Game PC kopen, opstelling checken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okay, en klopt het dat deze downgrades die ik nu heb gedaan geen verschil maken op mijn game experience?

Intel 3570 --> 3470
Moederbord veranderd zoals je voorstelde
Koeler iets goedkopere ingezet

Dat denk ik wel, maar weet ik niet zeker. Ik heb 16Gb standaard op 667 Mhz lopen, nu loopt het op 1230 Mhz. Bijna het dubbele dus. Zou mogelijk moeten zijn? Al heb ik het nog nooit in praktijk getest.
Max van mijn moederbord is maar 1333Mhz vandaar :P
Jij hebt het bijna 100% zeker over de DRAM frequency, welke nog keer twee gedaan moet worden (zoals Stormbreaker al zei). 667x2 = 1334, dus ongeveer 1333 waar je ram geheugen op loopt.
Met een DRAM frequency van 1230 zou je ram dus op 2460 Mhz moeten draaien. Dat lijkt mij niet mogelijk aangezien jouw moederbord maximaal 1333Mhz ram ondersteund, en waarschijnlijk zijn zulke overclocks dan niet mogelijk.

Je game experience zal veel meer afhankelijk zijn van de videokaart dan van (in dit geval) je processor. Beide zullen je videokaart niet beperken, en die 0,2 ghz verschil zal hooguit 1-2 fps verschil op kunnen leveren met zware games op ultra.

Okay, met een beetje geluk kan ik hem vandaag bestellen.

Bedankt allemaal!

Wat heb je dan juist gekocht? Voor anderen die dit lezen is dat misschien wel handig, veel plezier in elk geval :)!

@hansjenwiet, nog geen geld zeker om hem te bestellen of geld overgemaakt van een spaarrekening dat nog niet is aangekomen?

Ik heb geld, maar niet genoeg. Over een maand zal ik zeker genoeg hebben, en met een beetje geluk kon ik het restant lenen van mijn broer, maar dat gaat nu dus niet.

Dus nog even wachten voor m'n pc.

Laatst bewerkt:
Jammer, maar hij komt er dus aan! Laat ons even weten als je de pc hebt :)

Nog even twee vraagjes.

- Kan ik hier ook videos mee opnemen enzo? (Fraps)
- Als ik hem zelf in elkaar zou willen zetten, heb ik alles hiervoor wat ik nodig heb? Word dat allemaal geleverd? Zoals de lijm bijvoorbeeld. Want het lijkt me een goede, leuke en 60-euro-besparende ervaring

Alvast bedankt!

Ja, je zal hier video's gemakkelijk mee kunnen opnemen, ik zou trouwens niet Fraps maar dxtory gebruiken, dat heeft vele voordelen.
Verder is het samenstellen van een pc niet echt zo moeilijk, zorg gewoon voor goede airflow en bekijk een paar tutorials.
Als je nog andere vragen hebt stel ze maar :)

Hartstikke bedankt voor alle hulp, maar mijn vraag is nog niet helemaal beantwoord en ik wil hier graag heel zeker van zijn.

Worden alle onderdelen die ik nodig heb geleverd? Zoals kabels, koellijm, etc?

Ahja, even vergeten :),
je hebt genoeg sata kabels en de koelpasta is er ook bij.
Let wel op enkele (simpele maar toch belangrijke dingen):
-Installeer de spacers voor het moederbord
-Niet te veel koelpasta, zoek het even op hoeveel en hoe je het moet aanbrengen.
-Lees de handleidingen aandachtig en neem je tijd en werk ordelijk :).
Veel succes!

Okay bedankt voor deze tips!

Maar, wat zijn spacers?

En ik ga zeker een paar tutorials op youtube bekijken voordat ik er aan begin. Heb er net al 1 gekeken van de hardware site.

Spacers zijn van die vijsjes (weet niet goed hoe ze dit in Nederland noemen :D) die je in de case vijst waarop het moederbord dan terechtkomt waardoor je dan het moederbord effectief vastmaakt zodat er wat plaats is tussen het moederbord en de case. Anders kan je moederbord ervan kapotgaan.
Foto
Afhankelijk van welk formaat jouw moederbord heeft (jij was precies nog niet helemaal zeker) moet je ze monteren.
Je ziet het vanzelf eigenlijk waar je ze moet plaatsen want je ziet ook de gaatjes in je moederbord.

als je gelijk nu alsvast even wat tutorials kijkt voor voor kennis weet je ook geleik wat hij bedoeld met spacers :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan