Jaren geleden heb ik een facturatieprogramma geschreven in Access 97.
Dat programma draait sindsdien op een XP pc – los van internet.
Nu wordt me gevraagd om de output van die Accestoepassing ook in een pdf file te stoppen.
Voor het testen van deze aanpassingen gebruik ik een PC van mezelf.
Op deze PC draait XP pro sp 3 en uiteraard Access97.
Maar deze PC was ooit mijn werkpc en daarom staat er ook een recentere versie van Office op (2002) en nog andere MS software zoals Project (2003)
Voor het aanmaken van de pdf-file het ik in de toepassing een en ander aangepast en gebruik voor het maken van de pdf het volgende commando:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, stDocName, acFormatPDF, stFilePath, False
Als ik de code test krijg in een foutboodschap die zegt dat er iets zou ontbreken in mijn XP-installatie. (zie screenshot)
Een herstel van Access 97 met de originele CD levert niets op.
Ik heb nog niet getest (kunnen testen) op de PC waarop het programma uiteindelijk moet draaien maar ik heb toch graag een testomgeving voor mezelf en dus is mijn vraag of iemand een idee heeft hoe ik deze fout kan oplossen.
Met dank
Marc
Dat programma draait sindsdien op een XP pc – los van internet.
Nu wordt me gevraagd om de output van die Accestoepassing ook in een pdf file te stoppen.
Voor het testen van deze aanpassingen gebruik ik een PC van mezelf.
Op deze PC draait XP pro sp 3 en uiteraard Access97.
Maar deze PC was ooit mijn werkpc en daarom staat er ook een recentere versie van Office op (2002) en nog andere MS software zoals Project (2003)
Voor het aanmaken van de pdf-file het ik in de toepassing een en ander aangepast en gebruik voor het maken van de pdf het volgende commando:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, stDocName, acFormatPDF, stFilePath, False
Als ik de code test krijg in een foutboodschap die zegt dat er iets zou ontbreken in mijn XP-installatie. (zie screenshot)
Een herstel van Access 97 met de originele CD levert niets op.
Ik heb nog niet getest (kunnen testen) op de PC waarop het programma uiteindelijk moet draaien maar ik heb toch graag een testomgeving voor mezelf en dus is mijn vraag of iemand een idee heeft hoe ik deze fout kan oplossen.
Met dank
Marc