Game PC budget rond 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jup, heeft nut om videokaart er tijdelijk uit te halen (heeft bij sommige geholpen lees ik op google)

Zoja hoe moet dat?
 
Je opent dus je kast, je kijkt op je moederbord, en daar zie je dat de videokaart in van die blauwe dingen zit.
Je klikt die open en dan haal je de kaart eruit, ik denk wel niet dat het zal helpen, maar je kan altijd proberen,
zorg er wel voor dat je ontladen bent, raak de chauffage eens aan of zo.
 
Gedaan (had kabels uit videokaart gehaald)
Heeft ook niet gewerkt. Echt vervelend dit :(
 
Ander scherm proberen?
En je hoort zowiezo het BIOS scherm te zien als je de pc opstart, ook als er niks geïnstalleerd is en er geen cd in zit.
Misschien staat je scherm telkens op de verkeerde input?
Andere kabel kan het ook nog wel eens zijn.
Videokaart gaat meestal standaard op HDMI dus dat zou mijn eerste voorkeur zijn om andere schermen en kabels voor te gebruiken.
Misschien dat een ander pci-slot werkt. Als het goed is zit er onder het pci-slot waar hij nu in zit nog een ander blauw pci-slot. Probeer hem daar eens in te doen?
 
Laatst bewerkt:
woon je in de buurt van Enschede?
 
Heb meerdere schermen geprobeerd, die btw allemaal werken, met allemaal verschillende hdmi en vga kabels. Scherm staat op goede kanaal (source).

Heb 2 uur gereden om bij azerty te komen (ouders vonden verstandiger om op te halen). We hebben hem heel voorzichtig mee naar huis genomen, dus vind ik het wel heel raar. Hun hebben hem bij azerty toch getest.. Eigenlijk had ik moeten vragen of ze hem daar even hadden kunnen aansluiten. Stom...

Woon helaas niet in buurt van Enschede (woon in buurt van Amsterdam)

Ook vervelend dat ik pas maandag om 13.30 contact op kan nemen met azerty. Ik denk dat ik dat maar ga doen en gebruik maken van garantie. In die tussentijd nog tips voor mij? :)
 
Tsja ik kan mij niet voorstellen dat het werkt, maar probeer anders even de batterij uit het moederbord te halen (psu eerst uitzetten maar wel stroomkabel er in houden) en dan een paar minuten wachten en hem weer terug doen.
Hierdoor reset de BIOS. Geen idee of het de oplossing is, maar proberen waard.
 
Ga ik proberen, dankje! Alleen ben ik nogal noob, wat is psu en hoe zet ik het uit en hoe haal ik de batterij eruit?
 
psu= voeding, en je kent toch wel een knoopcel batterij (zo'n platte) die zit op je moederbord, misschien onder je videokaart.
 
Gedaan, still nothing.

Vandaag is ook iemand langs geweest en heeft alles nagekeken maar kon ook niets vinden.

Morgen azerty bellen, duidelijk een gevalletje Dead On Arrival.
Iemand daar ervaring mee bij azerty, als ik opstuur wiens verantwoordelijkheid is het dan?
En als ik em breng, maken ze hem dan bv. nog als ik daar wacht?
 
service is goed van azerty.
gewoon bellen en voorleggen.
dan krijg je ook alle antwoorden.
 
aftersales zijn goed, klinkt idd als DoA
misschien slim om bij de volgende keer even te vragen of ze pc werkend kunnen laten zien voordat je hem mee neemt?
dat hij in ieder geval door zijn bios scherm heen komt?
 
Hij werkt nu!! Ben bij azerty langs geweest.

Nu heb ik windows er op staan en ben er hartstikke blij mee.

Alleen maakt hij redelijk wat herrie, hij is niet echt stil. Hij koelt heel erg, dit begint altijd meteen als je hem op start.
Moet ik drivers hebben voor de koelers ofzo? Of instellingen veranderen hiervoor? Of hoort het gewoon?
 
wat was er fout.

eerste opstart kan veel lawaai geven.
drivers installeren nee.
hoe warm wordt het geheel.
 
Kijk ook even of de fans die geen molex aansluiting hebben wel op het moederbord aangesloten zijn.
Fans met molex aansluitingen worden direct op de voeding aangesloten, en draaien dus ook altijd op max.
Via het moederbord worden de fans automatisch geregeld, en kan je dus ook via software zoals speedfan de snelheden regelen.
 
Oké dankje ga ik even bekijken!

Dan nog 2 vraagjes:
Mijn SSD geeft aan dat er 30 GB in gebruik is, maar als ik alle mapjes op de schijf selecteer en de details daarvan bekijk, staat er dat het maar 20 GB is, waar is die andere 10 GB gebleven?

En ik wil graag mijn pc aansluiten op een TV, maar daar heb ik een HDMI kabel van zeker wel 10 meter voor nodig. Ik las alleen dat dit slecht was voor de kwaliteit etc. Dat werd mij ook verteld in de winkel 'saturn'. Dat ik er dan een versterker voor moet kopen. Nu had ik deze gevonden. Ze zeggen bij de reacties allemaal dat die goed is. Maar de ene zegt dat die wel 1080p aan kan, en de andere weer niet? Kan ie dat nou wel of niet? En raden jullie deze aan, of zou ik meer geld uit geven voor een duurdere betere kwaliteit, of gewoon een versterker?
 
Dat zijn vooral verborgen bestanden, bij mij gebeurt hetzelfde. 30GB is trouwens wel weinig, ik heb nu al zowiezo 50GB in gebruik zonder downloads, games enz.
 
Maar nu moet ik nog een HDMI kabel.
Azerty raad mij deze aan.
Op bol.com zag ik dezemet goede reacties.

Welke is beter, of moet ik een veel duurdere HDMI kabel nemen met of zonder versterker?

Ik wil echt geen kwaliteit / prestatie verlies. Alles moet smooth gaan, geen stuttering etc.
 
zo goed koop mogelijk er zit geen kwaliteits-verschil in de data die verzonden word het is digitaal het zijn dus geen analoge signalen
digitale signalen verslechten bijna helemaal niet (veel minder storing gevoelig)
je koopt alleen een dure kabel om zijn robust heid tegen bijvoorbeeld water/vocht/knakking/roest etc

als je kabel minder lang dan 5 meter kan zijn koop er 1 van 2 euro
 
Laatst bewerkt:
O bedankt!
Moet helaas echt 10 meter zijn.

Wel raar dan dat media markt en saturn mij kabels van 70-100 euro aanraden vanwege kwaliteitsverlies.

Dus die van bol / azerty maakt niet zo veel verschil.

En is hdmi 1.4 beter dan 1.3 voor mij? Voor gamen en blu ray naar een 1080P 40 inch scherm?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan