Game PC kopen, opstelling checken

Status
Niet open voor verdere reacties.
@subplayer, 1.6 volt voor de cpu is te doen. Het is dan wel niet aangeraden, maar ik heb mijn 2600k toch al een aantal keer op 1.64 volt gehad (met h100i) en dat is mij nog niet opgebroken.
Ja, als je dat altijd doet dan is je cpu op een jaar dood. Trouwens volgens mij kan je met 1.5V al enorme overclocks halen. Hoger dan 5 GHz bedoel ik dan.
Je kan een i5 3570k al naar 5 GHz doen met 1.4V, maar hoger mag/kan je echt niet gaan met luchtkoeling.
Dit is toch wat ik altijd heb gedacht, correct me if i'm wrong :).
Edit: Die Vertex 4 is een goede hoor, hij is maar 6 euro meer dan de Crucial M4 maar hij is wel een stuk sneller.

@TS
Nog even over dat moederbord:
Hier zie je een vergelijking van de 2.
Je ziet dat de ene 13 euro goedkoper is, maar toch meer features heeft.
Crossfire of SLI gebruik je niet, en je gaat ook geen voltages tweaken want je hebt geen unlocked cpu.

Edit2: Ik dram erover door over het kopen van een SSD:
1. Je zal er spijt van hebben.
2. Met dit budget geen SSD kopen, dat is als een huis met een kachel in plaats van centrale verwarming. (mooie vergelijking :D, neen, ik wist gewoon niets anders :D)
3. Het maakt geen lawaai, en het wordt ook niet warm of zo.
4. Ik ben er hiervoor om te zorgen dat je een mooi en goed systeem koopt en in mijn woordenboek staat dat Pc van 1000 euro=PC met een SSD.

@Stormbreaker
Ook een mooie vergelijking :)
Een pc zonder SSD is als een auto zonder koplampen, en die wil je ook op je auto hebben.

Ik wil ook even mijn excuses aanbieden voor mijn fanatiek gedrag :), ik kan het gewoon niet hebben dat mensen tegen een SSD opzien :D en dingen kopen die ze niet nodig hebben :),
het zit in mij en ik zou niet willen dat je hier weggaat met het gevoel dat je een miskoop gedaan hebt :).
Nog eens mijn excuses dan maar.

Laatst bewerkt:
Tsja ik heb mijn 2600k wel tot 5,1 Ghz gekregen, maar daar heb ik dan wel meer dan 1,6V voor nodig. Dat is dan ook niet mijn alledaagse overclock :p. Ik heb mijn cpu normaal op 4,5Ghz draaien met 1,35V.
Die Vertex 4 is inderdaad een snelle ssd, en OCZ heeft tegenwoordig ook gewoon betrouwbare SSD's.

Tsja dat mensen er op doordrammen is omdat je een groot verschil merkt in het hele besturingssysteem, omdat de acces time veel lager is.
Het geeft inderdaad nauwelijks prestatie winst in games, maar een kleine ssd van 60GB is toch echt aangeraden. Het is daarom inderdaad een goed idee om als eerste upgrade van je pc er een ssd in te zetten.
@subplayer, 1.6 volt voor de cpu is te doen. Het is dan wel niet aangeraden, maar ik heb mijn 2600k toch al een aantal keer op 1.64 volt gehad (met h100i) en dat is mij nog niet opgebroken.

Wat ik trouwens ook tegen kwam bij de post van sander17111988 (post #28) is dat hij zegt dat het werkgeheugen na overclock op 2800 Mhz draait. Dit is onjuist.
Het werkgeheugen draait standaard op 1600 Mhz, en er is met o'c wel iets richting de 1800 Mhz uit te halen maar meer niet. 2800 Mhz is sowieso niet te halen.

Dat denk ik wel, maar weet ik niet zeker. Ik heb 16Gb standaard op 667 Mhz lopen, nu loopt het op 1230 Mhz. Bijna het dubbele dus. Zou mogelijk moeten zijn? Al heb ik het nog nooit in praktijk getest.
Max van mijn moederbord is maar 1333Mhz vandaar :P

Laatst bewerkt:
@sander, bedoel je met die 1230 Mhz de DRAM frequentie die je nog x2 moet doen, dus 2460 Mhz?
Ik zou nu bij een redelijk budget sowieso geen 1333 Mhz kopen om te overclocken, dan zou ik gelijk 1866 Mhz kopen als je zo nodig supersnel geheugen wilt.

Ja. :D

Nee, maar ik wil wel zo veel mogelijk besparen en 15/50 euro is is wel 1/3.

Hallo,

Eventjes het factuur van mijn systeem erbij gepakt die ik 14-12-2012 bestelt heb en daar heb ik 2x4GB Corsair Vengeance in en dat kostte €36,90 toen.
Hoe kan de prijs zo enorm zijn gestegen? Dat is een stijging van 47% ?!

47%? Ben je zeker, reken dat nog eens na :D
Maar de prijzen zijn inderdaad gestegen.
Maar dat is gebeurd bij elke winkel, ze maakten elkaar kapot doordat iedereen maar lager ging, volgens mij is het daarom dat ze naar boven gingen.
Of de leverancier zelf werd duurder, maar ik weet dat het bij iedereen gebeurde.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Eventjes het factuur van mijn systeem erbij gepakt die ik 14-12-2012 bestelt heb en daar heb ik 2x4GB Corsair Vengeance in en dat kostte €36,90 toen.
Hoe kan de prijs zo enorm zijn gestegen? Dat is een stijging van 47% ?!
Bij mij kostte het op 14-12-2012 €42, was hetzelfde geheugen.

Dan is dit wel iets beter.
KLIK

Edit: Eigenlijk maakt het niet veel uit :), ze zijn praktisch hetzelfde, maar de corsair vengeance is iets populairder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan