Game PC budget rond 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.
1.4 is alleen interessant als je tv/monitor 3D aan kan anders is 1.3 ook prima

bij mediamarkt en saturn lopen vooral mensen die veel verkoop praatjes hebben maar weinig verstand hebben van de spullen die ze verkopen.
 
Laatst bewerkt:
O oké, en elke kabel kan 1080p aan? Omdat ik bij een reactie bij die van bol.com zag staan van niet, en bij een andere reactie bij dezelfde kabel van wel...
 
Super!

En 3D gaming, wordt daar echt mee bedoelt met een 3D tv, 3d bril op en gamen maar?
Of gewoon 3D games, Battlefield, Call of Duty etc?
 
Hallo allemaal,

HDMI kabel besteld en werkt prima, voor de rest ook heel bij met mijn nieuwe PC.
Nu maakt hij alleen heel veel herrie. Ik heb even binnenin gekeken en om de beurt fans uitgezet.
Uit eindelijk blijkt dat de Scythe Mugen 3 Rev. B SCMG-3100 gene is die veel herrie maakt.
Is hier wat aan te doen?
 
dat is apart wat voor een geluid komt er vanaf?
ratellen? of gewoon stofzuiger geluid?
 
Waarschijnlijk hoor je gewoon de ventilatoren die door de koeler heen blaast. Wat je kan proberen is om alle andere fans is je systeem los te koppelen, en dan de ventilator(en) op je moederbord aan te sluiten (hebben geen molex aansluiting toch) en dan een programmaatje zoals speedfan te downloaden. Hiermee kan je de snelheid van de ventilatoren regelen. Als je ventilatoren idd. het probleem zijn, moet je gaan zoeken naar stillere fans.
 
Al mijn koelers zijn op het moederbord aangesloten. Via de bios zag ik dat ze op 'automatic fan speed' draaien. Alleen de CPU cooler (Scythe Mugen 3 Rev. B SCMG-3100) kan ik niet aanpassen op hoe hard die draait. Ik kan alleen maar instellen hoeveel graden hij de CPU moet houden. Als ik dus de CPU cooler even uit zet, is de PC gewoon stil. Koppel ik alle fans los behalve de CPU cooler, is het gewoon een 'stofzuiger'.
 
Als je er een tweede fan bijkoopt zullen ze minder hard draaien normaalgezien, ik heb er nochtans geen last van.
Edit: In je Bios kan je de minimumsnelheid van je cpu cooler fan veranderen, zet dat op 25% of zo, en zet dan een target voor de temperatuur die hij mag hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zou het aan de CPU fan liggen dan? Die was best duur..
In de bios kan ik niet de minimumsnelheid van de cpu cooler veranderen (zie bijlage)

EDIT: Ik heb wat programma's geïnstalleerd van de MSI CD. Via Control Center kan ik het wel aanpassen!! De computer is dan ook gewoon stil. Alleen staat dan het RPM in het rood aangegeven, kan dit kwaad? CPUFAN2.jpg

EDIT2: Als ik CPU FAN Threshold (RPM) van 1000 RPM naar BV 800 RPM zet is het niet meer rood. Kan het nu nog kwaad? En als ik dan weer via de bios de maximum temperatuur aanpas?
 

Bijlagen

  • CPUFAN.jpg
    CPUFAN.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
hauw de temperatuur van de processor in de gaten met realtemp zolang deze in idle zo rond de 30/40 graden en in load 50/60 graden zit is dit geen probleem! (lager is natuurlijk altijd beter)
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik dezelfde koeler, als je de minimum snelheid verandert blijft hij idle even koel en je hoort hem niet.
 
Bedoelen jullie met idle als er geen programma's aan staan en met load als ik zware programma's aan heb staan zoals games?
Dus ik hoef geen CPU taget in te stellen nu meer?
 
Heb nog steeds geen windows aangeschaft, heb windows 7 DVD geleend van een vriend maar moet deze over paar dagen gaan activeren.
Ik dacht ik koop windows 8, is goedkoper dan windows 7 namelijk.
Maar 60 euro kost de W8 DVD, en het kost 30 euro om via W7 te upgraden.
Gaat dat in mijn geval werken? Aangezien ik hier bv. zie dat het voor 'pirated' windows 7 gebruikers lukt?

W8 op een USB zetten, clean install en activeren voor 30 euro, werkt dat?
 
we mogen helaas niet helpen met de aanschaf/installatie van pirated content

wat betreft de legale windows 8 installatie
je zult de USB echter wel bootable moeten maken wil je dit via je usb stick doen zie link: klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan