop van 2 jaar oud die draait onder windows 7,
hij start niet meer op en ze krijgt een zwart scherm met de volgende melding

DER BOOTSEKTOR DIESER DISKETTE WURDE NEU ERSTELLT
benutzen sie des dos befehl SYS um diese diskette bootfähig zu machen
bitte legen sie nun eine systeemdiskette ins laufwerk und drücken sie eine taste

kent iemand deze fout/virus
en hoe krijg ik dit weg

thx

bart
 
ter info
de standaard opstart cd van acer werkt niet
 
Welke Windows 7 stond er op? Heb je die CD nog? Zo ja, doe die er in en druk op een toets :D
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bart7,

Ja also etwas kann ich mich schon was dabei vorstellen.:d

Ik denk dat die laptop wil booten (opstarten) van de A: diskette drive.
Dit gebeurt bijvoorbeeld als je in de BIOS bij de boot opties de boot volgorde zo heb staan dat de A: diskette drive voor de harde schijf staat en er geen besturingssysteem op de harde schijf gevonden kan worden, en vraag dus op een opstartbare diskette.
Als de CD speler vooraan staat dan word er om een opstartbare CD gevraagd.

Zou als ik jou was even de boot volgorde in de BIOS controleren.
En de CD of DVD speler vooraan als de eerste boot zetten.

Succes.
 
PC is geïnfecteerd met een bootvirus.
Als je een Windows 7 installatiediskette hebt, volg dan het stappenplan in deze link (Engelstalig)

http://support.microsoft.com/kb/927392

Schijnt dat je je PC ook kunt booten vanaf een andere PC.
Hoe je dat doet kan ik je niet vertellen.

In het ergste geval (booten lukt je niet of je bestanden zijn zwaar beschadigd) zul je een clean format uit moeten voeren en alles opnieuw moeten installeren.

Tardis
 
Tardis,

ik heb dit gedaan maar "6.Klik in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel op Opdrachtprompt" krijg ik niet
ik heb gewoon de keuze tss herstellen, en formateren

mvg bart
 
Hoi Bart,

Lukt het nog niet ?
Kijk ik kan en ga niet zeggen dat je nou inderdaad een bootvirus te pakken heb, want ik zou niet welke dat nou moet zijn.
En dan kan zoiets in omgeving niet gezegt worden je creeerd immers met die onzekerheid een vorm om bang ergens voor te zijn en dat is een gedeelte van een concept waar vandaag de dag geregeld mee gewerkt word wat ze dan social engineering noemen.

Had in de andere eeuw ook eens een bootvirus gevonden en dat was de CIH.
Om die te pakken te krijgen en een oplossing voor te vinden kwam ik op het idee van een klein dos programma de partition manager Ranish.

Goed we zijn nu jaren later en die dingen zijn alleen maar veel makelijker er op geworden.
En zeker als je nu ook nog gewoon kan booten.
Hier heb website met lijst van gratis te gebruiken partitie managers.

En hier de pagina met FREE Bootable AntiVirus Rescue CDs Download List

p.s Bij de ondersteuning die Microsoft je aan bied als een oplossing voor een probleem, moet niet vergeten dat Microsoft van hun eigen windows software uit gaat en niet van een door OEM fabriekant aangepaste windows die bij de OEM computer zit.
Je heb dan altijd de kans dat het bij jou net niet goed werkt.

:thumb:
 
Kijk ik kan en ga niet zeggen dat je nou inderdaad een bootvirus te pakken heb, want ik zou niet welke dat nou moet zijn.
En dan kan zoiets in omgeving niet gezegt worden je creeerd immers met die onzekerheid een vorm om bang ergens voor te zijn

Ik zeg dat ook niet snel maar als je ff had gegoogled krijg je snel door dat het in dit geval zo goed als zeker om een virus gaat ;)

Tardis
 
Hehe Tardis dat kun je nou toch niet echt menen. :eek::confused::mad:

Geloof jij alles wat je tegen komt en wat op het internet te lezen is wat door heel veel onbekende personen op het internet is gezet, en is de wikipedia website altijd de waarheid.
Dat kan je allemaal met een goed gevoel gewoon aannemen dat is iets wat ze heel makelijk voor je hebben gemaakt daar hoef je zlef niet meer na te denken.
Daar mag dan ook nooit meer maar even over nagedacht worden, want dan blijkt dat niet alles de waarheid is en niet iedereen eerlijk is en daarbij nog hele andere gedachtes hebben.

Maar dat je daarmee een ander in de zelfde hoek gaat schoppen door naar een zoekmachiene te wijzen.
Is nou niet alleen onverstandig tegenover je zelf, maar het kan ook zeer beledigend voor iemand anders zijn.
Want nu ben je wel iemand tegen gekomen waarvoor een keer het bestuur van de communitie the cult of the dead cow iemand als de boodschapper langs hebben gestuurd om het respect te brengen.
Gebruik de zelfde zoekmachiene dan maar meschien word het je duidelijk wat dat betekent.
En probeer dan alstublief het begrip eens op te brengen dat zoiets als dat nou gewoon pijn in me ziel doet.

Als je denkt een betere methode bedacht te hebben hoe Bart7 te werk moet gaan leg het dan gewoon als een totaal en goed concept neer voor Bart7 en daardoor naar een weer goed werkende computer wordt geholpen en dan kan melden in zijn post op forum dat het daardoor is opgelpst en jou concept dan de status PoV (Proof of Concept) heeft berijkt.
En niet naar een kastje en een muurtje voor me gaat zitten aanwijzen of dat ik een onnozel kund van 2 jaar ben.

Have a nice day. :)
 
Volgens mij staan de bootinstellingen in het BIOS niet juist.
Uit wat ik begrijp valt er te lezen.
Plaats een opstartbaar medium in het diskettestation om het systeem op te starten.
Bart7, controleer eens in het BIOS of de laptop soms niet staat ingesteld om te booten vanaf USB station.
 
@Ragdoll,

je slaat een beetje door.
Nu back on topic

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan