Game pc samenstellen (Cerebro Extreme)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShadowAngel

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Berichten
25
Graag ik wil een Game PC samenstellen want mijn huidige pc draait toch niet meer hoe ik wil en is dan ook al 4 jaar oud.

De samenstelling die ik op het moment heb en 1309 kost is:
Code:
Cooler Master CM 690 II Lite
Asus Sabertooth 990FX
AMD FX-8150 ( 8x 3600 Mhz ) Octocore
De Processor Overclocken
Corsair Hydro Series H60 (Waterkoeling)
8GB DDR3 1600Mhz 2x 4GB (Corsair Vengeance - Dual Channel, met heatsink)
AMD Radeon HD 7970 (3072 MB GDDR5 - DX 11)
Onboard audio 7.1
128GB Solid State Drive (Samsung 840-PRO-serie 128GB)
Gigabit LAN (100/1000 mbit) aansluiting
DVD-RW Dual Layer Brander
OCZ ModXStream Pro 700W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan )
All in One Cardreader + USB aansluiting
Windows 8 heb ik zelf dus niet mee gerekend.

Mijn budget is 1300 en die 9 euro maakt mij niet zo veel uit.
Met deze PC wil ik zo ongeveer wel 4 tot 5 jaar vooruit in gebruik voor: Gamen(hoge kwaliteit) + Adobe photshop + Films op bekijken en het dagelijkse gebruik(Email,surfen enz) + Mijn pc ook aansluiten aan een 2de beeldscherm (HD LG tv scherm via HDMI kabel)
Verder zet ik wel in deze pc mijn 1tb hardeschijf om wat geld te besparen.

Als jullie opmerkingen/verbeteringen hebben hoor ik het heel graag.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
De FX-8150 is de beste prijs/kwaliteit verhouding voor het overclocken van AMD.
Met je waterkoeling moet je zeker snelheden van 4,66 Ghz halen.

Met deze game PC kan je wel 4 jaartjes vooruit.
Het moederbord FX serie staat voor overklok. Ook weer een goede keus.

Wellicht kan je 16GB 1333Mhz er in pluggen? Meer future proof. Hoef je in de toekomst ook niet te upgraden. Neem wel CL9.
Je geheugen clock je waarschijnlijk toch over tot 2400Mhz?
 
Naar hoeveel ik het kan overclocken weet ik eerlijk gezegd nog niet maar ik zou "16GB DDR3 1333Mhz 4x 4GB (Dual Channel)" er in kunnen laten plaatsen voor 6 euro meer, is dat veel beter dan de huidige?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jup. De aantal Mhz maken in dit geval niet zoveel uit. Omdat je het toch overclockt naar het max ondersteunde geheugen op je moederbord. Op jouw moederbord is dat 1866. Dat worden je uiteindelijke Mhz van je geheugen.
Zie filmpje voor processor over clocken: http://www.youtube.com/watch?v=8u7MIwphuoE

Ik heb mensen gezien die hem op 5000 Mhz hebben lopen. Maar lijkt me persoonlijk erg risci.
Al heb je wel een waterkoeling, wat veel goed maakt. Maar ik zou gewoon de Tutorial volgen van de video.

Hou ook rekening ermee dat je moederbord kan tot 3 Videokaarten aan. Dus je kan over 4 jaar weer 2 kaartjes er bij prikken, die je nu heb en kan je wellicht weer 4 jaartje extra mee vooruit. Kan je die ook allemaal voorzien van Waterkoeling en nog is overclocken. Wellicht zou de processor dan ook nog voldoen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of jij graag amd neemt, maar als je de komende 4-5 jaar er lekker gebruik van wilt maken, is een intel core i7 zoals de i7 3770k ook aan te raden binnen jouw budget.
De 3770k kan (met een beetje geluk en goede koeling) ook de 5Ghz halen, maar haalt dan wel hogere scores dan een FX-8150. De 3770k is daarentegen ook wel een stuk duurder.
Persoonlijk zou ik voor de 3770k gaan.
 
Hm, waarom een 8150? Waarom geen 8350?
En waarom overweegt niemand een Xeon e3-1230v2, deze heeft hyperthreading net zoals die I7 en is bijna even snel.
Hij heeft wel geen interne graphics en je kan er ook niet mee overclocken, maar hij is voor het moment de meeste bang for buck cpu als je alleen
prestaties meerekent.
En waar koop je jouw systeem eigenlijk, het ziet ernaar uit dat je 400 euro te veel betaalt?
Dit is een mooi systeem imho.
-Je hebt de Xeon, met hyperthreading, zeer future proof.
-Je hebt een 256 GB SSD
-Je hebt Crossfire HD 7950, veel beter dan een HD 7970. Benchmarks
-Redelijk stil systeem

Nadelen:
-Je kan er niet mee overclocken

Wil je ook dat het systeem voor je ineen wordt gezet? Want anders kost het je nog eens 50 euro.
 
Het kleine broertje van de 7970 is beter dan zijn grote broer?

Lees nog is goed in jou artikel :p De 8150 omdat hij aanzienlijk goedkoper is en toch gaat overclocken. Wat heeft hij eraan dan dat hij stoch wat meer Mhz heeft?
 
Klein vraagje, ik zie dat er 2 videokaarten dus dan zijn er toch ook 2 ipv 1 HDMI ingangen?
Ik wel er namelijk 1 voor mijn beeldscherm gebruiken en 1 voor mijn TV scherm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat is niet mogelijk. De kaarten staan in crossfire, wat betekent dat de prestaties van de kaarten gecombineerd worden, maar daardoor zijn de outputs van maar 1 kaart te gebruiken.
Heeft jouw beeldscherm geen dvi? anders moet je een mini-display port naar hdmi adapter kopen.
 
Gelukkig heeft hij dat, dan koop ik wel een dvi kabeltje van de mediamarkt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is inderdaad een goede oplossing. Wel even kijken welke dvi aansluiting je scherm hebt, hier kan je zien welke aansluitingen er zijn.
Jouw scherm heeft of figuur 3 of figuur 4. Figuur 3 past altijd, maar als jouw scherm figuur 4 heeft, en de aansluiting op jouw videokaart figuur 3, dan gaat dat niet werken.
Dat is bij deze videokaart geen probleem, maar let er dus wel even op dat de kabel die jij koopt wel op de dvi aansluiting van jouw scherm past. Als je niet zeker bent moet je even een foto plaatsen van de dvi aansluiting op je scherm.
 
Voel me nu even echt een rund, ik keek even in de doos van mijn beeldscherm (heb hem nog niet zo gek lang) en er zit mooi een kabeltje bijgeleverd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is mooi, kan je gelijk aan de slag als je je pc binnen hebt!
 
Alleen de stap bestellen nog haha, en heb je misschien toevallig tips over het bouwen?
Ik ben om eerlijk te zijn echt heel erg onhandig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het in elkaar zetten van je pc is relatief eenvoudig. Het is allemaal met een schroevendraaier te doen, dus dat zal verder geen problemen opwerpen.
Persoonlijk (en heeft bijna iedereen denk ik) vind ik het monteren van de processor koeler het lastigst. Niet dat het moeilijk is maar het is gewoon het minst makkelijke deel.
In principe kan je met de handleiding van je moederbord alles af. Voor het monteren van je processor en koeler raad ik je aan om even een filmpje te kijken, dan weet je het zo.
Mocht je onverhoopt tegen problemen aanlopen, dan kunnen we je altijd helpen. Desnoods PM je me voor een specifiek probleem.

Alles klikt eigenlijk gewoon in zijn plaats. Het ram geheugen, processor en aansluitingen voor stroom spreken voor zich. Als een kabeltje ergens in past is het waarschijnlijk ook de goede aansluiting.
 
bedankt voor de mooie set-up, ga deze zeker gebruiken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het geld hebt, kan je misschien toch even kijken naar een 3770k ipv. een xeon. Uit de 3770k kan je nog wel 15% prestatiewinst halen door over te clocken, maar dan moet je nog wel een goede processorkoeler kopen.
Als je toch liever voor de Xeon gaat, kan je net zo goed een wat goedkoper moederbord kopen, want overclocken gaat dan toch niet gebeuren, en dat is een van de belangrijkste redenen voor mensen om een z77 chipset te nemen.
 
Er zit een miniHDMI to HDMI converter denk ik, en je hebt ook nog een DVI aansluiting.
 
Als je het geld hebt, kan je misschien toch even kijken naar een 3770k ipv. een xeon. Uit de 3770k kan je nog wel 15% prestatiewinst halen door over te clocken, maar dan moet je nog wel een goede processorkoeler kopen.
Als je toch liever voor de Xeon gaat, kan je net zo goed een wat goedkoper moederbord kopen, want overclocken gaat dan toch niet gebeuren, en dat is een van de belangrijkste redenen voor mensen om een z77 chipset te nemen.

Welk moederbord zou je eventueel aanraden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan