• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout melding maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter fdh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fdh

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2014
Hallo,

Ik heb een bestellijst gemaakt waarbij ik de artikelen selecteer doormiddel van een artikelcode, alleen bij een code die niet bestaat laat hij de cel leeg.

Hoe kan ik een foutmelding laten weergeven en evt laten doorschakelen naar een invul formulier.

Ik kan helaas geen bestand uploaden ivm met de toegestaande upload grootte , ik gebruik de onderstaande code voor het selecteren van de artikelen waar ik ook waarschijnlijk iets moet toevoegen.

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B11;Artikelen!B$1:D$768;2;ONWAAR);"")

Bedankt.

Verander de formule in.
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B11;Artikelen!B$1:B$768;2;ONWAAR);"foutieve code")

Laatst bewerkt:
Je moet juist iets weghalen.
De functie "Als.fout, dan leeg" weghalen.

Bedankt Plongske,

Is er dan ook een manier om als een cel leeg staat geen melding weergeven, nu geven alle lege cellen foutieve code weer.

De 2de de ALS functie eruit halen werkt niet

Groet Frank

Natuurlijk werkt de formule zonder de "Als.fout" functie.
Je krijgt dan in de cel #N/B retour (niet beschikbaar).

Snap niet wat je juist bedoeld.
Toch even een voorbeeld bestandje maken.
We moeten niet het volledige bestand te hebben. Enkel de structuur telt.

Er is geen tweede kolom in het bereik B:B @Plongske.
Het was natuurlijk ook een gok wat er staat i.v.m. de smiley.

Haal de spaties uit de zogenaamde lege cellen (B12), anders de spatie vermelden in de formule.
Code:
=ALS(B11="";"";ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B11;Artikelen!B$6:D$773;2;ONWAAR);"Artikel Onbekend"))

Laatst bewerkt:
Nu snap ik het helemaal niet meer wat je bedoeling is.
Ik heb een bestellijst gemaakt waarbij ik de artikelen selecteer doormiddel van een artikelcode, alleen bij een code die niet bestaat laat hij de cel leeg.
waarom laat je nu lege rijen in je bestellijst bij de bestelcode?

Laatst bewerkt:
als ik met een leeg werkblad begint staat er nog niets in de cellen er word dan bij artikel naam ARTIKEL ONBEKENT weergegeven

is het ook mogelijk om bij een lege cel niets weer te geven in de kolom artikelen

is het ook mogelijk om bij een lege cel niets weer te geven in de kolom artikelen
Blijkbaar zijn de cellen niet leeg maar staat er een spatie in.
PHP:
=ALS(B11=" ";"";ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B11;Artikelen!B$6:D$773;2;ONWAAR);"Artikel Onbekend"))
Plaats dan ook een spatie in de formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan