Game PC kopen, opstelling checken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar heeft mijn huidige moederbord betere fucties en meer future-proof, dus hier blijf ik dan toch bij.

Ik heb een 250GB SSD erin gegooid en mijn harde schijf verwijderd. Op het moment gebruik ik maar ~50GB dus aan 250GB zal ik zat hebben? Of is het echt cruciaal om meer te hebben?

Ook heb ik gezien dat ik nog geen koeling heb. Wat is een goede optie voor een stille, goede koeling?

Dit is mijn huidige samenstelling, zonder koeling, met SSD.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...549522]=1&product[558956]=1&product[528615]=1

Je kan beter een H77 moederbord nemen, je gaat toch niet overclocken.
Asrock H77 Pro4/MVP
nemen.
De i5 3470 is eigenlijk praktisch hetzelfde als een i5 3570, maar hij is goedkoper, je merkt echt niets van het verschil, dus neem die ook.

Je hebt geen enkele keer geluisterd naar wat ik zeg, ik steek mijn tijd hier niet meer in. Als je het toch allemaal beter weet dan moet je het niet vragen, sorry, maar het is echt frustrerend om alles 10x uit te leggen. +als je met dit budget geen SSD van minstens 128GB koopt dan is het systeem in mijn ogen een miskoop. Maar toch nog veel succes met je pc :)

Ik heb wel geluisterd maar ik vraag het op meerdere plekken en sorry, maar ik krijg steeds van andere mensen te horen dat het niet zo is wat jij zegt. En je dramt maar door over die SSD, ik wil er geen een is dat nou zo moeilijk... Bedankt voor alle input en hulp.

Als iemand anders mijn vragen van hier beneden kan beantwoorden, heel graag.

SSD weg gedaan, toch maar wel.
Ik wil graag even een laatste check over mijn opstelling.

- Is alles zo compleet?
- Heb ik alles wat ik nodig heb?
- Is deze videokaart goed zo?(het is een aangepaste versie op de 660Ti)
- Kan ik hiermee alle nieuwe spellen op Ultra settings spelen? (Denk aan Far Cry 3, Assassins creed 3, Battlefield 3, etc.)

Videokaart: http://azerty.nl/0-4360-549522/gigabyte-gv-n66twf2-2gd-graf.html

Mijn winkelmandje nu: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...400619]=1&product[528532]=1&product[549522]=1

Alvast bedankt!

Ja het past. Ik heb het een beetje voor je aangepast.

Voordelen:
- Betere processor
- Processor overclockbaar voor 15% prestatie winst. (4Ghz)
- Na overclock is je geheugen op 2800 Mhz.
- Mooie aluminium kast met goede koeling. (Airflow)
- Je moederbord was iets te veel van het goede, had je niet nodig. Nu heb je een merk van de wereld marktleider. Met vele extra optie's en software om alle fans in te stellen, tempraturen van alle hardware onderdelen meten.
- Door x-boost, overclockt je systeem autimatisch. Zonder concequenties met jouw samenstelling. Doe je in de bios. Verwijst zich vanzelf.
- Betere videokaart: http://www.hwcompare.com/13144/geforce-gtx-660-ti-vs-radeon-hd-7950-3gb/

Systeem:
- http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B557195%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B559994%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B507886%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B556835%5D=1&product%5B565745%5D=1

Laatst bewerkt:
Ik heb wel geluisterd maar ik vraag het op meerdere plekken en sorry, maar ik krijg steeds van andere mensen te horen dat het niet zo is wat jij zegt. En je dramt maar door over die SSD, ik wil er geen een is dat nou zo moeilijk... Bedankt voor alle input en hulp.

Als iemand anders mijn vragen van hier beneden kan beantwoorden, heel graag.

Een Gelid tranquillo terwijl je niet eens gaat overclocken?
Een i5 3570 die meer kost dan een i5 3470 maar waar er geen praktisch verschil tussen zit?
Een z77 moederbord en geen oc cpu? Terwijl sli niet eens werkt met 2.0 x4 pcie slots. Moest je in plaats van die gtx 660 ti (die gewoon oc'ed is, dus niet gemod) nog verwisselen met een HD 7950 dan kan ik de moederbordkeuze nog begrijpen. Maar, aangezien je voeding te klein is voor crossfire HD 7950 zie ik helemaal geen reden in waarom je dat zou nemen.
Ssd's zijn trouwens de toekomst, ik garandeer je dat binnen 5-10 jaar, ssd's standaard zijn. Je hebt zoveel meer plezier uit je computer, hij voelt gewoon responsiever aan.
Maarja, jij kiest.

Laatst bewerkt:
Subplayer wil jij een server gaan bouwen? Gooien we er gelijk 700 watt voeding in ok?
Tip gebruik deze site: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Hij houd nog 100 wat speling over na 90% van zijn voeding (550 watt). - Overclock mee berekend 1.6 Volt
Daarbij word SSD pas de toekomst als het goedkoper word. Over wellicht 5-10 jaar :P
Mooi dat er dan nog altijd een optie is om het er nog in te plaatsen als je al niet een nieuw systeem heb gekocht....

Laatst bewerkt:
Het ging over zijn vorige post :p, ik was aan het uitleggen waarom zijn moederbord nutteloos was :), het ging niet over jouw post.
Jouw systeem was trouwens goed, er is wel amper plaats over voor de cpu cooler maar het werkt net :)

Edit: Ik weet eigenlijk totaal niet waar je over bezig bent + als jij 1.6V door je moederbord wil sturen, veel succes dan :) hou al maar een brandblusapparaat klaar.

Laatst bewerkt:
Allebij bedankt voor de reactie ^, maar alweer, subplayer52, mensen zeggen dat mijn 1e systeem beter was... :/ En dan met name het moederbord.

Iemand anders nog een mening hierover, hoor ik hem graag.

De graphics card ga ik denk ik wel veranderen naar een 7950Boost. Want heb even wat over gelezen en heel veel mensen zeggen wel dat deze beter is dan de 660Ti.

Kunnen die anderen dan even uitleggen waarom ze dat eerste moederbord voor jou beter vinden? Je kan er 20 euro mee besparen.

Ja. Dit is de reden.

"Enkel als je wil besparen. De Z77 chipset heeft meer mogelijkheden, maar ook ondersteuning voor meerdere Sata600/USB3.0 poorten + ondersteuning voor evtl. overklokken. Dat zijn zowat de belangrijkste aanpassingen die voor jou van toepassing kunnen zijn"

Ik ga voor mijn eerste systeem met de 7950Boost. Bedankt voor alle hulp!

Ik vind het ook een onnozele keuze dat je geen SSD neemt, de tip van Subplayer vind ik ook goed, het ASRock bordje heeft volgens mij niet minder te bieder, volgens mij juist meer (meer SATA-600 poorten oa)

Ik wil wel een SSD, dat is het niet. Maar mijn game prestaties vind ik toch echt 100 keer belangrijker dan de snelheid waarmee de pc opstart. En zoals ook al gezegt is, over 5-10 jaar is het standaard. En zal het dus ook een stuk minder kosten.

En aangezien mijn bedrag echt niet hoger kan (op het moment, misschien komt hier nog verandering in) zal ik er geen SSD bij zetten. Maar later als ik wat geld heb zal ik het er zeker bij zetten.

Nog een vraagje over mijn samenstelling: Ik heb hier in mijn oude pc nog 2x2GB liggen. Is er plek in mijn kast/moederbord om dat er nog bij te zetten?

http://tweakers.net/reviews/2719/4/desktop-best-buy-guide-editie-september-2012-mainstream-gamesysteem.html

De proccesor en mobo komen van die game pc die is goedgekeurd door experts. (Best buy guide)
Maar je moet het altijd zelf weten he ;)

De SSD zou ik ook niet nemen. Wat je al aangaf ingame prestatie vind je 100x belangrijker. In de plaats daarvoor heb jij je windows 8 en assemblage.
Je oude geheugen kan je niet meer gebruiken.

Edit: Ik weet eigenlijk totaal niet waar je over bezig bent + als jij 1.6V door je moederbord wil sturen, veel succes dan :) hou al maar een brandblusapparaat klaar.

Soms werkt je geheugen zelfs op 1.65 Volt. Processor op 1.6 Volt is een beetje overdreven, maar het is van wijze van spreke he. Liever iets teveel onnodige wattage gebruiken dat te weinig.
Mijn processor draaid nu overgeclockt op 1.53 Volt ;)

Laatst bewerkt:
Ik wil wel een SSD, dat is het niet. Maar mijn game prestaties vind ik toch echt 100 keer belangrijker dan de snelheid waarmee de pc opstart. En zoals ook al gezegt is, over 5-10 jaar is het standaard. En zal het dus ook een stuk minder kosten.

En aangezien mijn bedrag echt niet hoger kan (op het moment, misschien komt hier nog verandering in) zal ik er geen SSD bij zetten. Maar later als ik wat geld heb zal ik het er zeker bij zetten.

Nog een vraagje over mijn samenstelling: Ik heb hier in mijn oude pc nog 2x2GB liggen. Is er plek in mijn kast/moederbord om dat er nog bij te zetten?

En dan wel een koeler er bij zetten en een onnodig moederbord....

Koeler en moederbord heb ik allebij later nodig als ik ga overclocken. Ik ben niet van plan om dit te doen, maar misschien in de toekomst wel.

Een SSD is meteen weer veel geld, en dit doet dus niks met de gameprestaties en daarom zet ik deze (voorlopig) nog niet erbij.

Wat kunnen sommige mensen doordrammen op een SSD zeg, jezus hey....

Bedankt voor alle hulp, ik heb nu mijn samenstelling voor de pc klaar.

Tsja dat mensen er op doordrammen is omdat je een groot verschil merkt in het hele besturingssysteem, omdat de acces time veel lager is.
Het geeft inderdaad nauwelijks prestatie winst in games, maar een kleine ssd van 60GB is toch echt aangeraden. Het is daarom inderdaad een goed idee om als eerste upgrade van je pc er een ssd in te zetten.
@subplayer, 1.6 volt voor de cpu is te doen. Het is dan wel niet aangeraden, maar ik heb mijn 2600k toch al een aantal keer op 1.64 volt gehad (met h100i) en dat is mij nog niet opgebroken.

Wat ik trouwens ook tegen kwam bij de post van sander17111988 (post #28) is dat hij zegt dat het werkgeheugen na overclock op 2800 Mhz draait. Dit is onjuist.
Het werkgeheugen draait standaard op 1600 Mhz, en er is met o'c wel iets richting de 1800 Mhz uit te halen maar meer niet. 2800 Mhz is sowieso niet te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan