foutmelding Bootmgr

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric1989

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Berichten
9
hallo, ik zit met een probleem.
ik wou vandaag mijn hele laptop formateren en widows vista installeren, echter kon ik mijn windows vista cd niet vinden dus heb ik windows 7 gepakt, nou bleek dat dat een 64 bit versie was en ik een 32 bit heb, nadat ik dat had gezien heb ik de installatie geannuleerd, na lang zoeken heb ik mijn vista tog gevonden maar als ik nu mijn pc aanzet krijg ik de foutmelding bootmgr ontbreekt druk ctr+alt+del om opnieuw op te starten.(ik heb windows vista dus nog niet kunnen installeren) ik heb al op veel forums gezelen over over dat je de cd erin moet doen en dan moet repareren, maar hij kan heel de cd niet opstarten. ik kom niet verder als bootmgr ontbreekt druk ctr+alt+del om opnieuw op te starten, ik kan ook niet in ms dos komen. wie kan mij helpen??? alvast bedankt
 
opstarten vanaf cd wil dus niet.
hoe wil jij je bios ingaan.
wat is het merk van de laptop.
 
nee opstarten via de cd wil die niet.
ik kan met f2 nog wel mijn bios ingaan, heb ook al geprobeert om mijn cd rom drive als opstartmethode te gebruiken werkt ook niet.

het is een BTO laptop, hoop dat dit bekend is want is in een winkel zelf in elkaar gezet.
 
Laatst bewerkt:
als ik dat doe, dan krijg ik gewoon weer bootmgr ontbreekt druk ctr+alt+del om opnieuw op te starten
 
ik had de cd van windows 7 erin gedaan toen windows vista nog werkte, had een hoop problemen met me schijfruimtes, dus wou ze opnieuw partioneren, dus heb met de installatie van windows 7 mijn hardeschijven geformateerd
 
ja zo doe ik het ook, ik kies mijn cd rom drive als 1e opstartboot, en dan gaat hij verder naar het volgende scherm waar gewoon weer komt te staan bootmgr ontbreekt
 
ik heb wat foto's gemaakt zodat ik kan laten zien wat er gebeurd.

1.foto1.jpg dit is het opstartscherm.
2.foto2.jpg hier heb ik f10 gekozen en kies ik de bovenste boot.
3.foto3.jpg daarna kom ik op dit scherm, en springt hij over.
4.foto4.jpg naar dit scherm
 
inplaats van f10 kies je voor f2
daar zoek je boot device en die stel je in op cdrom.
save en opnieuw opstarten.
dan komt er te staan druk een toets om te starten vanaf cd
dat doe je dan.
 
dit heb ik als ik in mijn bios zit, maar ik kan daar niks kiezen of selecteren of iets.
foto.jpg
 
Hoi ik heb ook het probleem met bootmrg is missing. Het begon zo : ik wilde alle troep van mijn laptop verwijderen. Dus ik had mijn laptop terug naar fabrieksinstellingen gedaan moest even laden toen hij klaar was kreeg ik het ook. Ik zet mijn laptop aan en kreeg op mijn scherm bootmrg is missing press ctr alt del to restart. Een paar mensen zeiden ook druk of f12 of f9 maar niks helpt elke knop die ik indruk krijg ik een iritant piepgeluid. Kan iemand mij helpen ? Gr gio123
 
Laatst bewerkt:
gio123 maak even een eigen vraag.
deze is al meer dan een jaar oud.
dus niet meer gewenst om in te reageren en al helemaal niet om je eigen probleem proberen te verhelpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan